اخبار

۱۳۹۷/۰۱/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۸۸۷

تعویق به‌روزرسانی نسخه بهاره «ویندوز ۱۰»

تک کرانچ| طبق گزارش‌های منتشر شده، انتشار به روزرسانی نسخه بهاره ویندوز ۱۰ مایکروسافت تحت تاثیر کشف یک حفره امنیتی به تعویق افتاده است.

از آنجایی که شرکت مایکروسافت هیچ‌وقت برای عرضه به روزرسانی و نسخه‌های جدید محصولات و سرویس‌های خود تاریخ و روز دقیقی را مشخص و اعلام نمی‌کرد، مشکلی از این جهت برای کار کردن روی نسخه بهاره به روز رسانی ویندوز ۱۰ نخواهد داشت. گمانه زنی‌ها حاکی از آن است که پس از آنکه این غول تکنولوژی امریکایی یک باگ و مشکل احتمالا امنیتی را در این نسخه کشف کرد، تصمیم گرفت که انتشار آن را فعلا به عقب بیندازد تا سر فرصت روی برطرف کردن آن کار کند. بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که این مشکل تنها یک باگ معمولی نبوده بلکه به احتمال زیاد شامل یک حفره امنیتی بوده که موجب شد مایکروسافت انتشار نسخه بهاره به رورسانی ویندوز ۱۰ خود را به تعویق و تاخیر بیندازد. این در حالی است که بسیاری از کاربران ویندوز ۱۰ در انتظار عرضه زودهنگام این نسخه جدید بودند و حالا با انتشار این خبر، اندکی ناخشنود شده‌اند. البته باید بدانند که مایکروسافت به خاطر افزایش ضریب ایمنی و حفاظت از اطلاعات کاربرانش این کار را انجام داده، بنابراین قابل اقدام این شرکت قابل تقدیر است. برآورد می‌شود این به روزرسانی تا پیش از کنفرانس مخصوص توسعه‌دهندگان مایکروسافت تحت عنوان بیلد، در اختیار عموم کاربران ویندوز ۱۰ قرار گیرد.

 نانوفیلمی با قابلیت ذخیره اطلاعات هزاران «دی وی دی»

دیجیتال ترندز| 90درصد از کل داده‌های موجود در جهان در دو سال اخیر تولید شده است و هر روز 2. 5 کوانتیلیون بایت اطلاعات جدید به این مجموعه اضافه می‌شود.

 ذخیره‌سازی این حجم از اطلاعات یک چالش جدی برای انسان‌ها تلقی می‌شود و حالا با ابداع یک فناوری جدید ذخیره‌سازی اطلاعات امیدها به حل این مشکل افزایش یافته است. محققان چینی موفق به ابداع نوعی نانوفیلم شده‌اند که 80 برابر باریک‌تر از موی انسان است و قادر به ذخیره‌سازی حجم زیادی از اطلاعات به صورت هولوگرامی است.

تنها می‌توان بر روی یک بخش از این نانوفیلم در ابعاد 10 سانتی‌متر در 10 سانتی‌متر اطلاعات بیش از 1000 دی وی دی را ذخیره کرد که معادل 8. 5 ترابایت داده است. انتقال اطلاعات به این نانوفیلم‌ها نیز به سرعت اتفاق می‌افتد. این سرعت برابر با یک گیگابایت در ثانیه است که 20 برابر بیشتر از سرعت قرائت اطلاعات در حافظه‌های فلاش جدید است. برای انتقال و نگارش اطلاعات بر روی این نانوفیلم‌ها از اشعه لیزر استفاده می‌شود. سطح نانوفیلم‌های یادشده متشکل از نانوذرات نقره‌یی و یک نیمه هادی از جنس دی اکسید تیتانیوم است. ذخیره‌سازی اطلاعات در این روش در قالب هولوگرام‌های سه بعدی صورت می‌گیرد که به فضای ذخیره‌سازی اندکی نیاز دارد. یکی دیگر از مزایای این روش باثبات بودن ذخیره‌سازی اطلاعات است که ماندگاری طولانی مدت آنها راممکن می‌کند. چینی‌ها می‌گویند تا تجاری‌سازی این روش مدت زمان زیادی باقی نمانده است.

