هکرها در کمین المپیک زمستانی ۲۰۱۸

۱۳۹۶/۱۰/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۵۴۰
هکرها در کمین المپیک زمستانی ۲۰۱۸

ایندساینس|

شرکت امنیت کامپیوتری مک آفی، در گزارشی اعلام کرد که هکرها قصد دارند به اطلاعات و سیستم‌های مربوط به بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ حمله کنند.

 شرکت امنیت کامپیوتری مک آفی دریافته است که تعدادی از سازمان‌های وابسته به بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ در کره جنوبی ایمیل‌های مشکوکی دریافت کرده‌اند که به نظر می‌رسد این ایمیل‌ها برای دسترسی به رمزهای ورود به سیستم برگزاری بازی‌ها و دریافت اطلاعات مالی بوده است.

این ایمیل‌ها طوری طراحی شده بودند که به نظر برسد از سوی مرکز مبارزه با تروریسم کره جنوبی فرستاده شده‌اند. به نظر می‌رسد که تلاش‌ها برای هک کردن سیستم‌ بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ از ماه گذشته آغاز شده است.

در گزارش مک‌آفی آمده است: بیشتر سازمان‌هایی که قصد هک کردن آنها وجود داشت با المپیک زمستانی در ارتباط هستند. این سازمان‌ها غالبا در حال ایجاد زیر ساخت برای بازی‌ها هستند. با توجه به بازی‌های پیش‌رو ما پیش‌بینی کرده‌ایم که حملات سایبری بیشتری انجام شود. بیشتر این ایمیل‌ها از جایی در سنگاپور فرستاده شده‌اند.

مسوولان ورزشی در سال‌های اخیر تلاش کرده‌اند که سیستم‌های خود را در برابر هکرها مقاوم‌تر کنند. وب‌سایت بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو در سال ۲۰۱۵ مورد حمله سایبری قرار گرفت، پارسال هم سایت وادا مورد حمله قرار گرفت و اطلاعات مربوط به ورزشکاران روسیه ربوده شد. بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ قرار است از نهم فوریه تا ۲۵ فوریه در کره جنوبی برگزار شود.

 

ارسال نظر