اخبار

۱۳۹۶/۱۱/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۵۱۲

عملکرد بهتر ماشین‌ها با هوش مصنوعی

نیواطلس   با ارتقای هوش مصنوعی مشخص شده، ماشین‌ها در آینده می‌توانند در بسیاری از زمینه‌ها بهتر از انسان‌ها عمل کنند و حالا این موفقیت به عرصه‌های تازه‌یی کشیده شده است.

گروهی از محققان بین‌المللی با ملیت‌های متفاوت الگوریتم هوش مصنوعی جدیدی را ابداع کرده‌اند که اجرای بازی بر مبنای الگوهای مبتنی بر همکاری و تفاهم و سازش را ممکن می‌کند.

محققان می‌گویند ماشین‌ها با استفاده از الگوریتم مذکور می‌توانند تفاهم و دوستی بیشتری با هم در مقایسه با انسان‌ها برخوردار باشند و جلوی وقوع رفتارهای خصمانه و دشمنی را بگیرند.

در دنیای واقعی تعامل میان انسان‌ها وماشین‌ها مستلزم همکاری‌های طولانی مدت و درک متقابل است و امید می‌رود این الگوریتم جدید تحقق این هدف را ساده‌تر کند. محققان می‌گویند ماشین‌ها می‌توانند از این طریق مهارت‌های اجتماعی خود را تقویت کنند و تعامل بهتری با انسان‌ها داشته باشند.

هوش مصنوعی از این طریق پیوند بهتری با افراد برقرار می‌کند و پیشبرد امور مختلف را تسهیل می‌کند. این الگوریتم جدید S# نام گرفته و فعلا برای اجرای بازی‌های دونفره با موفقیت به کار گرفته شده است. نتایج این بررسی در نشریه نیچر منتشر شده است.

ساخت باتری‌های بهتر با گرافین مچاله

گیزمگ   پژوهشگران امریکایی در نظر دارند با استفاده از گرافین مچاله شده، امکان ذخیره انرژی را در باتری‌های جدید افزایش دهند.

باتری‌های فلز-لیتیوم پتانسیل بالای در بهبود باتری‌های لیتیوم-یون که نیروی دستگاه‌های سیار و خودروهای الکتریکی را فراهم می‌کنند، دارند.

با وجود امید به ذخیره انرژی بیشتر در هر شارژ، این باتری‌ها در شکل کنونی خود به خصوص هنگامی که موضوع ایمنی مطرح می‌شود، کمبودهایی دارند.

اکنون، مهندسان دانشگاه «نورث‌وسترن» امریکا، ادعا می‌کنند که با استفاده از گوی‌های مچاله شده گرافین که هنگام شارژ باتری، مانند چارچوب در یک خط قرار می‌گیرند، این نقص‌ها را برطرف کرده‌اند. «جیاژینگ هوانگ»، مهندس دانشگاه نورث‌وسترن توضیح می‌دهد: در باتری‌های کنونی، لیتیوم به‌طور اتوماتیک در ماده دیگری مانند گرافیت یا سیلیکون در «آند»، پخش می‌شود اما استفاده از یک ماده اضافی، عملکرد باتری را ضعیف می‌کند. لیتیوم خود یک فلز است بنابراین چرا از خود آن استفاده نکنیم؟

دلیل این امر، دندریت‌ها یعنی فیبرهای میکروسکوپی هستند که هنگام شارژ باتری، روی سطح‌اند انباشته می‌شوند.

دندریت‌ها در هنگام گسترش، مانع عملکرد باتری و در نهایت موجب اتصال کوتاه یا آتش گرفتن می‌شوند.

سوءاستفاده از آسیب‌پذیری‌های آفیس

زددی‌نت   هکرها با سوءاستفاده از آسیب‌پذیری‌های برنامه آفیس مایکروسافت در حال انتشار بدافزارهای خطرناک و پیچیده‌یی هستند که قادر به سرقت اطلاعات حساس است.  این بدافزارها می‌توانند کلمات عبور، بیت‌کوین‌ها و دیگر انواع ارزهای دیجیتال، کلیدهای استفاده از انواع نرم‌افزار و غیره را سرقت کنند.

بدافزارهایی که به همین شیوه توزیع می‌شوند شرکت‌های مخابراتی، بیمه و موسسات مالی را هدف حملات خود قرار می‌دهند. از این بدافزارها برای اجرای حملات گسترده دی‌او‌اس هم استفاده می‌شود.

بدافزارهای مبتنی بر آفیس از سال 2016 فعال بوده‌اند و در فروشگاه‌های هکری زیرزمینی به قیمت اندک 75 دلار خرید و فروش می‌شوند. محققان شرکت امنیتی فایرای می‌گویند این بدافزارها از طریق هرزنامه‌ها برای کارکنان شرکت‌های مختلف ارسال می‌شوند و کاربران باید در زمینه باز کردن فایل‌های ضمیمه موجود در ایمیل‌های ناشناس هوشیار باشند. برای رفع یکی از آسیب‌پذیری‌های مورد سوءاستفاده هکرها در ماه دسامبر وصله‌یی به‌نام CVE-2017-11882 توسط مایکروسافت عرضه شد. نصب وصله دیگری به نام CVE-2017-8759 هم آسیب‌پذیری NET Framework مایکروسافت را برطرف می‌کند.

خرید در فروشگاه آمازون فقط با قدم زدن

اندروید پلیس   شرکت آمازون سرانجام خرید مردم از فروشگاه آمازون‌گو را ممکن می‌کند، فروشگاهی که خرید از آن تنها با نصب برنامه تلفن همراه ممکن است. شرکت آمازون از مدتی قبل یک فروشگاه فیزیکی در مرکز شهر سیاتل تاسیس کرده بود که تنها برای کارمندان این شرکت قابل استفاده بود.

افراد برای خرید از این فروشگاه باید از حساب کاربری خود در آمازون استفاده کرده و برنامه آمازون‌گو را هم روی گوشی نصب می‌کردند. سپس در زمان ورود به فروشگاه گوشی را در برابر دستگاه فعال‌کننده برنامه مذکور قرار می‌دادند و فرآیند خرید را آغاز می‌کردند.

در این فروشگاه پس از قراردادن کالای مورد علاقه در سبد خرید، هزینه آن به‌طور مستقیم از طریق کارت اعتباری متصل به برنامه آمازون‌گو کسر می‌شود و اگر فرد آن کالا را در سر جای خود قرار دهد هزینه به کارت اعتباری بازمی‌گردد. لذا در این فروشگاه خبری از صف‌های طویل انتظار در برابر صندوق برای پرداخت هزینه نیست. این فروشگاه از روز دوشنبه با شعار برای خرید فقط راه بروید کار خود را آغاز کرده است. فروشگاه یادشده برای ثبت دقیق مشخصات کالاهای خریداری شده به انبوهی از حسگرها و دوربین‌ها مجهز است. فعلا برخی اقلام خوراکی محدود برای خرید در آمازون‌گو موجود است که تعداد و تنوع آنها در آینده افزایش می‌یابد.

 

ارسال نظر