اخبار

۱۳۹۶/۱۲/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۴۹۷

کیبوردی که گرد و خاک جذب نمی‌کند

مشبل   اپل حق امتیاز اختراع کیبوردی را ثبت کرده که ذرات گرد و خاک لابه لای کلیدهای آن گیر نمی‌کند.  اپل به تازگی حق امتیاز اختراع جدیدی را ثبت کرده که نشان می‌دهد این شرکت قصد دارد کیبورد فعلی مک بوک را ارتقا دهد و نمونه‌یی بسازد که در برابر گرد و خاک و ذرات‌ریزی که بین کلید‌ها جمع می‌شوند، مقاوم باشد. این درحالی است که بسیاری از کاربران مک بوک شکایت دارند که کلیدهای کیبورد دستگاه‌شان به دلیل تکه‌یی از گرد و غبار گیر کرده است. به هرحال در توضیح این اختراع جدید آمده است: کیبورد با استفاده از یک محافظ و پوششی برای کلیدها، مواد آلاینده را از مکانیسم حرکت دور می‌کند.   همچنین توضیح داده شده کیبورد با کمک واشر، برس، تمیز‌کننده و فلپ‌ها هرگونه شکافی میان کلیدها را می‌پوشاند و اجازه نمی‌دهد ذرات ریز وارد ساختار دستگاه شوند.  پیش‌بینی می‌شود اپل مک بوک جدید را در سال جاری رونمایی کند.

قاب موبایلی که فشارخون می‌گیرد

 نیواطلس به تازگی قابی برای موبایل ساخته شده که می‌تواند فشار خون کاربر خود را اندازه بگیرد.   محققان دانشگاه ایالتی میشیگان قابی برای موبایل ساخته‌اند که فشار خون کاربر را نیز اندازه می‌گیرد.   نمونه اولیه این گجت قابی با ضخامت یک سانتی‌متر است که به پشت موبایل می‌چسبد و همراه آن اپلیکیشنی وجود دارد. در قاب مذکور یک واحد حسگر تعبیه شده که شامل حسگر بصری و یک حسگر فشار است.  برای استفاده از آن کافی است، کاربر موبایل را در راستای قلب خود نگه دارد و انگشت اشاره خود را روی واحد حسگر فشار دهد. قاب به وسیله بلوتوث با اپلیکیشن ارتباط برقرار می‌کند، سپس راهنمای روی نمایشگر به کاربر اطلاع می‌دهد چه مقدار به قاب فشار بیاورد و تا چه زمان این وضعیت را حفظ کند. زمان اندازه‌گیری فشار خون با این دستگاه، تفاوتی با استفاده از دستگاه‌های معمول ندارد.   البته این دستگاه هنوز دقت فشارسنج‌های معمول را ندارد، با وجود این کارآمد است. جالب آنکه اپلیکیشن همراه آن متوسط فشار خون را براساس خوانش‌های متعدد محاسبه می‌کند. محققان هم‌اکنون مشغول ارتقای صحت خوانش سیستم هستند.

پردازنده‌های قدرتمند سال 2020 در بازار

دیجیتال‌ترندز   جزئیات برنامه‌های‌ای‌ام دی برای عرضه نسل جدید پردازنده‌های قدرتمند رایزن برای استفاده در رایانه‌های رومیزی اعلام شد.

قرار است این پردازنده‌ها تا سال 2020 عرضه شوند. پردازنده‌های مذکور مبتنی بر معماری Zen+ هستند. این سومین نسل از پردازنده‌های‌ای‌ام دی است که بر مبنای معماری مذکور طراحی و عرضه می‌شوند.  مدل اول این پردازنده‌ها که

Threadripper 1000 Series نام دارند 14 نانومتری بوده و تنها برای استفاده در رایانه‌های شخصی عرضه می‌شوند. مدل دوم پردازنده‌های یادشده که

Threadripper2000 Series نام دارند 12 نانومتری بوده و هم برای رایانه‌های رومیزی و هم برای لپ‌تاپ‌ها در دسترس خواهند بود. اما مدل سوم پردازنده‌های مذکور با نام

(Treadripper 3000 Series Castle Peak) هفت نانومتری هستند و برای رایانه‌های رومیزی و لپ تاپ‌ها عرضه می‌شوند. در نهایت مدل

(Threadripper 4000 Series NG HEDT) هفت یا پنج نانومتری بوده و باز هم برای رایانه‌های رومیزی و لپ‌تاپ‌ها در دسترس خواهد بود. قیمت نهایی این پردازنده‌ها در زمان عرضه آنها اعلام می‌شود.

سازگاری «دستیار هوشمند گوگل» با برنامه‌های ثالث

سی‌نت  گوگل دستیار هوشمند خود موسوم به گوگل اسیستنت را به‌روز کرد تا برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان ثالث بتوانند برنامه‌ها و ابزار متنوعی را بر اساس امکانات آن طراحی و روانه بازار کنند.

یکی از نخستین محصولات عرضه شده بر این اساس ساعت زنگ دار‌ای هوم است که قادر به دریافت فرامین صوتی است. تا به حال این نوع خدمات تنها محدود به برخی برنامه‌های موبایلی بوده تا بتوان کنترل آنها را با صدای کاربر انجام داد. از جمله این ابزار و وسایل می‌توان به برخی لوازم خانگی، سیستم‌های تهویه مطبوع، برنامه تقویم، برنامه خبرخوان و غیره اشاره کرد. از جمله دیگر ابزاری که احتمالا با این دستیار صوتی هوشمند سازگار می‌شوند، می‌توان به دودیاب‌های ضدآتش اشاره کرد که امکان کنترل صوتی آنها اهمیت زیادی دارد. گوگل می‌گوید ابزار و وسایلی که بدین شیوه ساخته شوند قادر به اجرای طیف متنوعی از دستورات خواهند بود که محدود به روشن و خاموش نخواهد بود.

افزودن اطلاعات کارت ویزیت به فهرست تماس گوشی

انگجت  مایکروسافت برنامه هوش مصنوعی به نام Pix را به‌روز کرده و قابلیت‌های جذابی را از طریق دوربین عکاسی گوشی به آن افزوده است. با استفاده از این برنامه می‌توانید تمام اطلاعات یک کارت ویزیت تجاری را به فهرست تماس‌های خود در گوشی آیفون بیفزایید و همچنین حساب کاربری فرد مورد نظر را در شبکه اجتماعی حرفه‌یی لینکدین بررسی کنید.  برای دسترسی به این خدمات تنها کافی است برنامه Pix را باز کنید و دوربین گوشی هوشمند خود را به سمت کارت ویزیت فرد مورد نظر بگیرید. با این کار برنامه Pix به‌طور خودکار متوجه خواهد شد که تکه کاغذ پیش رو یک کارت ویزیت است و با جست‌وجو حساب آن فرد را در سایت لینکدین می‌یابد.  سپس اگر شما خود عضو شبکه اجتماعی یادشده باشید، می‌توانید فرد یاد شده را به جمع دوستان حرفه‌یی خود اضافه کنید. این برنامه همچنین می‌تواند با دقت بالاتر از حد معمول از اسناد و دیگر نوشته‌ها عکس بگیرد تا کاربر برای مرور آنها مشکل زیادی نداشته باشد. برنامه یادشده با برنامه تبادل ایمیل اوت لوک نیز سازگار است.

 

 

ارسال نظر