اخبار

۱۳۹۶/۱۰/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۶۰۰

مدل‌های جدید گوشی مشمول طرح رجیستری اعلام شد

رگولاتوری| در ادامه مرحله دوم طرح و از ساعت ۲۴ روز جمعه ۸ دی ‌ماه تمامی مدل‌های گوشی تلفن همراه گوگل، بلک‌بری و موتورولا مشمول طرح می‌شوند.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی در اطلاعیه‌ جدید خود اعلام کرد: نظر به اجرای موفقیت‌آمیز مراحل اولیه طرح رجیستری و در راستای اهداف پیشگیری از قاچاق گوشی تلفن همراه، تحقق حقوق مصرف‌کنندگان، واردکنندگان قانونی و فروشندگان مجاز و براساس تصمیمات متخذه در یازدهمین جلسه کمیته راهبری طرح رجیستری، در ادامه مرحله دوم طرح و از ساعت ۲۴ روز جمعه ۸ دی ‌ماه تمامی مدل‌های گوشی تلفن همراه گوگل، بلک‌بری و موتورولا مشمول طرح می‌شوند. براین اساس سایر مدل‌ها نیز متعاقباً در هفته‌های آینده پس از اعلام رسمی تحت پوشش طرح قرار می‌گیرند. پیش از این و از تاریخ ۱۴ آذرماه تمامی گوشی‌ها و تبلت‌های اپل مشمول طرح شده بودند. بنابراین به کلیه دارندگان مدل‌های گوشی فوق توصیه می‌شود تا تاریخ ذکر شده گوشی‌های موجود خود را فعال کنند و خریداران گوشی‌های مذکور نیز از تاریخ شروع طرح (8/۱۰/۹۶) همانند گوشی‌های اپل قبل از فعال‌سازی با استعلام کد ۱۵ رقمی (IMEI) از طریق سامانه #۷۷۷۷* یا #۴* اصالت گوشی را استعلام و پس از اطمینان از ثبت گوشی نسبت به خرید آن اقدام کنند.

روبات‌ها احترام به حریم شخصی انسان‌ها را می‌آموزند

آسین ایج| محققان در حال ارائه آموزش‌های ضروری به روبات‌ها هستند تا آنها بیاموزند چگونه به حریم شخصی انسان‌ها احترام بگذارند و فاصله ضروری را با افراد حفظ کنند. ارتقای فهم و درک روبات‌ها توسط پژوهشگران موجب می‌شود تا آنها در حین تعامل با انسان‌ها برخوردی با کسی نداشته باشند و گفت‌وگو و همراهی با هر شخصی را به شکلی محترمانه‌تر و مناسب‌تر صورت دهند. محققان دانشگاه ملی سان‌خوان در آرژانتین می‌گویند در جریان تعاملات مختلف با هر فردی، وی حریم شخصی خاص خود را دارد که باید توسط دیگران محترم شمرده شود. این حریم بر حسب موقعیت و وظایف برنامه‌ریزی شده، توقعات فرهنگی، اولویت‌های فرد، شرایط اجتماعی و غیره متفاوت است. به گفته این دانشمندان روبات‌ها باید به حریم شخصی انسان‌ها احترام بگذارند تا به تدریج در جامعه انسانی پذیرفته شوند و لذا سیستم‌های کنترلی جدیدی برای آنها طراحی شده که تحرکات و تعاملات روبات‌ها را با دقت بیشتری تنظیم می‌کند. برای طراحی سیستم یادشده از الگوی تعامل یک رهبر و افراد تابع وی در محیط‌های مختلف الگو گرفته شده و انتظار می‌رود برنامه‌نویسی‌های ضروری و اقدامات سخت‌افزاری در این زمینه ظرف چند ماه آینده انجام شود.

