اخبار

۱۳۹۶/۱۰/۲۴ - ۰۰:۰۳:۳۷
کد خبر: ۱۱۴۸۶۸

دستبند هوشمند «بدبو» مزاحمان را فراری می‌دهد

سی‌نت   یک شرکت هلندی یک دستبند هوشمند تولید کرده که در صورت وقوع مزاحمت خیابانی ازسوی افراد ناباب بوی بسیار بدی از خود متصاعد می‌کند و مزاحمان را فراری می‌دهد.  این دستبند که Invi Bracelet نام دارد، می‌تواند به اشخاص مختلف و به خصوص زنان کمک کند تا از شر مزاحمت‌های خیابانی در امان باشند.  پوسته بیرونی این دستبند از جنس چرم است و کوچک و بزرگ کردن آن برای تطبیق با ابعاد مچ دست هر فرد ممکن است. بخشی از مچ بند یادشده فلزی است و یک قلاب دومرحله‌یی کوچک روی آن قرار گرفته تا از انتشار ناگهانی و ناخواسته بوی بد جلوگیری شود.  در صورت آزاد شدن قلاب محافظ از طریق فشردن دکمه ایمنی در زیر بخش فلزی با دو انگشت، پوشش چرمی زیر بخش فلزی شکاف برداشته و قوطی کوچک نصب شده در آن باز و بوی بد در هوا پخش می‌شود.  علاقه‌مندان به خرید این دستبند می‌توانند به وب‌سایت این شرکت مراجعه کنند. هزینه خرید محصول مذکور ۷۰ دلار است.

تولید رادیو با چاپگر سه‌بعدی

دیجیتال ترندز   محققان موفق به تولید نوعی رادیوی ساده با استفاده از چاپگرهای سه‌بعدی شده‌اند که برای روشن ماندن و فعالیت نیازی به باتری یا اتصال به برق ندارد. رادیوی یادشده توسط یک شرکت فناوری در تگزاس تولید شده و انرژی مورد نیاز برای فعالیت خود را از طریق سیگنال‌های رادیویی دریافتی تامین می‌کند. سیگنال‌های یادشده اگرچه صدا تولید می‌کنند، اما قادر به تولید انرژی مورد نیاز برای فعالیت رادیو هم هستند. اگرچه با ظهور طیف گسترده‌یی از ابزار ارتباطی مبتنی بر فناوری دیجیتال از محبوبیت رادیو تا حدی کاسته شده، اما رادیو هنوز هم یک ابزار ارتباطی بسیار سریع محسوب می‌شود که به‌خصوص در شرایط اضطراری می‌توان از آن برای کسب اطلاعات از محیط اطراف بهره گرفت.  شرکت سازنده برای تسهیل تولید این رادیو فایل‌های سه‌بعدی که باید با استفاده از چاپگرهای سه‌بعدی چاپ شوند را برای بارگذاری در دسترس عموم گذاشته و دستورالعمل استفاده از فایل‌های یاد شده را نیز در وب منتشر کرده است.

