اخبار

۱۳۹۷/۰۱/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۲۹۸

ساخت روبات نقاشی روی دیوار

نیواطلس| یک شرکت طراحی و مهندسی، روباتی ساخته که می‌تواند روی دیوار نقاشی کند.

دو سال قبل شرکت طراحی و مهندسی «کارلوراتی» از سیستمی رونمایی کرد که از پهپادهای رنگ پاش برای طراحی تصاویر روی دیوار استفاده می‌شد. این طرح بسیار هوشمندانه بود اما یک کالای تجاری به حساب نمی‌آمد. اکنون این شرکت یک روبات برای طراحی روی دیوار به نام Scribitساخته است. این روبات در دو محور روی سطوح عمودی مانند دیوار، پنجره و وایت برد حرکت می‌کند و تصاویری نقاشی می‌کند یا متن می‌نویسد. این دستگاه آلومینیومی به وسیله دو کابل مورب، معلق می‌ماند و می‌توان آن را در ۵ دقیقه آماده کرد. به گفته شرکت برای استفاده از آن فقط به دو میخ و یک پریز برق نیاز است.  همچنین روبات دارای چهار مارکر با رنگ‌های مختلف و پاک کن است. بنابراین می‌توان نقاشی‌های قدیمی را پاک کرد و در همان نقطه نقاشی‌های جدیدی طراحی کرد. کاربران با استفاده از اپلیکیشن مخصوص می‌توانند تصاویر یا متن را در این روبات متصل به اینترنت آپلود کنند. همچنین کاربران می‌توانند ابعاد فضای درنظر گرفته شده برای نقاشی را در این اپلیکیشن ثبت کنند. شرکت سازنده در ۱۶آوریل روبات مذکور را در میلان رونمایی می‌کند و پس از آن فرآیند جمع‌آوری سرمایه در ماه ژوئن آغاز می‌شود.

اغراق درباره تسخیر مشاغل توسط روبات‌ها و هوش مصنوعی

ورج| گزارش سازمان همکاری و توسعه اقتصادی متشکل از ۳۵ کشور پیشرو در اقتصاد نشان می‌دهد تعداد مشاغلی که به علت ظهور هوش مصنوعی و روبات‌ها در معرض خطرند، کمتر از حد تصور است.

پیش از این و در سال ۲۰۱۳ نتایج یک پژوهش که توسط دانشگاه آکسفورد انجام و منتشر شده بود، جنجال به راه انداخته بود. براساس این گزارش پیش‌بینی شده بود ۴۷ درصد از مشاغل در امریکا به علت خودکار شدن فرآیندهای حرفه‌یی به علت از راه رسیدن روبات‌ها و همه‌گیر شدن هوش مصنوعی از کنترل انسان‌ها خارج خواهند شد. ولی تحلیل‌های ارائه شده در گزارش تازه حاکی است، تنها ۱۴ درصد از مشاغل موجود در کشورهای عضو این سازمان که امریکا، انگلیس، کانادا و ژاپن را هم دربرمی‌گیرد به‌شدت خودکار می‌شوند و به احتمال ۷۰ درصد یا بیشتر تحت کنترل روبات‌ها یا محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی در می‌آیند. این رقم برابر با حدود ۶۶ میلیون فرصت شغلی در کشورهای عضو این سازمان است که اگر چه باز هم رقم قابل توجهی است، اما بسیار کمتر از پیش‌بینی‌های قبلی است. تعداد فرصت‌های شغلی که به همین علت در امریکا از بین می‌روند حدود ۱۳ میلیون مورد برآورد شده است. علت برآوردهای متفاوت در این دو گزارش این است که هنوز تصور می‌شود نمی‌توان بسیاری از مشاغل با برخی پیچیدگی‌های خاص را به روبات‌ها واگذار کرد و در گزارش دانشگاه آکسفورد در مورد توانایی‌های آتی روبات‌ها و ماشین‌های مبتنی بر هوش مصنوعی اغراق شده بود. پیش‌بینی‌ها حاکیست که مشاغل سطح پایین مانند نظافت و امور خدماتی بیشتر از مشاغل پیشرفته‌تر و مبتنی بر آموزش‌های دشوارتر تحت کنترل روبات‌ها درمی آیند و لذا ضروری است جوانان امروزی آموزش‌های دانشگاهی و فنی و حرفه‌یی را جدی‌تر بگیرند.

