مقابله کانادا با خودکشی در شبکه‌های اجتماعی

۱۳۹۶/۱۰/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۲۲۴
مقابله کانادا با خودکشی در شبکه‌های اجتماعی

 انگجت  کانادا برنامه‌یی را بطور آزمایشی به اجرا گذاشته تا افرادی که به دنبال خودکشی هستند را از طریق شبکه‌های اجتماعی شناسایی کرده و به آنها کمک کند.

دولت کانادا با همکاری یک شرکت هوش مصنوعی امیدوار است بتواند از فناوری مذکور برای شناسایی افرادی که در شبکه‌های اجتماعی در وضعیت روحی نامناسبی به سر می‌برند، استفاده کند. معمولا این افراد در مطالب ارسالی خود نشانه‌هایی از یاس و ناامیدی نشان می‌دهند.

فناوری هوش مصنوعی پیش‌بینی میزان احتمال خودکشی در این افراد را ممکن می‌کند و لذا می‌توان به کمک آنها رفت. شرکت Advanced Symbolics با استفاده از فناوری هوش مصنوعی خود پست‌های 160 هزار حساب کاربری در فیس بوک را بررسی خواهد کرد تا روندهای مربوط به خودکشی را از آنها استخراج کند.

مقامات کانادایی امیدوارند با اجرای این طرح به کاهش خودکشی در کانادا کمک کنند. چندی قبل خود فیس بوک هم ابزاری موسوم به جلوگیری از خودکشی ابداع کرد تاکاربران با استفاده از آن بتوانند در صورت مشاهده پست‌های ناامیدکننده و مربوط به افراد غمگین آنها را گزارش کنند تا جلوی خودکشی این افراد گرفته شود. اینستگرام هم اخیرا طرح مشابهی را به اجرا گذاشته است.

دولت امریکا در مرحله اول 25 هزار دلار به این طرح اختصاص خواهد داد و در صورت تایید و تداوم 400 هزار دلار دیگر برای تکمیل آن هزینه خواهد شد.

 

 

ارسال نظر