اخبار

۱۳۹۷/۰۲/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۳۶۸

توضیح جهرمی درباره اشتباه رییس‌جمهور

مهر| وزیر ارتباطات در واکنش به اظهارات رییس‌جمهور درباره ایجاد ۲میلیون شغل در سال ۹۶ در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات توضیح داد.

محمدجواد آذری‌جهرمی در صفحه توییتر خود نوشت: رییس‌جمهور در مورد صیانت از اشتغال گفت: در فضای مجازی و توسعه آن را با جدیت پیگیری خواهم کرد.

وی گفت: آمار اشتغال دو سال گذشته ۲۰۰هزار شغل صحیح بوده که تصحیح آمار امری ضروری و اخلاقی است که صورت گرفت.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: ایرادگیرندگان از این سهو لسان با برخی اشتباهات خود چه می‌کنند؟

اظهارات امروز رییس‌جمهور در نشست هم اندیشی مدیران دولت در مورد ایجاد ۲میلیون شغل در حوزه فناوری اطلاعات در سال ۹۶ و فیلم پخش شده از تعجب وزیر ارتباطات از این سخنان با واکنش گسترده‌یی در فضای مجازی روبه‌رو شد.

معرفی دو پیام‌رسان داخلی به مدارس؛ به زودی

ایسنا| بطحایی گفت: به زودی دو پیام رسان داخلی را برای استفاده‌های این وزارت خانه و مدارس معرفی می‌کنیم؛ به دنبال ایجاد انگیزه برای دانش‌آموزان و والدین جهت خروج از تلگرام و پیوستن به شبکه‌های پیام رسان داخلی هستیم.

بطحایی در ارتباط با خروج آموزش و پرورش و مدارس از شبکه‌ مجازی تلگرام نیز گفت: ما برای ممنوعیت استفاده از بخش‌های دولتی از تلگرام بخشنامه‌هایی را حدود ۲هفته پیش ارسال کردیم. بخش‌های دولتی اجازه استفاده از تلگرام را ندارند. احتمالا ظرف دو روز آینده با دو پیام رسان داخلی به نتیجه خواهیم رسید و آنها را معرفی خواهیم کرد. در حوزه دانش‌آموزی باید انگیزه‌های لازم را برای انتقال بچه‌ها و والدین از پیام‌رسان‌های خارجی فراهم کنیم.

اختلال در «توییتر» برای سومین بار در روزهای اخیر

تلگراف| دیروز برای سومین بار طی روزهای اخیر توییتر با اختلال روبه‌رو شد و کاربران آن در انگلیس فرانسه و امریکا نمی‌توانستند پیام ارسال کنند.

 عصر روز گذشته هزاران نفر از کاربران توییتر از اختلال در این شبکه اجتماعی شکایت داشتند. این سومین بار طی روزهای اخیر است که توییتر با اختلال روبه‌رو می‌شود.

کاربران در انگلیس، فرانسه و سراسر امریکا اعلام کردند برای ارسال پیام یا نمایش تایم لاین خود با مشکل روبه‌رو شدند.

توییتر نیز این مشکل را تایید و اعلام کرد آن را حل کرده است. این شبکه اجتماعی روز گذشته در حساب کاربری پشتیبانی خود نوشت: امروز کاربران به مدت۳۰دقیقه نمی‌توانند پیامی ارسال کنند. ما این مشکل داخلی را حل کردیم و از این اختلال عذرخواهی می‌کنیم.

این درحالی است که توییتر همانند شبکه‌های اجتماعی دیگر در ماه‌های اخیر به دلیل حفظ حریم خصوصی و ضعف درباره ربات‌هایی که اخبار تقلبی را منتشر می‌کنند، تحت فشار است.

نگرانی شرکت چینی

از تحریم‌های تازه امریکا

ورج| شرکت فناوری «زد تی‌ای» با صدور بیانیه‌یی از تحریم صادراتی دولت امریکا بر ضد این شرکت اظهار نارضایتی کرد.

 با اعمال این تحریم شرکت‌های امریکایی دیگر حق ندارند هیچ محصول یا ابزاری را به شرکت چینی زد تی ‌ای صادر کنند.

زد تی ‌ای در زمینه تولید گوشی تلفن همراه و انواع تجهیزات مخابراتی فعالیت می‌کند و وزارت بازرگانی امریکا معتقد است زد تی‌ای با انتقال غیرقانونی تجهیزات ساخت امریکا به ایران و کره شمالی مرتکب تخلف شده است.

این وزارتخانه همچنین مدعی شده زد تی‌ای حقوق و مزایای کارکنانی که در چنین اقداماتی دست داشته‌اند را قطع نکرده که این امر هم تخلف محسوب می‌شود و علاوه بر این از 35نفری که تخلفات یادشده را انجام داده‌اند تنها 4 نفر اخراج شده‌اند. زد تی ‌ای در واکنش به این ممنوعیت‌ها اعلام کرده که تلاش می‌کند اقدامات مدنظر خود در ایالات متحده را با هماهنگی دولت امریکا انجام دهد و افزوده که اعمال تحریم‌های یاشده به برخی از شرکای تجاری این شرکت که امریکایی هستند نیز آسیب وارد می‌کند.

این شرکت چینی تصریح کرده که اقدامات قضایی را برای دفاع از حقوق و منافع خود انجام خواهد داد و در برابر کارکنان و شرکای تجاری خود مسوول خواهد بود.

تعویض اجباری باتری‌های «مک بوک» به علت نقص فنی

اپل اینسایدر| شرکت اپل اعلام کرد برخی باتری‌های رایانه‌های مک بوک پرو دارای نقص فنی بوده و باید تعویض شوند.

اپل یک برنامه جهانی تعویض باتری را راه‌اندازی کرده تا این باتری‌های معیوب به رایگان تعویض شوند.

این مشکل مربوط به برخی مدل‌های 13 اینچی رایانه‌های مک بوک پرو است که فاقد میله ابزار لمسی یا تاچ بار هستند.

رایانه‌های دارای باتری‌های معیوب در حد فاصل زمانی اکتبر سال 2016 تا اکتبر سال 2017 تولید شده‌اند و البته اپل از افشای تعداد دقیق رایانه‌های آسیب دیده خود که باتری‌های آنها باید حتما تعویض شوند، خودداری کرده است.

اپل پیش از این هم به علت مشکلات مربوط به باتری‌های قدیمی گوشی‌های آیفون 6، 6 اس و اس‌ای مورد انتقاد قرار گرفته بود. این مشکلات به کندی عملکرد گوشی‌های مذکور منجر شده بود.

 

 

ارسال نظر