تولید مرورگر سازگار با فناوری واقعیت مجازی

 ورج| بنیاد موزیلا تولیدکننده مرورگر فایرفاکس از عرضه نسخه جدیدی از این مرورگر خبر داده که برای استفاده در هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده طراحی شده است.

مرورگر جدید فایرفاکس ریالیتی نام دارد و موزیلا آن را مرورگری متن باز، سازگار با پلتفرم‌های متنوع و رعایت‌کننده حریم شخصی کاربران توصیف کرده است.

در ویدئوهایی که در این زمینه توسط موزیلا منتشر شده کاربرانی در حال استفاده در مرورگر یادشده با استفاده از هدست‌های اچ‌تی‌سی وایو فوکوس مشاهده می‌شوند.

مرورگر یادشده هنوز در دسترس عموم قرار نگرفته و هنوز مشخص نشده با چه هدست‌هایی سازگاری دارد. مرورگر جدید از نظر امکانات و ظاهر تفاوت زیادی با مرورگرهای معمولی ندارد و شاید تفاوت اصلی آن با مرورگرهای دیگر قابلیت شناور ماندن آن در فضای مجازی سه بعدی و امکان وبگردی و ورق زدن صفحات به صورت نرم و روان با استفاده از کنترل‌گر هدست‌های واقعیت مجازی باشد. در واقع تمامی امکاناتی که در مرورگرهای دو بعدی وجود دارد، در نسخه سه بعدی مرورگر فایرفاکس هم در دسترس است. امکان پیشبرد امور با استفاده از فناوری تشخیص صدا هم در مرورگر یادشده در نظر گرفته شده است. در این مرورگر مشاهده ویدئوها هم به صورت ۳۶۰ درجه انجام می‌شود.

آی‌پد ۲۰۱۸ با قلم هوشمند می‌آید

 اپل اینسایدر| اپل به دنبال عرضه نسل ششم رایانه‌های لوحی‌ آی‌پد به بازار در سال ۲۰۱۸ است. مهم‌ترین تغییر در این‌ آی‌پدها استفاده از قلم هوشمند اپل برای ارتقای کاربردهای آموزشی این محصول است.

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند‌ آی‌پد ۲۰۱۸ محبوب‌تر از‌ آی‌پد۲ خواهد بود، هر چند هنوز معلوم نیست که آیا این‌ آی‌پد می‌تواند‌ آی‌پدپرو را نیز کنار بزند یا خیر.

با توجه به اینکه اپل انتظار دارد دانش‌آموزان و دانشجویان از‌ آی‌پد۲۰۱۸ استقبال کنند، پس بعید به نظر می‌رسد این محصول چندان گران قیمت باشد و لذا احتمالا در آن خبری از قابلیت امنیتی شناسایی هویت کاربر با بررسی چهره (فیس‌ای دی) یا نمایشگر فوق دقیق نیست.  آی‌پد نسل ششم ۲۰۱۸ نخستین مدل از این رایانه لوحی است که جزو سری pro محسوب نمی‌شود، اما در آن از قلم اپل استفاده شده است. ابعاد این‌ آی‌پد ۲۴۰ در 169.5 میلیمتر بوده و وزن آن به ۴۶۹ گرم می‌رسد. قابلیت اتصال به شبکه‌های وای – فای و نسل چهارم تلفن همراه برای این تبلت در نظر گرفته شده است. احتمالا در این محصول هم از پردازنده A۷ استفاده شده است.  آی‌پد ۲۰۱۸ دارای دو بلندگو است و کیفیت عکس‌های دوربین آن مشابه با دوربین‌های نسل پنجم‌ آی‌پد است. حافظه این‌ آی‌پد ۳۲ یا ۱۲۸ گیگابایت است و قیمت مدل‌های مختلف آن از ۴۶۰ تا ۵۶۰ دلار در نوسان است.

 

ارسال نظر