هک شدن اطلاعات ۲۸۰ هزار بیمار

۱۳۹۶/۱۰/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۲۱۳
هک شدن اطلاعات ۲۸۰ هزار بیمار

ایسنا  

اطلاعات پزشکی محرمانه ۲۸۰ هزار بیمار از دانشگاه علوم پزشکی اوکلاهامای امریکا هک شده و به سرقت رفته است.

به‌تازگی گزارش‌هایی مبنی بر اینکه اطلاعات پزشکی خصوصی و محرمانه ۲۸۰ هزار بیمار از دانشکده علوم پزشکی دانشگاه اوکلاهاما در ماه نوامبر گذشته هک شده، منتشر شده است که نشان می‌دهد هکرها به اطلاعات بیماری و درمانی آنها دسترسی یافته‌اند. پیشتر ابعاد گسترده این خبر رسانه‌یی نشده بود و هم‌اکنون مسوولان مربوطه از جزئیات این حمله سایبری و هک اطلاعات بیماران سخن گفته‌اند.

مقامات رسمی مربوطه در بیانیه‌یی اعلام کرده‌اند که یک هکر به فولدرها و فایل‌های مربوط به اطلاعات شخصی، بیماری و درمان بیماران در دانشکده علوم پزشکی دانشگاه اوکلاهاما واقع در ایالات‌متحده امریکا دسترسی پیدا کرده است و تمام این اطلاعات را از سرورهای شبکه این دانشگاه به سرقت برده است، به‌گونه‌یی که استادان دانشگاه و پزشکان دیگر نمی‌توانند به این فایل‌ها و اطلاعات دسترسی یابند.

اطلاعات ربوده شده شامل نام و نام خانوادگی بیماران، شماره پذیرش و شماره پرونده آنها، نام پزشک و نحوه درمان و داروهای درمانگر آنها می‌شود که سرقت و هک آنها هم‌اکنون به این دانشکده ضرر و خسارات بسیاری را وارد کرده است.

این دانشگاه از سایر موسسات و شرکت‌های فعال در زمینه امنیت سایبری درخواست کمک کرده است تا متخصصان آنها بتوانند در این باره به دانشگاه اوکلاهاما کمک کنند تا هکر مربوطه را با پیگیری، شناسایی و اطلاعات ربوده شده را بازیابی کنند.

 

ارسال نظر