ظرفیت باتری «آیفون» ۲۰۱۹ افزایش می‌یابد

اپل اینسایدر| یک شرکت تولید‌کننده موبایل قصد دارد در ۲۰۱۹ ظرفیت باتری موبایل‌های خود را بیفزاید تا قابلیت حسگرهای سه بعدی و واقعیت افزوده را به دوربین دستگاه اضافه کند. اپل مشغول ساخت باتری‌هایی با ظرفیت بالاتر برای آیفون است. این درحالی است که افزایش ظرفیت باتری به موبایل امکان به کارگیری قابلیت‌های جدید مانند واقعیت افزوده را می‌دهد. پیش‌بینی می‌شود قابلیت‌های حسگر ۳بعدی و واقعیت افزوده در ۲۰۱۹ میلادی به دوربین پشتی آیفون اضافه شوند. این موارد برق بیشتری مصرف می‌کنند و به همین دلیل اپل به دنبال راهی است تا ظرفیت باتری خود را بیفزاید. درهمین راستا «مینگ‌چی‌کو» تحلیلگر موسسه KGI Securities در یادداشتی برای سرمایه‌گذاران می‌نویسد: به اعتقاد من اپل ظرفیت باتری‌های خود را از ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ میلادی افزایش می‌یابد. به همین دلیل احتمالا اپل اجزای دیگر دستگاه را کوچک‌تر می‌کند تا بتواند باتری را بزرگ‌تر کند. همچنین پیش‌بینی می‌شود اپل در دستگاه‌های آتی از مدارهای انعطاف‌پذیر بیشتری استفاده کند.

بازی‌های مشهور رایانه‌ای باهوش می‌شوند

انگجت| محققان و بازی‌سازان از مدتی قبل تلاش برای افزودن هوش مصنوعی به تولیدات محبوب خود را آغاز کرده‌اند و انتظار می‌رود به زودی شاهد نتیجه این تلاش‌ها باشیم. شرکت یوبی‌سافت از جمله شرکت‌های سازنده بازی‌های ویدئویی است که از چند ماه قبل یک مرکز تحقیقاتی هوش مصنوعی به نام لافورج را تاسیس کرده و تعدادی از پژوهشگران دانشگاهی را در کنار کارمندان خود در آن به کار گرفته است. مرکز یادشده دستاوردهایی هم داشته و از جمله نسخه‌یی تازه از یک بازی به نام واچ داگ ۲ را بطور محدود عرضه کرده که در آن خودروها و افراد پیاده در محیط شهری به مدد استفاده از هوش مصنوعی با یکدیگر تعاملات هوشمندانه‌یی دارند. محققان می‌گویند از این فناوری هوش مصنوعی حتی می‌توان برای ارتقای خودروهای خودران نیز استفاده کرد تا آنها در موقعیت‌های شلوغ به عابران پیاده برخورد نکنند و در مسیر مناسب باقی بمانند. مهم‌ترین مزیت این فناوری امکان تست آن روی خودروهای خودران در محیط مجازی و بدون نیاز به حرکت این خودروها در دنیای واقعی است. از جمله دیگر مزایای استفاده از هوش مصنوعی در بازی‌های رایانه‌یی می‌توان به واقعی و باورپذیرتر کردن رفتار شخصیت‌های به کارگرفته شده در بازی‌های مختلف و حتی شناسایی کاربرانی اشاره کرد که در زمان اجرای بازی‌ها کلک می‌زنند یا رفتار مناسبی ندارند.

ایجاد ارز رمزنگاری شده توسط «تلگرام» صحت ندارد

لایف‌رو| پاول دوروف در مورد شایعات ایجاد ارز رمزنگاری شده توسط تلگرام پاسخ داد.

بنیانگذار تلگرام تاکید کرده است که همه اخبار واقعی در مورد تلگرام و پروژه‌های مربوط به آن را فقط در سایت رسمی ما دنبال کنید. وی در عین حال اطلاعات درباره ایجاد پول الکترونیکی را رد یا تایید نکرد اما تصریح کرد که درحال حاضر وب سایت‌های جعلی با نام تلگرام در اینترنت وجود دارد که اخبار دروغ منتشر می‌کنند که می‌توان به tgram. cc یا پروژه ارز الکترونیکی TON اشاره کرد. پیش‌تر اخباری در مورد ورود تلگرام به بازار ارزهای رمزگزاری شده منتشر شده بود که قرار است همانند بیت کوین مبادلات امن را در اختیار کاربران قرار دهد.

 

ارسال نظر