اخبار

۱۳۹۷/۰۱/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۶۴۰

حذف پیام‌رسان «سروش» از اپ‌استور

ایسنا| در حالی که داستان حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از مارکت‌های اندرویدی و iOS خبر جدیدی نیست، ظاهرا این‌بار نوبت پیام‌رسان‌ها شده که از فروشگاه‌های آنلاین اپل حذف شوند. داستان حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از فروشگاه‌های آنلاین برنامه‌های کاربردی مانند گوگل‌استور و اپ‌استور مدتی پس از زمانی آغاز شد که رییس‌جمهور امریکا محدودیت‌هایی را برای ورود ساکنان هفت کشور از جمله ایران به خاک امریکا آغاز کرد. پس از شرکت اپل که اپلیکیشن‌های ایرانی را با توجیه تحریم‌های امریکا علیه ایران از اپ‌استور حذف کرد، شرکت گوگل نیز در فروشگاه ‌آنلاین خود را روی برخی از اپلیکیشن‌های ایرانی اندرویدی بست. شرکت اپل همان زمان و پس از حذف اپلیکیشن‌های ایرانی در پیغامی به برخی شرکت‌های برنامه‌نویس ایران اعلام کرد: در راستای قوانین تحریم‌های امریکا علیه ایران، اپ‌استور اپل نمی‌تواند برنامه‌های ایران مربوط به گوشی‌های آیفون را در خود جای دهد یا به توزیع آنها اقدام کند. همچنین این شرکت اعلام کرد که نمی‌تواند با برنامه‌نویسان ایرانی داد و ستد داشته باشد. این موضوع واکنش‌های زیادی را در داخل و حتی خارج داشت؛ محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این زمینه با بیان اینکه در فضای تعاملات بین‌المللی این مقررات توسط طرفین رعایت می‌شد، اظهار کرده بود با وجود سیگنال‌های خوبی که از سمت اپل داشتیم، حذف یک سری از اپلیکیشن‌های ایرانی توجیهی ندارد، زیرا نه به دلیل موضوعات مالی است که شامل قوانین خودشان می‌شد و نه قوانین تحریم‌هایی که امریکا علیه ایران دارد.

اقامه دعوای یک استارت‌آپ علیه «اپل»

انگجت| یک استارت‌آپ تندرستی از اپل شکایت کرده که در ساعت هوشمند خود از حق امتیاز اختراع‌های این شرکت استفاده کرده است.

به تازگی شرکتی علیه اپل اقامه دعوی کرده است. این شرکت ادعا می‌کند حسگر ضربان قلب ساعت اپل براساس یک فناوری دزدی ساخته شده است. استارت‌آپ تندرستی Omni MedSci اپل را متهم کرده که با استفاده از ۴ فناوری ثبت شده این شرکت ساعت خود را ساخته است. این موارد همه به استفاده از منبع نور در گجت پوشیدنی برای سنجش معیارهای مختلف خون اشاره دارند. محمد اسلام موسس این استارت‌آپ در شکایت خود اعلام کرده که با متخصص فناوری پزشکی اپل، طراح سخت‌افزار و حتی نایب‌رییس بخش بازاریابی اپل چندبار ملاقات کرده و درباره این حق امتیازها مذاکره کرده است. اسلام ادعا می‌کند حق امتیاز اختراع‌های خود را به کارمندان اپل نشان داده اما در ۲۰۱۶ این شرکت ناگهان ارتباطش را با او قطع کرد. این حق امتیاز اختراعات در ۲۰۱۷ تایید شدند و یکی از آنها نیز در ۲۰۱۸ تایید شد که با استفاده از منبع نور سطح گلوکوز خون را اندازه می‌گرفت. اسلام قبل از اپل از هواوی، نوکیا و شرکت وریزون برای سوءاستفاده از حق امتیاز اختراع شکایت کرده است.

اپلیکیشنی برای افزودن چشم‌اندازهای طبیعی به محیط

 دیجیتال ترندز| به تازگی یک برنامه موبایلی ویژه آیفون و‌ای پد طراحی شده که با استفاده از فناوری واقعیت افزوده، به کاربران امکان می‌دهد مناظر و چشم‌اندازهای زیبای طبیعی را به محیط اطراف اضافه کنند.

با استفاده از برنامه یادشده که WWF Free Rivers

نام دارد و تنها با سیستم عامل iOS سازگار است، می‌توانید چشم‌انداز یک جنگل، کوهستان، آبشار و غیره را به میز آشپزخانه یا محیط کار خود بیفزایید و از مشاهده زیبایی‌های طبیعی لذت ببرید.

برای اجرای این برنامه تنها کافیست دوربین گوشی را در برابر یک سطح مسطح بگیرید و پس از آن قادر خواهید بود تا جهانی کاملا متفاوت را در برابر دیدگان خود شاهد باشید.

پس از ظاهر شدن منظره طبیعی جدید می‌توانید ‌روی آن زوم کنید، به اطراف حرکت کنید و اطلاعات بیشتری در مورد محیط طبیعی که در حال مشاهده‌اش هستید، دریافت کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر تنها کافیست با انگشت ‌روی هر یک از اشیا یا موجودات موجود در صحنه ضربه بزنید تا داده‌های بیشتر در مورد آنها ارائه شود. این اطلاعات تقریبا در مورد هر چیزی که از طریق این نرم افزار به محیط اطراف اضافه می‌شود، در دسترس است. بدین شیوه حتی می‌توانید از سرنوشت آب‌های روانی که در یک رودخانه در حال گذر است، مطلع شوید. در برخی از این چشم‌اندازها انسان‌ها نیز حضور دارند که با ضربه زدن ‌روی آنها می‌توانید اطلاعاتی در مورد این افراد هم دریافت کنید و از جمله پی ببرید که برخی از جنبه‌های زندگی آنها به علت تغییرات آب و هوایی یا بالا آمدن سطح آب دریاها در معرض خطر قرار گرفته است.

تولید مایع با پرینتر سه بعدی

 دیجیتال ترندز| محققان با روشی خاص موفق شده‌اند ساختارهایی مایع را با پرینتر 3بعدی بسازند.

محققان آزمایشگاه برکلی با همکاری وزارت انرژی امریکا روشی برای ساختن سازه‌های ۳بعدی از مایعات طراحی کرده‌اند.  آنها با استفاده از یک پرینتر ارتقا یافته سه بعدی رشته‌های آب به قطر یک میلی‌متر را به روغن سیلیکون تزریق کردند تا لوله‌هایی از مایع در یک مایع دیگر بسازند.

این روش را می‌توان برای تولید مایعات الکترونیکی و ساخت دستگاه‌های انعطاف‌پذیر به کار برد.

تام راسل یکی از محققان دانشگاه برکلی در این باره می‌گوید: این طبقه جدیدی از مواد است که می‌تواند خود را تعریف کند و کاربردهای فراوانی دارد مانند سنتزهای شیمیایی و انتقال یون در کاتالیست.

در این روش آب پس از تزریق به سیلیکون به شکل قطره در نمی‌آید زیرا یک ماده فعال سطحی (سورفاکتانت) در مقیاس نانو درون لوله‌های تزریقی به وجود می‌آید که در محاصره آب است. این امر از تنش سطح مایع می‌کاهد و آب را از روغن سیلیکون جدا می‌کند. نانو ذره‌یی متشکل از ذرات نانو طلا و پلیمرهای پیونددهنده دور رشته‌های آب ایجاد و سبب می‌شود ساختار به همان شکل خود باقی بماند. محققان با کمک این روش ساختارهای مختلفی ساختند که طول برخی از آنها چند متر است.

 

ارسال نظر