اخبار

۱۳۹۶/۱۲/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۷۰۴

تعویق رجیستری به دلیل سهم بالای بازار

مهر| در حالی که تقریبا تمامی برندهای گوشی همراه مطابق با وعده مسوولان تا پایان سال 96 مشمول رجیستری شدند، به گفته وزیر ارتباطات، اعمال رجیستری برای سامسونگ به‌دلیل سهم بالای بازار این برند و جلوگیری از تاثیرات منفی بر مصرف‌کننده نهایی، به سال 97 موکول شد. در حالی که پیش از این عنوان شده بود تمامی برندهای گوشی‌های همراه تا پایان سال جاری مشمول رجیستری می‌شوند، حسین فلاح جوشقانی رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی روز گذشته در اطلاعیه‌یی اجرای طرح رجیستری را برای گوشی‌های مدل نوکیا، سونی، تکنو و هوآوی تا ۱۴ اسفند ماه سال جاری لازم‌الاجرا اعلام کرده و اجرای این طرح برای برند سامسونگ را به سال آینده موکول کرد. با آغاز نخستین فاز اجرایی رجیستری، در مرحله اول ابتدا گوشی‌های شرکت اپل و در مرحله بعدی گوشی‌های گوگل، بلک‌بری و موتورولا به عنوان برندهای مشمول طرح معرفی شدند و سپس کمیته رجیستری

۱۴ بهمن ماه، «ال‌جی» را به عنوان برند بعدی اعلام کرد. از طرفی در حالی که مسوولان عنوان کردند تمامی برندها تا پایان سال مشمول رجیستری می‌شوند و انتظار می‌رفت این اتفاق برای برند سامسونگ هم بیفتد، رجیستری برای این برند پرمصرف به سال آینده موکول شد. در این راستا، محمدجواد آذری جهرمی امروز در صفحه توییتر خود درباره علت تاخیر در رجیستری گوشی‌های سامسونگ، اظهار کرد: براساس گزارش دبیر کمیته طرح ثبت تلفن همراه، به‌دلیل سهم ۵۰درصدی سامسونگ در بازار و لزوم تثبیت شرایط در روزهای پایانی سال و جلوگیری از تاثیرات منفی بر مصرف‌کننده نهایی، اعمال طرح برای این نشان تجاری به بعد از تعطیلات نوروزی موکول شد. سه نشان تجاری تا پایان سال مشمول طرح خواهند شد.

ساخت هدفون با کیفیت توسط «اپل»

 ورج| یک تولید‌کننده موبایل قصد دارد هدفونی با کیفیت بالای صدا بسازد. احتمالا این هدفون در سه ماهه چهارم ۲۰۱۸ عرضه شود.

 مینگ‌چی‌کو تحلیلگر اپل در گزارشی جدید اعلام کرده این شرکت مشغول ارتقای AirPod است و همچنین قصد دارد هدفون‌های با کیفیت تولید کند که در سال جاری میلادی عرضه می‌شوند. طبق این گزارش اپل قصد دارد هدفونی بسازد که استفاده از آن به اندازه ایرپاد راحت باشد و البته کیفیت صدای بهتری داشته باشد. این هدفون احتمالا در سه ماهه چهارم ۲۰۱۸ میلادی عرضه می‌شود و به نظر می‌رسد قیمت آن بیشتر از ایرپاد باشد. از سوی دیگر اخباری مبنی بر ارتقای ایرپاد و افزودن قابلیت اتصال به سیری و ضد آب کردن گجت نیز منتشر شده است.

