دعوت از استارت ‌آپ‌ها برای توسعه اشتغال روستایی

۱۳۹۶/۱۱/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۶۷۳

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران از همه فعالان کسب وکارهای نوپا دعوت کرد، طرح‌های خود برای توسعه اشتغال‌زایی روستایی را به این سازمان ارائه کنند تا پس از بررسی و تایید نهایی مشمول حمایت‌های مالی شوند.

رسول سراییان با تاکید بر لزوم توجه به اشتغال در مناطق محروم و روستایی گفت: در راستای اجرای قانون توسعه اشتغال روستایی، کارآفرینان و صاحبان ایده در حوزه استفاده از ارتباطات و فناوری اطلاعات در 4 بخش کشاورزی، گردشگری، صنایع دستی و فروش محصولات روستایی، متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت kara.mcls.gov.ir نسبت به ثبت طرح خود اقدام کنند.

بنابر اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وی از شرکت‌های استارت‌آپی دعوت کرد تا طرح‌های پیشنهادی خود را در زمینه ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و محروم از طریق پورتال مرکز توانمند‌سازی و تسهیل‌گری کسب وکارهای نوپا به نشانی اینترنتی

www.ictstartups.ir ارسال کنند.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ادامه داد: این طرح‌ها در دستگاه‌های اجرایی مربوطه مورد بررسی قرار گرفته و پس از تایید کارگروه فنی جهت دریافت تسهیلات برای راه‌اندازی طرح به بانک عامل معرفی می‌شوند.

به گزارش روز گذشته ایرنا، رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران پیش‌تر گفت: سیاست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات حمایت از همه کسب‌ وکارهایی است که در چارچوب ضوابط و مبتنی بر قواعد بازار خدمت‌رسانی می‌کنند.

طی 3ماه نخست فعالیت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با پایش بیش از 64 هزار روستا، سامانه‌یی فراهم شده که وضعیت 3سرویس ارتباطی ثابت، همراه و اینترنت به همراه وضعیت پوشش جاده‌یی، صداوسیما و مراکز و خانه‌های بهداشت این روستاها با جزییات مشخص شده است.

 

ارسال نظر