طراحی موبایلی بدون دسترسی به اینترنت

ورج| شرکت سامسونگ موبایلی بدون دسترسی به اینترنت ساخته تا به دانشجویان کمک کند دوباره در کلاس‌های درس تمرکز کنند.

سامسونگ موبایل جدید برای کاربرانی ساخته می‌خواهند از اینترنت دور بمانند.

این موبایل که Galaxy J Pro نامیده می‌شود، مشخصات و ویژگی‌هایی شبیه تلفن‌های هوشمند گرانبهای همین شرکت است اما روی آن هیچ اپلیکیشنی وجود ندارد و به ا ینترنت متصل نمی‌شود.

به گفته سامسونگ این موبایل با هدف کمک به دانشجویان ساخته شده تا بتوانند دوباره در کلاس‌های درس تمرکز کنند.  همچنین این شرکت برای مدتی محدود طرح تخفیفی مخصوص مشتریان ۱۸ تا ۲۱ ساله ارائه کرده است. Galaxy J Pro در دو رنگ مشکی یا طلایی عرضه می‌شود و دارای نماشگر ۵ اینچی qHD سوپر AMOLED است. علاوه برآن مجهز به یک پردازشگر ۴ هسته‌ای، 1.5 گیگابایت RAM است و می‌توان به آن یک کارت حافظه میکرو اس دی نیز افزود. دوربین‌های جلویی و پشتی دستگاه به ترتیب ۵ و ۸ مگاپیکسل هستند. کاربران می‌توانند با این دستگاه تماس بگیرند، پیامک ارسال کنند واپلیکیشن‌های بی‌ نیاز از اینترنت مانند دیکشنری و ماشین حساب را به کار گیرند.

دستگاهی که رمزهای غیر قابل پیش بینی تولید می‌کند

تلگراف| محققان دستگاهی ساخته‌اند که رمزهای غیر قابل پیش بینی می‌سازد. این دستگاه با کمک مکانیک کوانتومی رمزهای مذکور را می‌سازد.

 گروهی از محققان دستگاه تولید رمزی ساخته‌اند که با کمک رفتارهای مکانیک کوانتومی می‌تواند رمزهایی واقعا غیرقابل پیش بینی بسازد.

از این فناوری می‌توان در روش‌های رمزگذاری استفاده کرد که غیر قابل نفوذ هستند. محققان انستیتو ملی استاندارد و فناوری در مریلند مبدعان این ماشین هستند. کوانتوم مکانیکی یک ابر منبع برای تولید رمزهای تصادفی به شمار می‌رود زیرا برخورد برخی ذرات کوانتومی نتایجی غیر قابل پیش بینی دارد. پیتر بیرهورست یکی از ریاضیدانان شرکت‌کننده در این پروژه می‌گوید: منبع کوانتومی ما و پروتکل آن شببه یک گاو صندوق است. ما مطمئن هستیم هیچ کس نمی‌تواند آن را پیش بینی کند. دلیل این امر ویژگی ذرات ریزتر از اتم است. ذرات با کمک این ویژگی می‌توانند همزمان در دو وضعیت متضاد وجود داشته باشند. چنین حالتی ابر وضعیت نامیده می‌شود. مثلا در وضعیت کدهای صفر و یک رایانه‌ای، این ذرات می‌توانند همزمان صفر و یک باشند، به این ترتیب شناسایی اطلاعات مربوطه غیرممکن خواهد بود. محققان با استفاده از فوتون‌های منتشر شده از یک لیزر بطور تصادفی اعدادی تولید می‌کنند. این فرایند Bell test نامیده می‌شود.

 

ارسال نظر