اخبار

۱۳۹۷/۰۱/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۱۳۲

طراحی اپلیکیشن پیش‌بینی طول عمر

 میل آنلاین| به‌تازگی اپلیکیشنی ساخته شده که با کمک هوش مصنوعی و براساس میزان فعالیت فرد، طول عمر او را تخمین می‌زند.

مدت‌هاست که انسان‌ها تمایل دارند طول عمر خود را پیش‌بینی کنند. اکنون یک اپلیکیشن جدید ادعا می‌کند قادر است طول عمر انسان را تخمین بزند.

محققان موسسه فیزیک و فناوری روسیه اپلیکیشنی رایگان به نام Gero طراحی کرده‌اند که با استفاده از هوش مصنوعی اطلاعات سرعت سنج موبایل کاربر را تحلیل می‌کند و طول عمر فرد را در باز ه زمانی ۳۶.۵ روز تخمین می‌زند.

این اپلیکیشن از اطلاعات گجت‌های پوشیدنی که سلامت فرد را رصد می‌کنند برای پیش‌بینی طول عمر او استفاده می‌کند. اگر فرد عوامل موثر بر سلامتی و بهداشتی را رعایت نکند این پیش‌بینی کاهش می‌یابد. به این ترتیب به کاربر انگیزه می‌دهد تا زندگی سالم‌تری را ادامه دهد.

محققان روس سوابق فعالیت‌های فیزیکی و اطلاعات کلینیکی پژوهش «بهداشت و تغذیه ملی امریکا» از ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ را تحلیل کردند. سپس به یک شبکه عصبی آموزش داده شد تا سن بیولوژیک و خطر مرگ داوطلبان را با استفاده از تحلیل یک هفته فعالیت‌های بدنی آنان تخمین بزند.

قاچاق «آیفون» با پهپاد در چین

 دیجیتال ترندز| قاچاقچیان چینی با استفاده از پهپاد شبانه ۱۵ هزار دستگاه آیفون را از هنگ‌کنگ به چین قاچاق کرده‌اند.

مقامات چینی ۲۶ نفر را دستگیر کرده‌اند که بخشی از عملیات قاچاق آیفون بین هنگ‌کنگ و شهر شنژن در چین بوده‌اند.

 این افراد با استفاده از پهپادها دو کابل۶۶۰ فوتی را میان دو ساختمان بلند مرتبه به‌هم متصل کردند و هر شب حدود ۱۵ هزار دستگاه آیفون را بین دو مرز جابه‌جا کردند.

طبق تحقیقات انجام شده این عملیات سال‌ها انجام می‌شده است. اما نخستین نمونه‌یی است که از پهپادها برای قاچاق وسایل در چین استفاده شده است. هنوز مشخص نیست در عملیات قاچاق از چه نوع پهپادهایی استفاده شده است. اما کارشناسان تخمین می‌زنند پهپادهای ارتقا یافته

DJI Phantom4 به کار رفته‌اند. هنگامی که کابل به دو ساختمان متصل می‌شد، قاچاقچیان بسته‌هایی حاوی ۱۰ آیفون بین آنها جابه‌جا می‌کردند. به گفته کارشناسان با این شیوه آنان هر شب ۱۵ هزار دستگاه را قاچاق می‌کردند. ارزش این آیفون‌های دست دوم در بازه زمانی ۶ ماهه به ۵۰۰ میلیون یوان (79.8 میلیون دلار) می‌رسد.

گوگل پلتفرم«Tenor» را تصاحب کرد

گوگل| گوگل پلتفرم تِنور (Tenor) را که در واقع یک پلتفرم برای جست‌وجوی فایل‌های گیف است، تصاحب کرد.

اطلاعات ارائه شده نشان از این دارد که که گوگل پلتفرم جست‌وجوی تصاویر گیف را که تِنور نام دارد به تصاحب خود درآورده است. پلتفرم تنور امکان جست‌وجو بین گیف‌های متعدد را برای کیبوردهای مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند و همچنین نرم‌افزارهای پیام‌رسان در اختیار کاربران قرار داده که ازجمله آنها می‌توان به فیس‌بوک مسنجر و گوشی‌های هوشمند سامسونگ اشاره کرد. تنور به‌عنوان یک کمپانی مستقل زیرنظر گوگل به فعالیت خود ادامه داده و در کنار توسعه محصولاتش، فناوری‌های اختصاصی و API لازم را نیز توسعه می‌دهد.

تصاحب تنور را باید قدمی بزرگ برای گوگل خواند که در پی اضافه کردن جست‌وجوی گیف به کیبورد خود در دو سیستم‌عامل اندروید و آی‌اواس است. اضافه کردن دیتابیس گسترده گیف‌های تنور به جی‌بورد و همچنین قابلیت جست‌وجوی تصاویر گوگل باعث خواهد شد تا این گوگل بتواند گیف‌های بهتری را در نتایج جست‌وجو برای کاربرانش نمایش دهد. تصاحب تنور را باید نشان‌دهنده افزایش اهمیت گیف برای گوگل خواند. غول جست‌وجو اخیرا توجه ویژه‌یی را معطوف گیف کرده که از جمله آن باید به توسعه اپلیکیشنی برای ایجاد تصاویر متحرک اشاره کرد. سپتامبر سال گذشته، Giphy با همکاری گوگل جست‌وجوی مبتنی بر هوش مصنوعی این کمپانی را در دیتابیس گیف‌های خود اعمال کرد.

عرضه آیفون «تاشو» در سال ۲۰۲۰

سی نت| اپل نیز قصد دارد مدلی تاشو و لوله کردنی از گوشی آیفون را تا سال ۲۰۲۰ عرضه کند.

اگر چه اپل در زمینه اخبار منتشر شده در این زمینه سکوت کرده، اما منابع خبری می‌گویند این شرکت بی‌سروصدا ولی به‌طور جدی روی طراحی و تولید چنین گوشی متمرکز شده است.

گوشی‌های تاشو بسیار باریک هستند و می‌توان آنها را مانند کاغذ لوله کرد و در جیب قرار داد. این گوشی‌ها می‌توانند نمایشگرهای بزرگ‌تر و امکانات متنوع‌تری داشته باشند و کاربران دیگر نباید نگران شکستن یا آسیب دیدن نمایشگرهای آنها باشند.

برخی منابع مدعی هستند که آیفون تاشدنی احتمالا ظاهری شبیه به گوشی «اکسون ام» شرکت زد تی‌ای خواهد داشت و در آن از دو نمایشگر که مانند کتاب باز می‌شوند، استفاده می‌گردد. اجرای دو برنامه در کنار هم و استفاده ترکیبی از نمایشگرها برای پیشبرد اهداف و طرح‌های مختلف از جمله دیگر امکانات این گوشی خواهد بود.

هنوز مشخص نیست آیا این تغییر طراحی روی تبلتای پد هم تاثیر خواهد گذاشت یا خیر. البته طراحی محصولات تاشدنی محدود به گوشی نیست و قرار است تلویزیون‌هایی نیز بر مبنای این فناوری عرضه شوند.

 

ارسال نظر