اخبار

۱۳۹۶/۱۲/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۸۱۷

«توییتر»، ایموجی سبزه به هشتگ نوروز اضافه کرد

 توییتر در آستانه ایام نوروز و سال جدید ایرانیان، ایموجی جدید سبزه را به هشتگ نوروز #Nowruz افزوده است تا بدین‌ترتیب با کاربران ایرانی فعال در توییتر، به پیشواز این عید باستانی و سال نو خورشیدی برود.

این نخستین‌باری است که در طول سالیان گذشته، توییتر چنین کاری را برای کاربران ایرانی‌اش انجام داده است. با اینکه آمار دقیقی از تعداد کاربران ایرانی در توییتر در دست نیست، اما به وضوح می‌توان دریافت که حجم بالایی از آنها در این شبکه اجتماعی عضو هستند و در آن بطور روزانه فعالیت می‌کنند.

عینک‌ هوش مصنوعی مچ جنایتکاران را می‌گیرد

دیجیتال ترندز| پلیس پکن در حال استفاده آزمایشی از عینک‌های هوش مصنوعی تازه‌یی است که از فناوری شناسایی چهره و پلاک اتومبیل برای مقابله با جنایتکاران برخوردارند.

پلیس چین قصد دارد از این عینک‌ها در بزرگراه‌های این کشور برای شناسایی سریع هویت افراد و کنترل وضعیت مالکیت خودروهای آنها استفاده کند.

عینک‌های هوش مصنوعی یادشده به سرعت به پایگاه داده بزرگی که اطلاعات مجرمان در آنها ثبت شده متصل می‌شوند و اگر فرد متوقف شده در بزرگراه متخلف باشد، به سرعت علامت هشداری روی شیشه عینک هوشمند برای اطلاع پلیس نمایش داده می‌شود و زمینه برای اقدامات دیگر فراهم می‌شود.

عینک‌های یادشده از فناوری واقعیت افزوده ابداع شده توسط شرکت LLVision استفاده می‌کنند. چین در سال‌های اخیر استفاده از فناوری‌های گوناگون برای ارتقای امنیت در این کشور را فزونی بخشیده و رسما اعلام کرده قصد دارد از سه فناوری هوش مصنوعی، تشخیص چهره و داده بزرگ یا Big data به همین منظور بهره بگیرد. از سال ۲۰۱۷ دولت چین از فناوری اسکن و تشخیص چهره برای ثبت هویت افراد در اماکن شلوغ برای مقابله با دزدی‌های گسترده و شناسایی باندهای تبهکار بهره می‌گیرد.

دانشمندان روسی در پی نابود کردن سیارک‌ها با لیزر

تلگراف| دانشمندان روس مشغول آزمایش پروژه نابود کردن سیارک‌های نزدیک به زمین با اشعه‌های قدرتمند لیزر هستند.

گروهی از محققان روسی در آزمایشگاه، سیارک‌های کوچک با عرض کمتر از یک اینچ را به کمک لیزر منفجر کردند. این آزمایش با هدف چگونگی حفاظت از زمین به وسیله یک صخره بزرگ فضایی انجام شد.

Rosatom شرکت دولتی انرژی اتمی روسیه با همکاری انستیتو فیزیک و فناوری مسکو سیارک‌های مینیاتوری را با توجه به ترکیب شهاب سنگ‌هایی شبیه‌سازی کردند که در سال ۲۰۱۳ در دریاچه چبارکول فرود آمدند. محققان متوجه شدند برای نابود کردن سیارکی با عرض ۶۵۰ فوت به انفجاری با قدرت سه مگاتن تی‌ان‌اتی (معادل ۲۰۰ بمب هیروشیما) نیاز است. ولادیمیر یوفا یکی از مولفان این پژوهش می‌گوید: در حال حاضر خطر هیچ سیارکی زمین را تهدید نمی‌کند بنابراین گروه ما زمان کافی برای جلوگیری از هرگونه فاجعه‌یی را دارد.

فرانسه از «گوگل» و «اپل» شکایت می‌کند

 آسوشیتدپرس| فرانسه ادعا می‌کند گوگل و اپل از برنامه‌نویسانی که قصد دارند اپلیکیشن خود را به آنها بفروشند تعرفه‌یی دریافت می‌کند و قصد دارد از این دو شرکت شکایت کند.

بونو لو میر وزیر اقتصاد فرانسه اعلام کرده از گوگل و اپل شکایت خواهد کرد. چنین اقدامی به جریمه‌یی چند میلیون یورویی برای این شرکت‌ها منجر می‌شود.

لو میر در یک مصاحبه تلویزیونی گوگل و اپل را متهم کرد تعرفه‌هایی را به برنامه‌نویسانی تحمیل می‌کنند که تمایل دارند اپلیکیشن‌های خود را به این دو شرکت بفروشند. او در این باره گفت: به عقیده من عادلانه نیست که هر دو شرکت اطلاعاتی از برنامه‌نویسان جمع‌آوری می‌کنند و بطور یک طرفه قرارداد را تغییر می‌دهند. او اعلام کرد شکایتی به دادگاه تجاری پاریس ارائه خواهد کرد. وی افزود: تصور می‌کنم گوگل و اپل با توجه به قدرتی که دارند نباید با استارت‌آپ‌ها و برنامه‌نویسان ما اینطور رفتار کنند.

ارائه «یوتیوب» شبانه برای گوشی‌های iOS

فون‌آرنا | یوتیوب تم تاریک و حالت شبانه را به اپلیکیشن‌های موبایل با سیستم عامل iOS اضافه و اعلام کرد که این حالت به گوشی‌های اندرویدی نیز افزوده خواهد شد.

شبکه اجتماعی یوتیوب که حالت شبانه و تم تاریک مشکی را سال گذشته به دسک‌تاپ خود افزود؛ حالا تصمیم گرفته است که این تم را به اپلیکیشن‌های موبایلی خود نیز بیفزاید. یوتیوب در ابتدا حالت Night mode را به گوشی‌های آیفون و سیستم عامل iOS اضافه کرده و اعلام کرده است که به زودی و در آینده نزدیک می‌خواهد آن را برای گوشی‌های اندرویدی نیز ارائه کند.

کاربران برای فعال‌سازی این حالت تاریک، باید تنها روی آیکون حساب کاربری «account» کلیک کنند، به تنظیمات رفته و گزینه «dark theme» را انتخاب کنند و از ظاهر جدیدی که برایشان نمایش پیدا می‌کند، لذت ببرند.

سال گذشته که یوتیوب این حالت و تم را به اپلیکیشن دسک‌تاپ خود افزود، خواهان بسیاری پیدا کرد و تعداد کثیری از کاربران این شبکه اجتماعی از آن درخواست کردند که برای گوشی‌های موبایل نیز ان را ارائه دهد. همانطور که نام حالت شبانه و تاریک گویاست، این تم برای آن دسته از افرادی که با حالت خودکار و معمول شبکه‌های اجتماعی که پس زمینه سفید و روشنی دارد، مشکل دارند، بسیار کاربردی خواهد بود.

 

ارسال نظر