فعالیت «اسکایپ» روی گوشی‌های قدیمی اندرویدی

۱۳۹۶/۱۲/۱۳ - ۰۵:۴۸:۲۷
کد خبر: ۱۱۸۰۳۰

فون‌آرنا

مایکروسافت به تازگی اعلام کرده است که اپلیکیشن پیام‌رسان اسکایپ از این پس روی گوشی‌های هوشمند با نسخه‌های قدیمی و قبلی سیستم عامل اندروید هم کار می‌کند.

اپلیکیشن پیام‌رسان اسکایپ یک نرم‌افزار کاربردی است که به کاربران اجازه می‌دهد به وسیله صدا روی پروتکل اینترنت تماس تلفنی برقرار کنند. همچنین این برنامه امکانات مختلف دیگری مانند پیام‌رسان فوری، انتقال فایل، ویدئو کنفرانس و پست صوتی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

شرکت مایکروسافت در سال ۲۰۱۱میلادی سهام این اپلیکیشن محبوب و پرطرفدار را خریداری کرد و از آن زمان تاکنون نیز با افزودن قابلیت و امکانات جدید سعی دارد به جذابیت‌های آن بیفزاید و در این رقابت تنگاتنگ با سایر پیام‌رسان‌های فعال در جهان، توجه طرفداران و کاربران را به خود جلب کند و آنها را برای خود نگه دارد.

پس از آنکه سوالات بسیاری از سوی کاربران در فضای مجازی منتشر شد، حالا مایکروسافت تایید و اعلام کرده است که کاربرانی که از گوشی‌هایی با نسخه‌های قدیمی و قبلی‌تر از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند هم قادر خواهند بود از ارسال پیام‌ از طریق اسکایپ بهره‌مند شوند.

در این بیانیه مایکروسافت عنوان کرده است که دارندگان گوشی‌های اندرویدی با نسخه 4.0.3 و 5.1 نیز قادر خواهند بود از داشتن اپلیکیشن پیام‌رسان اسکایپ لذت ببرند. این نسخه جدید از اسکایپ هم حجم کمتری از گوشی را اشغال می‌کند و هم برای دانلود اندازه و حجم کمتری دارد و به کاربران امکان می‌دهد بدون پایین آمدن سرعت و عملکرد گوشی از تمامی امکانات اسکایپ بهره‌مند شوند.

مایکروسافت همچنین این قول را به کاربران داده که در حال کار و توسعه یک نسخه لایت از اسکایپ برای آن دسته از افرادی است که سرعت اینترنت‌شان بسیار پایین، کم و محدود است. شبکه‌های اجتماعی بسیاری نسخه‌های لایت خود را برای کاربران در کشورهای درحال توسعه با پهنای باند کم و سرعت اینترنت پایین ارائه و عرضه می‌کنند تا همه مردم در سراسر جهان بتوانند از امکانات پیام‌رسان و شبکه‌های اجتماعی بهره ببرند.

مایکروسافت نیز در همین راستا نمی‌خواهد کسی در جهان باشد که به خاطر سرعت پایین اینترنت یا گوشی هوشمند قدیمی از امکانات به روز و اینترنتی جهان محروم باشد. در نتیجه این خبر برای آن دسته از کاربرانی که از گوشی‌های قدیمی یا نسخه‌های قبلی سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند بسیار خوشحال‌کننده محسوب می‌شود.

 

 

ارسال نظر