اخبار

۱۳۹۷/۰۱/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۲۰۸

تولید کفش‌ فوق سبک با چاپ سه بعدی الیاف

انگجت  یک شرکت تولید‌کننده وسایل ورزشی با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی موفق به تولید الیافی شد که با استفاده از آنها می‌توان کفش‌هایی فوق سبک، با انعطاف و کیفیت بالا تولید کرد. این الیاف جدید که فلای پرینت نام گرفته از رشته‌های ذوب شده ماده‌یی به نام Thermoplastic polyurethane تهیه شده که نوعی پلاستیک از خانواده پلی‌اورتان محسوب می‌شود. لایه‌های متعدد این رشته‌ها در کنار هم برای بافت و تهیه این کفش به کار برده می‌شود. نایک برای ارتقای تولید کفش یاد شده از اطلاعات جمع‌آوری شده از ورزشکاران و دوندگان متعددی استفاده کرده است تا نتیجه کار کفشی باکیفیتی باشد که در شرایط و وضعیت‌های آب و هوایی مختلف به خوبی قابل استفاده باشد. یکی دیگر از مزایای این کفش امکان تنفس مناسب با توجه به وجود روزنه‌های تنفسی کافی در سطح آن است. مقاومت در برابر جذب آب باعث می‌شود پوشیدن این کفش در شرایط برفی و بارانی هم گزینه‌یی مناسب باشد. قیمت و زمان عرضه این کفش به بازارهای جهانی هنوز اعلام نشده است.

ورود امن به «ویندوز۱۰» بدون پسورد

انگجت  شرکت مایکروسافت به روزرسانی تازه‌یی برای ویندوز۱۰ خود عرضه کرده که با پشتیبانی از استاندارد فیدو۲ کاربران را از ورود کلمات عبور بی‌نیاز می‌سازد. با استفاده از این استاندارد کاربران برای ورود به رایانه‌های مجهز به ویندوز۱۰ به‌خصوص در محیط‌های کاری و حرفه‌یی نیازی به وارد کردن کلمه عبور ندارند و باید از حافظه‌های فلاش یو اس بی‌به عنوان کلید امنیتی استفاده کنند. این کلیدهای امنیتی از طریق اتصال به Azure Active Directory مایکروسافت عمل کرده و هر بار یک کلید امنیتی خاص برای ورود به ویندوز در اختیار قرار می‌دهند. پیش از این هم مایکروسافت برای تسهیل امکانات امنیتی ویندوز۱۰ و بی‌نیاز کردن کاربران از تایپ کلمات عبور به آنها امکان داده بود تا از دستیار صوتی ویندوز هلو استفاده کنند. استاندارد تایید هویت تحت وب فیدو۲ استانداردی است که مایکروسافت پیش از این در مرورگر Edge خود نیز به کار گرفته بود تا کاربران برای استفاده از این مرورگر هم نیازی به وارد کردن کلمات عبور نداشته باشند. برخی رقبای این شرکت و سازندگان مرورگرهای اینترنتی رقیب هم در حال چنین اقداماتی هستند.

توقف خُر و پُف شبانه با هدفون

انگجت  یک هدفون جدید مخصوص خواب ساخته شده است که قادر است خُر و پُف هنگام خواب را متوقف و حتی از آن جلوگیری کند. هدفون‌های جدیدی موسوم به (Sleepbuds) طوری طراحی شده‌اند که صدای خُر و پُف فرد را هنگام خواب متوقف کنند. قبلا در مورد «ایربادها» که برای جلوگیری از رسیدن صدای خُر و پُف دیگران به گوش فرد طراحی شده بودند، صحبت کردیم. اما اکنون یک هدفون متفاوت تولید شده که برای متوقف کردن صدای خُرناس کاربر طراحی شده است. این هدفون بی‌سیم در طول شب در گوش کاربر باقی می‌ماند تا کاربر به خواب برود. بسته این محصول شامل مجموعه‌یی از سه لاستیک متفاوت مخصوص روی هدفون است که به جاگیری مناسب در گوش افراد کمک می‌کند. هنگامی که «Sleepbud» صدای خر و پف را تشخیص می‌دهد، با فرستادن هشدار به صورت صدای زیر و ارتعاشات میکرو واکنش نشان می‌دهد. ظاهرا این هشدارها به اندازه کافی برای تحریک فرد برای تغییر موقعیت سر و گردن کافی است. علاوه بر این، به نظر می‌رسد که این هشدارها، اعصاب را در مغز فعال کرده و باعث می‌شود عضلات گلو سفت شوند. در نتیجه هر دو این موارد اتفاق می‌افتد و خر و پف متوقف می‌شود. هنگام صبح، کاربر می‌تواند با یک برنامه رایگان که هم در اندروید در دسترس است و هم در iOS، در گوشی هوشمند خود ببیند که شب چگونه خوابیده و چه اندازه خر و پف کرده است. این برنامه همچنین برای تنظیم شدت هشدار استفاده می‌شود. با یک بار شارژ کامل باتری، هدفون به مدت 18 ساعت قابل استفاده است. قیمت پیش‌سفارش این محصول 49 دلار و قیمت خرده‌فروشی آن 99 دلار خواهد بود.

حذف اپلیکیشن مخفی‌ساز تصاویر از «اپ‌استور»

فون‌آرنا  اپل اپلیکیشن ماشین حسابی را که قابلیت پنهان کردن تصاویر ذخیره شده گوشی هوشمند را داشت، از پلتفرم فروشگاه اینترنتی اپ‌استور خود حذف کرد.  پس از آنکه گزارش‌های بسیاری مبنی بر وجود اپلیکیشن‌های مخفی کردن عکس در گوشی نوجوانان از سوی والدین در کشورهای مختلفی منتشر شد، متخصصان غول تکنولوژی اپل دریافتند که یکی از اپلیکیشن‌های ماشین حساب تصاویر ذخیره شده گوشی هوشمند کاربران به خصوص نوجوانان را مخفی می‌کرده است تا والدین با چک کردن گوشی گالری و بخش تصاویر فرزندانشان متوجه تصاویر غیر اخلاقی ذخیره شده آنها نشوند. این اپلیکیشن که تحت پوشش ماشین حساب، عملکرد حقیقی اجرای حساب‌های ریاضی را داشت، به کاربران این امکان را می‌دهد که تصاویری را در بخش جداگانه‌یی جز گالری گوشی، ذخیره‌سازی کنند. انجمن حمایت از حقوق و رفاه کودکان و همچنین پلیس انگلستان پس از بررسی‌های فراوان به این نتیجه رسیدند که این اپلیکیشن برای استفاده کاربران زیر سن قانونی (زیر ۱۸ سال) به هیچ عنوان مناسب نیست چراکه نظارت و کنترل والدین بر محتوای ذخیره شده گوشی موبایل آنها را غیرممکن و دشوار می‌کند. البته نخستین هشداری که برای نظارت بیشتر والدین بر استفاده کودکان از شبکه‌های اجتماعی و گوشی هوشمند داده شد، به سال ۲۰۱۵ میلادی، حدود سه سال پیش، در ایالات متحده امریکا بازمی‌گردد که در آن اعلام شد پدر و مادرها باید بیشتر حواسشان به فعالیت فرزندانشان در فیس‌بوک باشد. حالا اپل پس از آنکه از مساله مربوطه اطمینان حاصل کرد، اعلام کرد که تمامی این اپلیکیشن‌های مشابه را از پلتفرم فروشگاه اینترنتی و آنلاین اپ‌استور حذف کرده است.

 

 

ارسال نظر