اخبار

۱۳۹۶/۱۱/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۶۷۴

ظرفیت گروه‌های تلگرامی ۷۵ هزار نفری شد

مهر   پاول دوروف اعلام کرد ظرفیت گروه‌های تلگرامی به ۷۵ هزار نفر ارتقا یافته است.

پاول دوروف موسس تلگرام در پیامی توییتری اعلام کرد ظرفیت گروه‌های تلگرامی از امروز به ۷۵هزار نفر افزایش می‌یابد. این درحالی است که تا پیش از این ظرفیت این گروه‌ها ۵۰ هزار نفر بود. البته این توییت تلگرام در پاسخ به Refereum (یک شرکت ارائه‌کننده پول دیجیتال در حوزه بازی‌های رایانه ای) و یکی از کاربران این رسانه اجتماعی بود که از پاول دوروف خواسته بود قابلیت افزایش تعداد بیشتری کاربر به گروه تلگرامی‌اش را فراهم کند.

شبکه آنلاین «پلی‌استیشن» از کار افتاد

اسلش گیر   برخی کاربران از اختلال در شبکه آنلاین پلی‌استیشن خبر داده‌اند که نشان می‌دهد این شبکه بازی متعلق به سونی دچار مشکلاتی شده است. همین مشکل باعث شده تا هزاران نفر از اجرای بازی‌های ویدیویی خود به‌طور آنلاین محروم شوند. مشکل مذکور تاثیری در دسترسی به فروشگاه پلی استیشن، مدیریت حساب‌ها و خدمات

PlayStation Now نگذاشته است. سونی در مورد علت وقوع این مشکل توضیحی نداده است. اما کاربران هر دو کنسول PlayStation 3 و PlayStation 4 عدم امکان دسترسی به شبکه بازی آنلاین پلی استیشن را تایید کرده‌اند.  سونی می‌گوید مهندسان این شرکت در حال رسیدگی به مشکل مذکور هستند و تلاش می‌کنند هر چه سریع‌تر آن را برطرف کنند. مشکل مذکور محدود به امریکا نبوده و در برخی کشورهای دیگر جهان نیز رخ داده است.

امکان افزودن فایل‌های گیف به استوری «اینستاگرام»

تک‌تایمز   شبکه اجتماعی عکس اینستاگرام از این پس به کاربران امکان می‌دهد تا فایل‌های گیف را به استوری‌ها یا داستان‌های خود اضافه کنند. هدف اینستاگرام از افزودن این قابلیت‌ها، رقابت با شبکه اجتماعی اسنپ چت است. ارائه خدمات یادشده پس از آن صورت می‌گیرد که اینستاگرام شرکت گیفی را خریداری کرد.  برچسب‌های متحرک گیف می‌توانند زیبایی و جذابیت استوری‌های تلگرام را دوچندان کنند. این خدمات در هر دو نسخه اندروید و‌ای او اس اینستاگرام در دسترس است و برای افزودن فایل‌های گیف کاربر باید دکمه مربوطه را در بالا انتخاب کند تا قابلیت جدید گیف را مشاهده کند.  وقتی کاربر این قابلیت را انتخاب می‌کند، مجموعه‌یی از گیف‌ها ظاهر می‌شوند و کاربران می‌توانند یک یا چند مورد از آنها را انتخاب کنند. همچنین جست‌وجوی گیف‌ها یا مشاهده محبوب‌ترین گیف‌ها ممکن است. علاقه‌مندان برای دسترسی به این خدمات باید تازه‌ترین نسخه برنامه اینستاگرام را روی رایانه‌های خود نصب کنند.

بلندگوی هوشمند «اپل» از راه رسید

اپل اینسایدر  سرانجام شرکت اپل هم یک بلندگوی هوشمند به نام هوم پاد طراحی و روانه بازار کرد، پیش‌فروش هوم پاد از پس‌فردا آغاز می‌شود و علاقه‌مندان از 9 فوریه می‌توانند آن را خریداری کنند.  هوم پاد شرکت اپل 350 دلار قیمت دارد و رقیبی جدی برای اکوی آمازون و بلندگوی هوم گوگل محسوب می‌شود.  اپل معمولا در بازار محصولات فناوری پیشتاز نبوده، اما به علت تولید محصولات جذاب توانسته رقبا را از میدان به در کند. به عنوان مثال در حالی که ده‌ها شرکت در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند رقابت می‌کردند اپل با عرضه آیفون با نمایشگر بزرگ و حذف صفحه کلید اکثر رقبا را به عقب راند.  این شرکت مدعی است هوم پاد کیفیت صوتی بسیار مطلوب‌تر در مقایسه با رقبا دارد و با دقت بسیار بالایی قادر به تشخیص و اجرای فرامین صوتی است. حسگرهای حساس هوم پاد قادر به تحلیل دقیق محیط اطراف هستند تا ارسال پاسخ را با کیفیت مناسب و با نشانه‌گیری دقیق به سمت هدف انجام دهند.  هوم پادها همچنین قادر به شناسایی یکدیگر و تبادل داده با یکدیگر هستند. شش میکروفون برای درک دقیق صحبت‌های کاربران و پردازنده مرکزی A8 از جمله دیگر امکانات این محصول است. این محصول با iOS 11.2.5  نسخه‌های بالاتر سازگار است و از شبکه‌های وای-فای پشتیبانی می‌کند. هوم پاد به صورت لمسی نیز قابل استفاده است و از این طریق می‌توان از آن برای پخش موسیقی و کم و زیاد کردن صدا بهره گرفت.

آغاز آماده‌سازی فالکون هوی

انگجت  اسپیس‌ایکس اعلام کرد که مراحل آماده‌سازی موشک «فالکون هوی» مجددا آغاز می‌شود.  مراحل آماده‌سازی بزرگ‌ترین موشک تاریخ که عازم مدار مریخ خواهد بود، در پی تعطیلی دولت امریکا به تعلیق درآمده بود که باتوجه به اینکه کنگره امریکا به ادامه فعالیت دولت این کشور رای داد، اسپیس‌ایکس نیز اعلام کرد آماده‌سازی این موشک را از سر خواهد گرفت.

البته این به این معنی نیست که آزمایش موتورهای احتراق امروز انجام می‌شود، در حال حاضر اولویت، تمرین WDR است، که در آن تیم تمام مراحل پرتاب را تا 10 ثانیه قبل از پرتاب واقعی انجام می‌دهد. فقط در صورتی که این تمرین به خوبی پیش رود، اسپیس‌ایکس به سراغ آزمایش موتور احتراق خواهد رفت.

هنگامی که این آزمایش‌ها با موفقیت انجام شود، تاریخ قطعی پرتاب تعیین خواهد شد.

این فرآیند به دلیل مسائل متعددی از تعطیلی دولت به تاخیر افتاده است. علاوه بر این، اندازه و پیچیدگی موشک به‌گونه‌یی است که امکان تاخیرهای غیرمنتظره وجود دارد.

 

ارسال نظر