اخبار

۱۳۹۷/۰۱/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۸۰۲

تور مجازی هیجان‌انگیز سفر به ماه

گیزمگ| ناسا یک فیلم بسیار جالب منتشر کرده است که همانند یک تور مجازی هیجان‌انگیز سفر به ماه است. این ویدیوی جدید توسط «مدارگرد شناسایی ماه» (LRO) گرفته شده است.

این مدارگرد از ماه ژوئن سال 2009 در حال مطالعه ماه است و این مدارگرد ماه را به‌عنوان یک جهان شگفت‌آور و پیچیده و پویا نشان داد و به دانشمندان کمک کرد تا تصویر واضح‌تری از نحوه تبدیل منظومه شمسی به محیط کیهانی متنوعی که امروز شاهد آن هستیم، به دست آورند. سطح ماه از اهمیت علمی و فرهنگی مهمی برای بشریت برخوردار است. مشاهدات انجام‌شده توسط مدارگرد شناسایی ماه در انتخاب مکان ماموریت‌های آینده اکتشاف ماه مهم خواهد بود. برای مثال، «دهانه شکلتون» (Shackleton crater) می‌تواند یک ناحیه ایده‌آل برای حیات باشد؛ زیرا به‌راحتی امکان دسترسی به آب در آن مهیاست. آب‌های منجمد می‌توانند برای هر هدفی مورداستفاده قرار گیرند که جاه طلبانه‌ترین آنها استفاده از این منابع به‌عنوان مولفه‌یی در تولید سوخت موشک است.

باج افزاری که از کاربر می‌خواهد بازی کند

اکستریم تک| کارشناسان به تازگی باج‌افزاری را کشف کرده‌اند که پس از ابتلای رایانه کاربر به جای دریافت پول از او می‌خواهد یک ساعت بازی رایانه‌یی انجام دهد.

بدافزاری جدید فایل‌های موجود در رایانه‌های مبتلا را قفل می‌کند و از کاربر می‌خواهد بازی رایانه‌یی PlayerUnknown’s Battlegrounds را انجام دهد. این مورد برخلاف باج‌افزارهای دیگر از کاربر پول نمی‌خواهد و فقط کاربران را وادار می‌کند بازی‌های رایانه‌یی انجام دهند. نخستین‌بار MalwareHunterTeam این بدافزار را کشف کرد. هنگامی که رایانه‌یی مبتلا به این ویروس شود، نرم افزار فایل‌های رایانه را تا زمانی‌که کاری در مقابل انجام ندهد، غیرقابل دسترسی می‌کند. به‌طور معمول در این حالت پیامی فرآیند باج‌گیری را توضیح می‌دهد. در هر حال در پیام این باج افزار آمده است: PUBG فایل‌های شما را رمزگذاری کرده است. اما نگران نباشید باز کردن این رمز کار مشکلی نیست. من پول نمی‌خواهم. فقط از شما می‌خواهم یک ساعت بازی رایانه ایPUGB را انجام دهید. کارشناسان تایید کرده‌اند این باج افزار به‌طور واقعی فایل‌های رایانه را قفل می‌کند اما پس از سه دقیقه بازی باز می‌شود.

جشن تولد 41 سالگی نخستین رایانه «اپل»

ایسنا| نخستین رایانه شرکت اپل، در 11 آوریل سال 1976 (41 سال پیش) ارائه شد.

«اپل یک» یک رایانه شخصی است که در سال 1976 توسط شرکت اپل به بازار عرضه شد. طراحی این رایانه توسط «استیو وازنیک»

(Steve Wozniak) انجام گرفت و ایده فروش آن، به دوست وازنیک، یعنی «استیو جابز» (Steve Jobs) تعلق داشت داشت.

«اپل یک»، نخستین محصول شرکت اپل بود. این رایانه که دارای پردازشگر یک مگاهرتز و چهار کیلوبایت حافظه بود، 666.66 دلار قیمت داشت و ساخت آن تا سال 1977 به طول انجامید. این دستگاه، یک کیبورد شبیه به دستگاه تایپ داشت و به تلویزیون متصل می‌شد و در واقع باید آن را نمونه اولیه تمام رایانه‌های مدرن دانست. هدف اصلی «وازنیک» این بود که با کمترین منابع، بهترین محصول ممکن را تولید کند.

پیش از تاسیس شرکت اپل، «وازنیک» تمایل چندانی به نمایش دادن رایانه ساخت خود به دیگران نداشت؛ زیرا گمان می‌کرد که اطلاعات کمی در مورد سیستم‌های رایانه‌یی دارد و به همین دلیل تصمیم گرفته بود این دستگاه را معرفی نکند، اما به لطف «استیو جابز» که قابلیت‌های خوب این رایانه را درک کرده بود، «وازنیک» از تصمیم خود صرف‌نظر کرد. این دو به همراهی «رونالد وین» (Ronald Wayne)، در آوریل سال 1976، شرکت اپل را تاسیس کردند. رایانه اپل یک باعث شد تا شرکت نوپای اپل، رشد بسیار چشمگیری را تجربه کند و به یکی از ارزشمندترین شرکت‌های جهان تبدیل شود.

پس‌زمینه استوری‌های «اینستاگرام» تار شد

فون آرنا| شبکه اجتماعی اینستاگرام در به‌روزرسانی جدید خود، دو ویژگی و قابلیت جدید را در استوری‌های خود معرفی خواهد کرد.

 اینستاگرام قصد دارد حالت جدیدی را به قابلیت پرطرفدار استوری‌های خود بیفزاید. این شبکه اجتماعی از هنگام معرفی قابلیت استوری در ماه اوت سال ۲۰۱۶، به‌طور دایم در حال به‌روزرسانی و بهبود آن بوده و به تازگی قابلیت استفاده از استیکرهای گیف را به آن افزوده است. حال، اینستاگرام به عنوان بخشی از یک به‌روزرسانی جدید، از قابلیتی رونمایی کرده است که «فوکوس» نام گرفته است. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد پس‌زمینه تصاویر خود را تار کنند. البته گفته می‌شود این قابلیت در برخی از تلفن‌های هوشمند محدود قابل دسترسی خواهد بود. این قابلیت با استفاده از هوش مصنوعی، بطور دایم در حال تشخیص صورت فرد خواهد بود. همچنین این قابلیت تنها به دوربین پشت تلفن‌های همراه محدود نخواهد شد، بلکه در دوربین‌های سلفی نیز کارایی خواهد داشت. افزون بر این، گفته می‌شود ویدیوها نیز از این قابلیت بهره خواهند برد. علاوه بر این در به‌روزرسانی جدید اینستاگرام، کاربران می‌توانند از افکت‌های جدیدی در تگ کردن دوستان خود در استوری‌ها استفاده کنند. هر دو قابلیت جدید در به‌روزرسانی امروز اینستاگرام به نسخه ۳۹ از درگاه فروشگاه‌های اینترنتی اپ استور و پلی استور گوگل در دسترس خواهد بود.

 

ارسال نظر