اخبار

۱۳۹۶/۱۱/۲۶ - ۰۰:۱۰:۵۳
کد خبر: ۱۱۶۹۷۵

انتخاب مجری طرح کودکان در فضای مجازی

فارس| وزیر ارتباطات گفت: تا 10 روز آینده مجری طرح کودکان در فضای مجازی همراه با زمان‌بندی لازم را اعلام خواهیم کردیم.

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به طرح وزارت ارتباطات درباره اجرایی کردن طرحی برای کودکان در فضای مجازی اظهار داشت: طرح ما در این باره تهیه و نهایی شده است که در حال حاضر در مرحله‌یی است که ما مجری این طرح را منصوب کنیم همچنین به دنبال زیست بوم مناسبی هستیم تا بر اساس آن مجری طرح مشخص و منصوب شود. آذری جهرمی خبر داد: تا 10 روز آینده مجری این طرح همراه با زمان‌بندی لازم را اعلام خواهیم کردیم تا برنامه برای حرکت آغاز شود و امیدواریم بتوانیم به حوزه کودک و نوجوان در فضای مجازی ساماندهی دهیم. وی تاکید کرد که نقش اپراتورهای مجازی در تمام مراحل این طرح دیده شده است. اپراتورهای مجازی می‌توانند نقش مطلوبی در ساماندهی حوزه کودکان داشته باشند.

اسپیس ایکس ماهواره اینترنتی به مدار زمین می‌فرستد

سی‌نت| گزارش‌های مختلف حاکی از آن است که اسپیس ایکس تصمیم دارد دو ماهواره‌ اینترنتی آزمایشی را روز شنبه به مدار زمین ارسال کند.

یک هفته پس از آنکه اسپیس ایکس بطور موفقیت آمیز موشک فالکون هوی را به آسمان فرستاد، اکنون قصد دارد با پرتاب موشک فالکون ۹ یک محصول جدید را آزمایش کند. سه سال قبل الون ماسک اعلام کرد مشغول ساخت ماهواره‌هایی برای فراهم کردن اینترنت ارزان در سراسر جهان است. درهمین راستا منابع خبری مختلف گزارش کرده‌اند دو ماهواره آزمایشی این شرکت به نام Starlink روز شنبه با موشک فالکون ۹ به مدار زمین ارسال می‌شوند. البته شرکت اسپیس ایکس تاکنون در این باره اظهارنظری نکرده است. محموله اصلی موشک مذکور ماهواره Paz متعلق به دولت اسپانیاست. این ماهواره قابلیت عکسبرداری از زمین با دقت بالا را دارد.

سوءاستفاده از تلگرام برای سرقت ارزهای دیجیتال

پی سی مگ| شرکت امنیتی کاسپراسکای از سوءاستفاده از نسخه رومیزی برنامه گپ تلگرام برای نصب بدافزار و سرقت ارزهای دیجیتال کاربران خبر داده است.

این سوءاستفاده از تلگرام توسط هکرهای روس انجام شده و آنها در سال ۲۰۱۷ از این شیوه برای کسب درآمد استفاده کرده‌اند. هکرها به مدت شش ماه از یک آسیب‌پذیری در تلگرام بهره گرفته و بدافزاری را روی رایانه‌های کاربران نصب کرده و آنها را به قربانیان خود مبدل کرده‌اند. آنها فایل‌های آلوده خود را در قالب یک ابزار مفید یونیکود برای کاربران ارسال می‌کردند.

این ابزار به افراد امکان می‌داد تا ترتیب کاراکترهای به کار رفته در نام یک فایل را به سرعت برعکس کنند. به عنوان مثال با استفاده از نرم‌افزار یادشده می‌توان به سرعت نام فایلی که doc.exe نام دارد را به exe.doc تغییر داد.

