پایان پشتیبانی «واتس‌آپ» از ویندوز «فون»

۱۳۹۶/۱۰/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۷۵۱
پایان پشتیبانی «واتس‌آپ» از ویندوز «فون»

 ایندپندنت|

یک پیام‌رسان اعلام کرده از نخستین روز سال جدید میلادی از موبایل‌های مجهز به سیستم عامل ویندوزفون 0.8 پشتیبانی نخواهد کرد.

واتس‌آپ در نخستین روز سال جدید میلادی به فعالیت خود روی برخی موبایل‌ها و سیستم‌های عامل موبایل پایان می‌دهد.

 درهمین راستا از یکم ژانویه ۲۰۱۸ میلادی این اپلیکیشن پیام‌رسان روی موبایل‌های دارای سیستم عامل ویندوزفون 0.8 (یا نسخه‌های قدیمی این سیستم عامل)، بلک‌بری OS یا بلک‌بری ۱۰ فعال نخواهد شد.

در بیانیه این شرکت آمده است: هنگامی که در ۲۰۰۹ میلادی واتس‌آپ فعالیت خود را آغاز کرد، شیوه‌های استفاده مردم از موبایل بسیار متفاوت از امروز بود. تنها چندماه از عمر از اپل استور می‌گذشت و حدود ۷۰ درصد موبایل‌های هوشمند آن زمان از سیستم‌های عامل ارائه شده توسط بلک‌بری و نوکیا استفاده می‌کردند. اما این بسترها اکنون محبوب نیستند و شرکت در ماه ژوئن پشتیبانی از «نوکیا سیمبین S60» را پایان داد. این در حالی است که امروز گوگل، اپل و مایکروسافت سیستم‌های عامل موبایل را ارائه می‌کنند. این شرکت 99.5درصد از بازار فروش موبایل‌های هوشمند را در اختیار دارند. حال آنکه در زمان تاسیس واتس‌آپ فقط ۲۵ درصد بازار مذکور را در اختیار داشتند. درهمین راستا قصد داریم پشتیبانی برای دستگاه‌های نوکیا S40 را از ۳۱ دسامبر و موبایل‌های مجهز به اندروید نسخه 2.3.7 و قدیمی را از یکم فوریه ۲۰۲۰ قطع کنیم.

 

ارسال نظر