بودجه یک میلیارد دلاری کانادا برای مقابله با جرایم سایبری

فیوچریسم| دولت کانادا قصد دارد بودجه‌یی یک میلیارد دلاری به مقابله با جرایم سایبری اختصاص دهد، این بودجه در شرایطی تخصیص می‌یابد که جرایم سایبری بسیار متداول و خطرناک شده‌اند. قرار است بودجه یادشده در زیرساخت‌های مختلف کشور کانادا هزینه شود تا مشکلات تشدید وقوع جرایم سایبری در کشور کانادا برطرف شود. کشور کانادا در سال 2010 اجرای طرح ملی امنیت سایبری خود را آغاز کرد، هر چند در ابتدا خبری از اختصاص بودجه کلان یک‌میلیارد دلاری به طرح مذکور نبود. اما گذشت زمان تامین چنین بودجه‌یی را ضروری کرده است. بخشی از بودجه یادشده صرف آموزش نسل جدیدی از متخصصان امنیت سایبری شده و قسمتی از آن به تقویت زیرساخت‌های امنیت سایبری ارتش کانادا اختصاص می‌یابد. بخش دیگری از این بودجه به شرکت‌های محلی خصوصی اختصاص می‌یابد تا آنها بتوانند دولت را در حوزه‌های مورد نظر یاری دهند. گفتنی است مبلغ خاصی نیز برای تامین امنیت سایبری برگزاری انتخابات ملی کانادا در سال 2019 اختصاص یافته است.

نرم‌افزار «ایمو» فیلتر نیست

ایسنا| در حالی که اخباری مبنی بر فیلتر شدن ایمو به گوش می‌رسد، مشخص شده این نرم‌افزار از خروجی یکی از فروشگاه‌های آنلاین بومی حذف شده و در فروشگاه‌های خارجی مسدود نیست.

نرم‌افزار ایمو (imo) یک پیام‌رسان با قابلیت تماس صوتی و تصویری است. این نرم‌افزار در واقع مانند وایبر، واتس‌آپ، تلگرام و سایر پیام‌رسان‌ها قابلیت‌های متعددی دارد که در کنار قابلیت ارسال پیام متنی، می‌توان به تماس صوتی و تصویری آن اشاره کرد. با وجود این، ایمو نسبت به تلگرام که در ایران بیشترین کاربر فعال را از حیث مصرف دارد، کاربران کمتری دارد. اخیرا اخباری شنیده شد مبنی بر اینکه تماس صوتی ایمو فیلتر و همچنین این اپلیکیشن به دستور مقامات قضایی از برخی مارکت‌های ایرانی حذف شده است. با پیگیری این خبر از یک فروشگاه اینترنتی معروف در ایران، حذف ایمو از روی آن تایید شد. به نظر می‌رسد در حال حاضر نرم‌افزار ایمو از فروشگاه‌های داخلی حذف شده و تنها در فروشگاه‌های خارجی مانند گوگل‌پلی و اپ‌استور وجود دارد و قابلیت دانلود و به‌روزرسانی آن تنها از طریق این فروشگاه‌ها ممکن است.

‌ نشت اطلاعات تازه در مورد «آیفون ایکس پلاس»

گیزمو| در حالی که اخباری در مورد عرضه سه مدل تازه از گوشی آیفون در سال جاری میلادی منتشر شده، حالا تصاویری از نمایشگر آیفون ایکس پلاس دست به دست در فضای مجازی می‌شود. پیش از این ادعا شده بود که از سه مدل جدید آیفون یکی دارای نمایشگر ال‌سی‌دی ارزان قیمت‌تر و دو تای دیگر آیفون ایکس و آیفون ایکس پلاس نام خواهند گرفت و تفاوتشان با هم استفاده از نمایشگر بزرگ‌تر در آیفون ایکس پلاس است. برخی سایت‌های خبری تصاویری از نمایشگر مورد استفاده در آیفون ایکس پلاس را منتشر کرده‌اند که باعث شده شایعه تولید این گوشی جدی‌تر از همیشه در فضای مجازی شنیده شود. ظاهرا این تصویر مربوط به کارخانه تولید نمایشگرهای شرکت ال‌جی در کشور ویتنام است و اگر صحت آن ثابت شود می‌توان منتظر بود که اپل سه مدل باکیفیت آیفون جدید خود را در آینده نه‌چندان دور روانه بازار کند. ال‌جی از مدتی قبل یکی از تولیدکنندگان نمایشگرهای OLED مورد استفاده در گوشی آیفون بوده است و انتشار عکس یادشده نشان می‌دهد همکاری دوطرف ادامه خواهد یافت.

 

ارسال نظر