چینی‌ها گوشی تاشو با ۲ نمایشگر مستقل می‌سازند

دیجیتال ترندز   رقابت میان شرکت‌های چینی و کره‌یی برای تولید گوشی‌های دارای نمایشگرهای متعدد یا تاشو شدت گرفته و زدتی‌ای نیز به جمع فعالان این عرصه پیوسته است.  گوشی که «زدتی‌ای» قصد تولید آن را دارد Axon M نام دارد و حاصل همکاری این شرکت با AT&T است.  در این گوشی از دو نمایشگر مستقل استفاده خواهد شد که هر یک از آنها را می‌توان برای انجام یک فعالیت مستقل به کار گرفت. اما با قرار دادن گوشی در حالت تبلت هر دو نمایشگر یک محتوا را نمایش خواهند داد که برای انجام فعالیت‌های گروهی قابل استفاده خواهد بود.  نمایشگرهای دوگانه این گوشی همچنین به‌گونه‌یی قابل برنامه‌ریزی هستند که در کنار هم یک فایل چندرسانه‌یی را در ابعاد بزرگ‌تری پخش کنند تا کاربر از مشاهده عکس‌ها و فیلم‌ها لذت بیشتری ببرد.  البته هنوز زمان دقیق عرضه این گوشی و قیمت آن اعلام نشده و زدتی‌ای می‌گوید کماکان در تلاش برای ارتقای فناوری مورد استفاده در گوشی یادشده است. گوشی Axon M از شیشه نشکن و قاب خاصی ساخته می‌شود تا از آسیب دیدن آن جلوگیری شود. اما این امر باعث دشواری در تا زدن این گوشی نخواهد شد.

روباتی که به تکنیسین‌ها کمک می‌کند

نیواطلس  یک سوپرمارکت آنلاین انگلیسی رباتی برای انبار ساخته که به تکنیسین‌های انبار کمک می‌کند و حتی قابلیت پیش‌بینی مواد و تجهیزات موردنیاز برای انجام فعالیت‌ها را دارد. سوپرمارکت انگلیسی آنلاین Ocado در حوزه اتوماسیون، نوآوری‌های جالبی انجام داده است. این شرکت با کمک روبات فعالیت‌های گزینش و بسته‌بندی کالاها در انبارهایش را انجام می‌دهد. سوپرمارکت انگلیسی اکنون مشغول اجرای پروژه Second Hands است. هدف این پروژه که با حمایت مالی اتحادیه اروپا انجام شده، تولید روباتی است که در حقیقت دو دست اضافی برای انجام فعالیت‌های نگهداری و تعمیر به تکنیسین‌های انبار می‌دهد.  درهمین راستا از یک نمونه روبات به‌نام ARMAR-6 رونمایی کرده است.  این روبات به سادگی پشتیبانی فیزیکی برای فعالیت‌های مختلف فراهم و همزمان به تکنیسین‌های انسانی کمک می‌کند. به‌عنوان مثال می‌تواند تجهیزات و مواد را در زمان و مکان مورد نیاز فراهم می‌کند و هنگامی که کار نیازمند دقت باشد، می‌توان از آن استفاده کرد. جالب آنکه این روبات حتی پیش‌بینی می‌کند برای انجام یک کار به چه مواد و تجهیزاتی نیاز است.

حمله هکرهای روس به سنای امریکا

هیل   رسانه‌های امریکایی از قول شرکت امنیتی ترندمیکرو مدعی شده‌اند که هکرهای روس عضو گروه فنسی بیر به مجلس سنای امریکا حمله کرده‌اند.   شرکت امنیتی ژاپنی ترندمیکرو اعلام کرده تعدادی وب‌سایت مشکوک مرتبط با هم را شناسایی کرده که تلاش می‌کنند به سیستم ایمیل داخلی سنای امریکا نفوذ کنند. بر این اساس سایت‌های یاد شده توسط افرادی هدایت و مدیریت می‌شوند که با ارسال ایمیل‌های آلوده تلاش می‌کنند اطلاعاتی را از شبکه رایانه‌یی سنای امریکا سرقت کنند.  پیش از این امریکایی‌ها مدعی شده بودند که گروه فنسی بیر با آژانس اطلاعاتی ارتش روسیه موسوم به جی آر یو در ارتباط است و هک کمیته ملی دموکراتیک وابسته به حزب دموکرات امریکا نیز در جریان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات‌متحده توسط همین گروه رخ داده است.

تلاش‌های انجام شده برای حمله به سنای امریکا شباهت زیادی به حملات انجام شده علیه امانوئل ماکرون رییس‌جمهور فعلی فرانسه در زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور دارد که منجر به افشای نامه‌های الکترونیک وی در دو ماه قبل شد.

 

ارسال نظر