اخبار

۱۳۹۶/۱۰/۱۹ - ۰۰:۲۷:۰۳
کد خبر: ۱۱۴۵۴۵

ارسال اطلاعات و تبلیغات اضافی به مشترک ممنوع

رگولاتوری| معاون وزیر ارتباطات گفت: ارسال هر گونه پیامک حاوی اطلاعات و تبلیغات از سرشماره‌های رسمی اپراتورهای موبایل ممنوع است و از این شماره‌ها تنها باید اطلاعات مربوط به شخص مشترک برای مثال سرویس‌های فعال ارسال شود.

حسین فلاح جوشقانی رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با تشریح موارد مجاز و غیرمجاز ارسال پیامک از سرشماره اپراتورهای موبایل اظهار داشت: سرشماره رسمی اپراتورهای موبایل تنها برای اطلاع‌رسانی موارد مخصوص مشترک است و ارسال هر موضوع غیر از این موارد از این طریق غیرمجاز و ممنوع است.

وی توضیح داد: از طریق این سرشماره‌ها تنها باید سرویس‌های مخصوص مشترک از جمله سرویس‌های مالی، قبض، میزان شارژ، باقی‌مانده طرح، سرویس‌های فعال یا مواردی از این قبیل ارسال شود.

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تاکید کرد: ارسال هر اطلاعات و تبلیغات بیشتری که خارج از موضوعات مربوط به شخص مشترک باشد از این طریق ممنوع است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: موارد متعددی دیده شده که اپراتورهای موبایل از طریق سرشماره رسمی خود اطلاعات و تبلیغات عمومی برای مشترکان ارسال می‌کنند که حتی در صورت ارزشی بودن این اطلاعات ارسال آنها مجاز نیست. جوشقانی افزود: شکایت‌های متعددی در این باره از مشترکان موبایل به رگولاتوری ارجاع شده است. وی ادامه داد: ممنوعیت و قوانین در این زمینه رسماً به اپراتورها تذکر داده شده است.

جوشقانی خاطرنشان کرد: ساماندهی این موضوع در دستور کار است و مقررات آن به زودی از طریق کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تهیه خواهد شد که در نتیجه آن تمامی این موارد ساماندهی می‌شود.

 

حسگری که می‌گوید چقدر زیر آفتاب بمانید

ورج| یک تولید‌کننده لوازم بهداشتی و آرایشی حسگری ساخته که روی ناخن کاربر می‌چسبد و به او نشان می‌دهد چه مدت زمان می‌تواند در آفتاب سپری کند.

شرکت LOreal یک حسگر پوشیدنی جدید در نمایشگاه محصولات الکترونیکی مصرفی رونمایی کرده که روی ناخن کاربر می‌چسبد. این حسگر با بلوتوث یا وای فای به موبایل متصل نمی‌شود، بلکه با کمک فناوریNFC این کار را انجام می‌دهد. بنابراین کاربر می‌تواند حسگر را در مقابل موبایل نگه دارد تا اطلاعات جمع‌آوری شده درباره اشعه مافوق بنفش را بازیابی کند. این حسگر که UV Sense نام گرفته به افراد نشان می‌دهد چه مدت می‌توانند در آفتاب سپری کنند. حسگر مذکور با سیستم عامل اندروید و iOS همخوان می‌شود. UV Sense مذکور از تابستان ۲۰۱۸ عرضه می‌شود. هرچند قیمت نهایی آن مشخص نشده اما سخنگوی این شرکت اعلام کرده بهای گجت کمتر از ۵۰ دلار خواهد بود.

 

محصول جدید «اینتل» برای تولید رایانه‌های نازک

 انگجت| یک تولید‌کننده تجهیزات رایانه، محصولی را رونمایی کرده که در آن نسل هشتم تراشه با ماژول گرافیکی قدرتمند ترکیب شده که به تولید لپ تاپ‌های نازک‌تر و مناسب برای بازی رایانه‌یی منجر می‌شود.

اینتل نتیجه همکاری خود با همکاری شرکت AMD را در نمایشگاه محصولات الکترونیکی مصرفی رونمایی کرد. این شرکت هشتمین نسل تراشه Core CPU را با واحد گرافیکی RX Vega M متعلق به شرکت AMD ترکیب و سریع‌ترین پردازشگر موبایل با قابلیت‌های گرافیکی بالا ارائه کرده است.

این محصول به تولید لپ تاپ‌های باریک‌تر و سبک‌تر منجر می‌شود که برای بازی‌های رایانه‌یی نیز مناسبند. اینتل قصد دارد ماژول RX Vega M

را در نخستین تراشه‌های نسل هشتم «سری H» به کار گیرد. این نوع پردازشگرها بطور کلی با GPU‌های مخصوص مانند سری GTX-10 شرکت NIVIDIA به کارگرفته می‌شوند. به هرحال اکنون برای نخستین مرتبه شرکت اینتل تمام این قابلیت‌ها را در یک تراشه عرضه کرده است.

 اینتل دو نسخه از کارت گرافیکی AMD را عرضه می‌کند؛ نسخه RX Vega GL که برای لپ تاپ به کار گرفته می‌شود و نسخه GH که برای رایانه‌های کوچک رومیزی مناسب است. سرعت GL کمتر است و سخت‌افزارهای گرافیکی کمتری نسبت به نسخه دیگر دارد.

 

کمربندی با حسگر و مجهز به کیسه هوا

ورج| افتادن ناگهانی به خصوص برای افراد مسن و ورزشکاران و ماجراجویان یک خطر بالقوه است و یک شرکت تجاری به این نتیجه رسیده که راه‌حل این مشکل تولید یک کمربند مجهز به کیسه هواست.

این کمربند که «هیپ ایر» نام دارد، توسط شرکت هلیت تولید شده و ظاهر آن با کمربندهای عادی تفاوتی ندارد. اما در درون آن از حسگرهایی استفاده شده که در صورت تغییر ناگهانی ارتفاع و شرایط ایستادن فرد فعال می‌شوند و دو کیسه هوای بزرگ را در دو طرف فرد باز می‌کنند تا در صورت سقوط آسیبی به فرد وارد نشود.

این کیسه‌های هوا با سرعت بسیار بالا و در عرض دو دهم ثانیه فعال می‌شوند و بطور کامل دو طرف کمر را می‌پوشانند. این کمربند وزن زیادی ندارد و فلش‌های کوچکی روی آن کشیده شده تا افراد حتما کمربند مذکور را به درستی روی کمر خود ببندند.

شرکت سازنده همچنین مدعی است این کمربند ۹۰ درصد تاثیر برخورد ناگهانی فرد با زمین را جذب می‌کند و لذا جلوی آسیب دیدن بدن را می‌گیرد.

زمان عرضه و قیمت نهایی این محصول مشخص نیست. گفتنی است سالانه در امریکا ۲۹ میلیون امریکایی مسن به علت سقوط ناگهانی و افتادن دچار مشکلات مختلف می‌شوند و ۳۰ میلیارد دلار هزینه درمانی به این کشور تحمیل می‌کنند.

 

ارسال نظر