اخبار

۱۳۹۶/۱۰/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۳۸۵

رفع فیلتر اینستاگرام روی تلفن همراه

 ایرنا  شبکه اجتماعی اینستاگرام که روز پنج‌شنبه چهاردهم دی ماه دسترسی به آن روی اینترنت‌های خانگی فراهم شده بود، روز گذشته برای کاربران تلفن همراه نیز قابل دسترسی شد و کاربران می‌توانند بدون فیلترشکن از این شبکه اجتماعی استفاده کنند. از روز گذشته کاربران تلفن همراه اپراتورهای مختلف می‌توانند از طریق تلفن‌های همراه خود به این شبکه اجتماعی دسترسی داشته و از آن همانند گذشته استفاده کنند. برخی شبکه‌های اجتماعی هفته گذشته به دلیل بروز برخی ناآرامی‌ها در کشور با محدودیت مواجه شده بودند.

تولید هدفون مجهز به نمایشگر چشمی

اسلش گیر  یک شرکت هدفون جالبی را در نمایشگاه سی‌ای اس به نمایش گذاشته که مجهز به نمایشگر اولد است و از امکانات متنوعی برای سرگرم کردن کاربران برخوردار است.  این هدفون بی‌سیم که Eagle نام دارد بدون نمایشگر و به طور مستقل برای گوش کردن به موسیقی نیز قابل استفاده است. نمایشگر این گوشی در قالب دو چشمی کوچک در برابر دیدگان فرد قرار می‌گیرد و دقت تصاویر قابل مشاهده از طریق آن ۷۲۰پیکسل(۱۲۸۰ در ۷۲۰پیکسل) است. شرکت پیکو می‌گوید مشاهده فیلم و ویدئو از طریق این هدفون مانند مشاهده تصاویر با کیفیت بالا روی یک تلویزیون ۸۰ اینچ است. اتصال این هدفون به گوشی هوشمند با استفاده از کابل نیز ممکن است تا ویدئوها از این طریق نیز روی نمایشگر قابل مشاهده باشند. قرار است این هدفون در آینده نزدیک در چین و سپس در کشورهای دیگر عرضه شود. قیمت این محصول هنوز اعلام نشده است.

کشف شواهد تازه از وجود حیات در مریخ

اسلش گیر   مریخ نورد ناسا موسوم به کیوریسیتی موفق به شناسایی شواهدی تازه در سطح کره مریخ شده که اشکال عجیبی دارند و می‌توانند نشانه وجود حیات در کره مریخ در گذشته باشند.مواد تازه کشف شده که احتمالا نوعی مواد معدنی هستند باعث هیجان دانشمندان شده‌اند و مریخ نورد ناسا برای بررسی مجدد آن به منطقه کشف مواد مذکور بازگشته است.  محققان ناسا می‌گویند، این مواد که در ظاهر شبیه لوله‌هایی باریک و تیره رنگ هستند، احتمالا بخش‌هایی از برخی فسیل‌های بسیار قدیمی محسوب می‌شوند که البته هنوز اطلاعاتی در مورد ماهیت آنها در دست نیست.  تعیین ماهیت این لوله‌های بسیار کوچک و چند میلیمتری هنوز ممکن نشده و دانشمندان در تلاش هستند راهی برای بررسی دقیق‌تر آنها یا یافتن نمونه‌های مشابه آنها در سطح مریخ بیابند.

پلتفرم آنلاین برای عرضه بازی‌های دیجیتال

ایرنا  نخستین درگاه قانونی عرضه بازی‌های دیجیتال ایرانی و خارجی برای رایانه‌های شخصی به منظسور توسعه بازی‌های ایرانی و جلوگیری از هک و کرک شدن بازی‌های خارجی و ارائه بازی‌های اورجینال به کاربران ایرانی با نام هیولا رونمایی شد.

امیرحسین فصیحی مجری این پلتفرم با اشاره به اینکه تولد این پلتفرم یا درگاه دیجیتال در حقیقت الهام گرفته از نیاز خود این تیم بازی‌ساز به زیرساختی برای عرضه بازی‌ها بصورت دیجیتالی است، گفت: فن‌افزار بیش از یازده سال است که بازی‌های رایانه‌یی و ویدیویی برای رایانه‌های شخصی و گوشی‌های هوشمند تولید می‌کند و شناخت ما از این بازار نشان می‌دهد که برخلاف تفکر عمومی درباره کم‌رنگ شدن بازار بازی‌های رایانه‌ای، همچنان این گرایش در میان بازیکنان حرفه‌یی بسیار محبوب و مقتدر است. پاشنه آشیل بازی‌های رایانه‌یی در این بازار نبودن کانال توزیع قانونی، شفاف و کارآمد برای تیم‌های تولید‌کننده داخلی و خارجی است و ما هم در هیولا به دنبال رفع همین نیاز بازار، توسعه‌دهندگان و ناشرین هستیم.

یاسر ژیان، کارگردان فنی هیولا، هم با اشاره به اینکه باید این پلتفرم آنلاین را بیش از یک فروشگاه صرف برای کاربران و توسعه‌دهندگان دانست، گفت: در حال حاضر پشتیبانی فنی، خدمات پس از فروش به روزرسانی و اطلاع‌رسانی ‌بخشی از خدمات ما به کاربران است و ویژگی‌هایی مانند رتبه‌بندی و امکان بازی آنلاین و تعامل با دوستان هم در زمره قابلیت‌هایی است که اضافه خواهند شد.

آشنایی کودکان با فناوری در باغ علم

جی اس‌ام   با الگو‌برداری از باغ علم و کودک در بوسان و سئول و برای شناسایی کودکان با فناوری‌های مجازی و آشنایی با علم و دانش باغ کودک فناوری و علم تهران در هفت فضای مستقل به بهره‌برداری رسید. باغ علم کودک در مساحت2هزار مترمربع در ‌باغ کتاب تاسیس شده و مخاطب آن کودک 7تا 12سال است. این مرکز در قلب پروژه باغ کتاب تهران قرار دارد که زیرساختی حدود 65 هزار مترمربع داشته و هدف آن ایجاد مرکزی بزرگ و همه گیر برای دوستداران علم و فرهنگ است. یکی از قسمت‌های این پروژه بزرگ باغ علم کودکان است تا خردسالان، کودکان و نوجوانان به شکلی متفاوت و جذاب و همراه با بازی بتوانند ‌مفاهیم علمی را بیاموزند. این پروژه بزرگ و پیشرفته همکاری شرکت ال جی و شهرداری تهران دایر شده است.  باغ علم کودک 7 فضای مستقل دارد و 4 داستان مختلف تعریف می‌کند: «یک فضا ‌به «داستان بدن» اختصاص دارد. فضای دوم «داستان خانه» نام دارد و در آن بچه‌ها با طرز کار وسایل خانه، میزان مصرف انرژی و… ‌آشنا می‌شوند. داستان بعدی «داستان ‌زمین» است که درباره زمین و مسائل زیست محیطی آموزش می‌دهد. بخش دیگر‌‌«داستان شهر» است که بچه‌ها در آن یاد می‌گیرند که چطور وسایل ارتباطی در شهر به هم متصل می‌شوند. در کنار ‌این 4 بخش، یک تئاتر جذاب علمی هم وجود دارد و بچه‌ها می‌توانند در سالن بنشینند و نمایش علمی ببینند. نمایش ‌فیلم سه بُعدی هم در برنامه باغ علم کودک هست تا بچه‌ها مفاهیم علمی‌ای را که در تالار علم آموخته‌اند با دیدن ‌نمایش و فیلم در ذهنشان تثبیت کنند.

 

ارسال نظر