بدافزار مذکور بعد از نصب برای سرقت و جمع‌آوری ارزهای دیجیتالی مانند مونرو، زدکش و فانتوم کوین به کار گرفته شده است. کاسپراسکای در ماه اکتبر گذشته از این موضوع مطلع شد و مدیران تلگرام را از آن مطلع کرد. تلگرام نیز بعد از یک ماه حفره امنیتی برنامه خود که موجب وقوع این مشکل شده بود را برطرف کرد.

پاسخ‌دهی هوشمند گوگل برای پیام‌رسان‌ها

 تک کرانچ| گوگل قصد دارد قابلیت پاسخ‌دهی هوشمند را برای اپلیکیشن‌های پیام‌رسان محبوب مانند واتس‌آپ و اسکایپ فعال کند.

گوگل تصمیم دارد قابلیت پاسخ دهی هوشمند را برای تمام اپلیکیشن‌های پیام‌رسان فعال کند.

این فناوری که بر هوش مصنوعی مبتنی است، دو سال قبل در inbox ایمیل گوگل فعال شد. پس از آن در جی میل و اندروید مسج پروژه فی و Allo نیز فعال شد.

اکنون شاخه Area 120 گوگل اعلام کرده این ویژگی برای اپلیکیشن‌های پیام‌رسان دیگر نیز فعال خواهد شد. اسکرین‌شات‌های مربوط به اعلام بیانیه این ویژگی نشان می‌دهد قابلیت پاسخ‌دهی در Google Hangout و Android Messages بطور آزمایشی فعال شده است. با کمک این قابلیت برای سوالاتی مانند «آیا تو در رستوران هستی؟» یا «کی به خانه برمی‌گردی؟» پاسخ‌هایی در نظر گرفته شده است. برای ارائه پاسخ‌های صحیح‌تر، این پیام‌ها با توجه به مکان کاربر ارائه می‌شوند. مانند هنگامی که از فرد پرسیده می‌شود به مکان مورد نظر رسیده یا نه، پاسخ به صورت «بله» یا «خیر» ارسال می‌شود. هم‌اکنون Android Messages بطور محدود از قابلیت

 Smart Reply پشتیبانی می‌کند. البته قابلیت مذکور مختص پیام‌رسان‌های گوگل نیست. طبق بیانیه Area 120 قابلیت مذکور برای بسیاری از پیام‌رسان‌های محبوب مانند Hangouts، Allo، واتس‌آپ، مسنجر فیس‌بوک، اندروید مسج، اسکایپ، توییتر DMs و Slack عرضه می‌شود.

آلوده شدن میلیون‌ها گوشی با بدافزار اندرویدی

بی‌جی‌آر| در هفته گذشته بدافزار تازه‌یی برای سرقت و جمع‌آوری پول‌های دیجیتال از گوشی‌های اندرویدی به کار گرفته شده است. بدافزار یادشده بعد از نصب روی تلفن همراه از پردازشگر گوشی برای جمع‌آوری و سرقت ارز دیجیتال سوءاستفاده می‌کند. شرکت امنیتی Malwarebytes نخستین بار این بدافزار را ماه گذشته شناسایی کرد. بدافزار یادشده بطور تصادفی و در زمان بررسی عملکرد یک بدافزار تبلیغاتی در ویندوز و کروم کشف شد. بررسی‌های دقیق‌تر نشان داد نسخه‌یی از بدافزار مذکور در گوشی‌های اندرویدی نیز به شیوه‌یی دیگر و برای سرقت ارز دیجیتال مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد. صفحه‌یی که بدافزار کاربران را به سمت آن هدایت می‌کند حاوی یک پیام هشدار و یک کد کپچا است که در صورت وارد کردن کد، وب سایت یادشده جست‌وجو برای سرقت ارز دیجیتال مونرو را آغاز می‌کند. ظاهرا فعالیت‌های مخرب این بدافزار از نوامبر سال 2017 آغاز شده است. تا به حال 5 سایت که با همین هدف طراحی شده‌اند شناسایی شده‌اند که هر یک از آنها در روز 800 هزار بازدیده‌کننده داشته‌اند.

 

ارسال نظر