افزوده شدن ویژگی ضد باج افزار به آفیس

۱۳۹۷/۰۲/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۳۶۳
افزوده شدن ویژگی ضد باج افزار به آفیس

مایکروسافت|

سه ماه پس از انتشار نخستین اخبار، مایکروسافت به تازگی رسما اعلام کرد که ویژگی‌های جدید ضد بدافزار را برای Office 365 مجموعه ابزارهای مبتنی بر اشتراک تجاری این شرکت ارائه کرده است.

این ویژگی جدید File Restore نامیده می‌شود و یکی از ویژگی‌های One Drive است که به کاربران اجازه می‌دهد تا به بازگرداندن فایل‌ها به 30روز گذشته سیستم، دسترسی داشته باشند. One Drive File Restore می‌تواند برای حذف انبوه فایل‌های تصادفی، فایل‌های خراب یا دیگر رویدادهای مصیبت بار استفاده شود، مایکروسافت ویژگی محافظت سیستم ضد باج‌افزار را برای ذخیره فایل‌های مهم داخل پوشه One Drive معرفی می‌کند.

کاربران بدشانسی که فایل‌های آنها از بین رفته یا از طریق باج‌افزارها آلوده شده‌اند می‌توانند از گزینه جدید File Restore در داشبورد One Drive استفاده کنند.

براساس اطلاعات سایت پلیس فتا، علاوه بر این مایکروسافت مکانیسم‌های داخلی اصلاح شده One Drive را برای شناسایی زمان‌هایی که یکی از فایل‌های حساب‌های کاربری ممکن است توسط باج افزار رمزگشایی شود را تغییر داده است. در این موارد در صورتی که کاربر یک برنامه One Drive نصب کرده باشد، اعلان‌ها توسط شرکت Redmond به گوشی هوشمند کاربر ارسال خواهد شد. این اطلاع‌رسانی، کاربران را از وجود آلودگی‌های باج افزار به سرعت مطلع می‌کند و کاربران و شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا فایل‌های آسیب دیده را به حالت قبلی خود بازگردانند. اما File Restore تنها ویژگی اضافه شده به آفیس 365 بر طبق اعلام مایکروسافت نیست.

 

ارسال نظر