اخبار

۱۳۹۶/۱۰/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۹۲۰

ایجاد کسب وکارهای نوین در بخش فضایی

 سازمان فضایی ایران| رییس سازمان فضایی ایران با اشاره به برنامه‌های مربوط به توسعه فناوری‌های فضایی در کشور، از ایجاد و توسعه کسب و کارهای نوین در حوزه فناوری فضایی خبر داد.

مرتضی براری توسعه فناوری فضایی و خدمات فضاپایه در راستای ایجاد رفاه اجتماعی و اقتدار ملی را دو بال بخش فضایی کشور عنوان کرد و گفت: فرآیند توسعه تکنولوژی و بستر افزایش فعالیت بخش خصوصی و کسب وکارهای نوین در این حوزه را فراهم می‌کنیم. وی با بیان اینکه توانمندی و قابلیت‌های بسیار خوبی در هر دو بخش دانشگاه و صنعت در این حوزه ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: شرایط برای ورود بخش خصوصی و توسعه کسب وکارهای نوین در جهت خدمت رسانی و خلق ثروت فراهم شده است. معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی برای توسعه متوازن فناوری فضایی و ارتقا تکنولوژی و ارائه خدمات فضاپایه به همراه تحریک بازار و ورود بخش خصوصی به این حوزه سرلوحه اقدامات پیش رو خواهد بود، افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف سازمان فضایی ایران تعامل و همکاری با فعالان، دست اندرکاران و ذینفعان این حوزه در کشور است تا بتوانیم خدمات فضا پایه را از طریق بخش خصوصی و ایجاد کسب و کارهای نوین در کشور توسعه دهیم. رییس سازمان فضایی ایران، استفاده از فناوری فضایی در خدمت رفاه جامعه، مدیریت منابع و ارتقاء بهره‌وری را یکی از دغدغه‌های اصلی این سازمان برشمرد و گفت: در توسعه فناوری فضایی و ارتقا دانش فضایی کشور گام‌های بسیار مثبتی برداشته شده است که باید این روند حفظ و تثبیت شود و در جهت ارتقای آن تلاش کنیم.

۲۰۱۸ با دو «ابر ماه» آغاز می‌شود

سی‌ان‌ان| در ژانویه ۲۰۱۸ میلادی دو ابرماه در آسمان ظاهر می‌شوند. ابرماه در نخستین روز از سال جدید قابل مشاهده خواهد بود.

ناسا اعلام کرد در نخستین روز سال جاری میلادی ابرماه در آسمان ظاهر می‌شود. این نخستین ابرماه ۲۰۱۸ است و چند هفته بعد ابرماهی دیگر نیز در آسمان قابل مشاهده خواهد بود. ابرماه زمانی اتفاق می‌افتد که این قمر در آسمان بزرگ‌تر و درخشان‌تر به نظر بیاید. همچنین در این وضعیت مدار ماه کمترین فاصله با زمین را دارد. طی این رویداد، به‌طور معمول ماه ۱درصد بزرگ‌تر و ۳۰ درصد درخشان‌تر از ماه کامل به نظر می‌رسد. ابرماه معمولا هر ۱۳ ماه تکرار می‌شود. جالب آنکه ابرماه دوم ۲۰۱۸ در ۳۱ ژانویه اتفاق می‌افتد. پدیده وقوع دو «ابرماه» در یک ماه هر دو سال و نیم یک‌بار اتفاق می‌افتد.

استارت‌آپ‌ با ایده‌های کپی شده در بن‌بست

ایسنا| کسب موفقیت در راه‌اندازی کسب و کارهای استارت‌آپ با سرمایه‌گذاری روی ایده‌های جدید میسر می‌شود، چرا که موفقیت در کپی‌برداری از ایده‌های به سرانجام رسیده با محدودیت مواجه است. پیاده‌سازی ایده بر اساس نیازسنجی جامعه بهترین مدل در کسب و کارهای فناوری دیجیتال است.

سید سمیر یثربی با اشاره به اینکه استارت‌آپ‌ها باید برای ورود به عرصه کار و ایجاد اشتغال در کشور پشتکار و انگیزه داشته باشند، گفت: مهم‌ترین چالش‌های پیش روی ایجاد کسب و کارهای نوین ایجاد برخی سخت‌گیری‌های اداری است که باید مرتفع شود. وی تصریح کرد: اقدام به کارهای کوچک، مقدمه‌یی برای توسعه کسب و کار است ولی باید به این نکته توجه داشت که از ابتدا پول نباید در اولویت نخست قرار گیرد و به سرانجام رساندن پروژه و کار راه‌اندازی شده مهم‌ترین موضوعی است که باعث کسب درآمد مناسب خواهد شد. برگزیده سومین کنفرانس ملی کارآفرینی، معضل فرهنگی را اصلی‌ترین عامل بیکاری در کشور دانست و بر حمایت دولت از کارآفرینان تاکید کرد و گفت: متاسفانه اغلب تسهیلات بانکی به افرادی پرداخت می‌شود که به جای راه‌اندازی کسب و کار و ایجاد اشتغال در سایر بازارهای سفته‌بازی هزینه می‌کنند در حالی که بسیاری از کشورهای پیشرفته مانند آلمان، دولت شرکت‌های بزرگ دولتی را با کمترین قیمت به افراد واجد صلاحیت واگذار کرده تا زمینه اشتغال و توسعه اقتصادی را فراهم کند. وی با بیان اینکه در جامعه زمینه اشتغال فراهم است و کمبودی در این زمینه وجود ندارد، گفت: پیاده‌سازی ایده بر اساس نیازسنجی جامعه بهترین مدل در کسب و کارهای فناوری دیجیتال است.

ایستگاه اتوبوس هم با چاپگر سه بعدی تولید شد

 نیواطلس| این روزها از چاپگرهای سه بعدی برای تولید تقریبا هر چیزی استفاده می‌شود و دنیای معماری و طراحی شاهد تولید نخستین ایستگاه اتوبوس کامل به کمک این چاپگرها است. این روزها از چاپگرهای سه بعدی برای تولید تقریبا هر چیزی استفاده می‌شود و دنیای معماری و طراحی نیز شاهد حضور روزافزون این ابزار و وسایل پیشرفته است.

در شرایطی که حتی ساخت خانه نیز به عهده چاپگرهای سه بعدی گذاشته شده، استفاده از آنها برای ایجاد سرپناه‌های ساده‌تر دور از ذهن نیست. شرکت چینی وین سان با استفاده از چاپگر سه بعدی بیگ دلتای خود نخستین ایستگاه اتوبوس کامل را طراحی کرده است که برای پشت سرگذاردن زمان انتظار تا رسیدن اتوبوس کافی است. ساخت این ایستگاه اتوبوس با استفاده از مواد بازیافتی و برخی زباله‌ها در کارخانه این شرکت در شانگهای صورت گرفته است. قرار است این ایستگاه‌های اتوبوس در نقاط مختلف این کشور نصب شده و مورد استفاده قرار بگیرند. این ایستگاه‌های اتوبوس طراحی‌های مختلفی دارند و در آنها دو تا چهار صندلی بزرگ برای نشستن افراد وجود دارد. همچنین دو طرف این ایستگاه‌ها به‌طور روباز طراحی شده‌اند تا مسافران به راحتی بتوانند اطراف خود را مشاهده کنند.

 

ارسال نظر