اخبار

۱۳۹۶/۱۰/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۲۱۶

 4 افزونه آلوده کروم حذف شد

آرس تکنیکا  گوگل مجبور به حذف 4 افزونه آلوده مرورگر اینترنتی کروم شد که برای رایانه‌های کاربران مشکلات امنیتی ایجاد می‌کردند. بررسی‌ها نشان می‌دهد افزونه‌های یاد شده بیش از نیم میلیون بار از فروشگاه کروم وب استور بارگذاری و نصب شده‌اند و ضعف و آسیب‌پذیری عمدی آنها می‌تواند کاربران را دچار مشکل کرده باشد. نخستین بار محققان امنیتی شرکت آیسبرگ مشکل یادشده را شناسایی کردند و با بررسی ترافیک افزونه‌های یادشده متوجه شدند از آنها برای انتقال ناخواسته کاربران به سایت‌های نمایش‌دهنده انبوهی از تبلیغات اینترنتی استفاده می‌شود. این افزونه‌ها که Nyoogle، Stickies، Lite Bookmarks، HTTP Request Header نام دارند رایانه‌های آلوده شده را به سایت‌های تبلیغاتی هدایت می‌کنند. این سایت‌ها معمولا از محل کلیک کاربران روی لینک‌های تبلیغاتی کسب درآمد می‌کنند. تحقیقات جدی‌تر نشان داده که افزونه‌های یادشده برای جاسوسی از رایانه‌های کاربران هم مورد استفاده قرار می‌گیرند و لذا کاربران باید هر چه سریع‌تر آنها را از روی رایانه‌های خود حذف کنند. برخی کدهای جاوااسکریپت مخفی شده در این 4 افزونه به همین منظور طراحی شده‌اند.

 امکان مکالمه ویدیویی سه‌بعدی با تلفن همراه

دیجیتال‌ترندز  با افزایش استفاده از حسگرهای پیشرفته و به‌خصوص حسگرهای قادر به محاسبه عمق که به‌تازگی در آیفون ایکس هم به کار گرفته شده‌اند، تصویربرداری سه‌بعدی با استفاده از گوشی‌های هوشمند برای انجام مکالمات ویدیویی پیشرفته و سه‌بعدی به‌زودی ممکن خواهد شد. محققان دانشگاه پوردو در امریکا می‌گویند موفق به طراحی پلتفرم تازه‌یی موسوم به هولواستریم شده‌اند که از طریق آن می‌توان با استفاده از گوشی و تبلت مکالمات تصویری سه‌بعدی را با طرف مقابل انجام داد. این فناوری با شبکه‌های مخابراتی بی‌سیم فعلی سازگاری دارد و به زبان ساده نسخه‌یی سه‌بعدی از برنامه اسکایپ تلقی می‌شود. پلتفرم یاد شده قادر به تصویرسازی سه‌بعدی از افراد با استفاده از یک دوربین ویژه است و سپس این تصاویر سه بعدی با استفاده از ابزار دیگری به‌طور سه‌بعدی و فشرده شده به گوشی‌گیرنده منتقل می‌شوند. کل این فرآیند به‌طور آنی و از طریق شبکه‌های موجود تلفن همراه رخ می‌دهد. این فناوری نه تنها برقراری مکالمات تصویری را متحول می‌کند، بلکه می‌تواند کاربردهای گسترده‌یی در صنایع و مشاغلی مانند پزشکی، معماری و عمران و غیره داشته باشد. هنوز مشخص نیست تجاری‌سازی این فناوری چه مدت به طول می‌انجامد.

 افزوده شدن اپلیکیشن مکان‌یاب پارک به خودروها

انگجت  یک شرکت خودروسازی بزرگ یک اپلیکیشن «مکان یاب پارک خودرو» را خریده و قصد دارد آن را برای تمام خودروهایش در سراسر جهان استفاده کند. یکی از مشکلات استفاده از خودرو در شهرها، یافتن مکان مناسب برای پارک آن است. در همین راستا BMW شرکت Parkmobile را خریده که بزرگ‌ترین اپلیکیشن «مکان‌یاب پارک خودرو» در امریکای شمالی است. این برند آلمانی قصد دارد از خدمات این استارت‌آپ در سراسر جهان برای خودروهایش استفاده کند. جالب آنکه به اعتقاد بی‌ام دبلیو چنین استارت‌آپی به افزایش فروش خودروهایش و البته حل مشکل ترافیک کمک می‌کند. این شرکت ادعا می‌کند ۳۰درصد ترافیک شهری را افرادی به وجود می‌آورند که در جست‌وجوی مکانی برای پارک خودروی‌شان هستند. کاهش این آمار به وسیله یافتن مکان پارک خالی از ترافیک می‌کاهد.  

 نرم‌افزار ضدهکر برای خودروهای خودران

میل‌آنلاین  یک شرکت تولید‌کننده موبایل از نرم‌افزاری امنیتی رونمایی کرده که اجازه نمی‌دهد هکرها کنترل خودرو خودران را به دست گیرند. شرکت کانادایی بلک‌بری، روز گذشته یک محصول امنیت سایبری جدید رونمایی کرد. این نرم‌افزار می‌تواند شکاف‌های امنیتی در برنامه اتومبیل‌های خودران را شناسایی می‌کند و اجازه نمی‌دهد هکرها کنترل خودرو را به دست گیرند.  این محصول که بلک‌بری جارویس نام گرفته، نخست برای خودروسازان عرضه می‌شود. این شرکت که قبلا موبایل تولید می‌کرد، امیدوار است تا به این وسیله دوباره برای خود درآمدزایی کند. البته نرم‌افزار در اتوماسیون صنعتی و بخش خدمات درمانی نیز کاربرد دارد.  نرم‌افزار مذکور پس از عرضه به تمام خودروسازان اجازه می‌دهد به‌طور آنلاین فایل‌ها را در هر مرحله از برنامه‌نویسی اسکن کنند. بلک‌بری اعلام کرده هم‌اکنون مشغول واحد Jaguar Land Rover شرکت تاتاموتورز این نرم‌افزار را آزمایش کرده است. به گفته مدیر این بخش نرم‌افزار جارویس زمان لازم برای ارزیابی کدهای برنامه‌نویسی را از ۳۰ روز به ۷ دقیقه کاسته است.  

 فناوری برای محافظت از کیفیت آب درون بطری

سی‌نت  یک گجت هوشمند جدید در جریان نمایشگاه علم و فناوری CES ۲۰۱۸ رونمایی شده است که قادر است از کیفیت آب درون بطری محافظت کند. یک گجت هوشمند جدید به صورت بطری آب تحت‌عنوان «بطری کوارتز» معرفی و رونمایی شده است که با استفاده از پرتوهای نوری فرابنفش کمک می‌کند تا کیفیت آب درون بطری تازه و سالم باقی بماند. سنسورها و حسگرهای درون در بطری آب کوارتز که به پرتوهای نوری فرابنفش مجهز هستند، هر چهار ساعت یک‌بار روشن و فعال شده و موجب می‌شود هم آب داخل بطری و هم دیواره‌های خود بطری پاک شده و آن را از هرگونه آلودگی احتمالی محافظت خواهد کرد. این گجت هوشمند جدید برای آن دسته از کاربرانی که به سلامت و بهداشت محصولات مورد کاربرد خود اهمیت و توجه ویژه قائل هستند، بسیار مفید و کاربردی محسوب خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود به‌عنوان مثال، ورزشکاران حرفه‌یی و آماتور از این محصول جدید استقبال بی‌نظیری کنند.

 

ارسال نظر