اخبار

۱۳۹۶/۰۹/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۲۴۰

سرعت دانلود به ۱۷ مگابیت می‌رسد

پیاده‌سازی شبکه سیار LTE به صورت کاملا نرم‌افزاری جهت ایجاد شبکه خصوصی و بستر تست نسل پنجم، توسط پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شد.

در ادامه فعالیت‌های مرتبط با نسل پنجم ارتباطات سیار (5G) و جهت فراهم کردن ایجاد بستر ارتباطی برای تست سرویس و قابلیت‌های 5G، موفق شدند شبکه کامل LTE متشکل از EPC و eNB را به‌صورت نرم‌افزاری پیاده‌سازی کنند.

با پیاده‌سازی شبکه LTE سیار، علاوه بر ایجاد یک بستر تست انعطاف‌پذیر، مقدمات لازم برای حرکت به سمت نسل پنجم شبکه ارتباطات سیار فراهم می‌شود. در این شبکه‌ فقط بخش کوچکی از فرستنده و‌گیرنده به صورت سخت‌افزاری باقی می‌ماند و اپراتورها به ندرت لازم خواهند داشت که سخت‌افزار را تغییر دهند. در تست‌هایی که توسط این شبکه انجام شد سرعت دانلود حدود ۱۷ مگابیت برثانیه برای مشترکان فراهم می‌شود.

محبوب‌ترین کلمات عبور سال 2017 مشخص شد

گیزمودو  سایت SplashData هر سال فهرستی از محبوب‌ترین کلمات عبور در فضای مجازی را از طریق بررسی میلیون‌ها کلمه عبور سرقت شده، منتشر می‌کند. - براساس تحلیل 5 میلیون کلمه عبور مسروقه که هکرها در فضای مجازی منتشر کرده‌اند کماکان دو کلمه عبور ساده 123456 و password در صدر محبوب‌ترین کلمات عبور هستند که البته حدس زدن آنها نیز ساده بوده و همین مساله سرقت آنها را ممکن می‌کند. از جمله دیگر کلمات عبور محبوب و قابل سرقت که ظاهرا کاربران قصد ندارند استفاده از آنها را متوقف کنند می‌توان به starwars، monkey، iloveyou، whatever و freedom اشاره کرد.

از جمله کلمات عبوری که به تازگی به این فهرست اضافه شده‌اند می‌توان به letmein و trustno1 اشاره کرد که در فهرست‌های سال‌های گذشته وجود نداشته‌اند.  این شرکت تحقیقاتی به کارشناسان هشدار داده که هکرها با حدس زدن این کلمات عبور ساده به راحتی می‌توانند اطلاعات شخصی و حساس افراد را به دست آورند و لذا کاربران باید برای حفظ امنیت خود از کلمات عبور دشوارتری استفاده کنند.

فرانسه فیس‌بوک را جریمه می‌کند

تلگراف  سازمان حفاظت از اطلاعات فرانسه به واتس‌آپ هشدار داده در صورتی که اطلاعات کاربران را در اختیار فیس‌بوک قرار دهد، آن را جریمه خواهد کرد.

سازمان حفاظت از اطلاعات در فرانسه به واتس‌آپ اعلام کرده در صورتی که همچنان اطلاعات کاربران را در اختیار شرکت مادر خود (فیس‌بوک) قرار دهد، آن را جریمه خواهد کرد. طبق اعلام سازمان CNIL فرانسه، واتس‌آپ یک ماه فرصت دارد تا در راستای همخوانی با قوانین فرانسه گام بردارد و رضایت کاربران خود را جلب کند. به گفته CNIL، واتس‌آپ درصورت عدم همخوانی با قوانین، در این کشور تحریم خواهد شد.

کند شدن آیفون‌های قدیمی با به‌روزرسانی

اس اف گیت  کارشناسان هشدار می‌دهند که اگر کاربران مدل‌های قدیمی‌تر آیفون نسخه جدید سیستم عامل iOS را روی گوشیشان نصب کنند، شاهد کند شدن تلفن همراهشان خواهند بود.

 تحقیقاتی که توسط پژوهشکده Primate Labs صورت گرفته و عملکرد دو گوشی آیفون 6 اس و 7 را بعد از نصب نسخه به‌روزشده iOS با یکدیگر مقایسه کرده نشان می‌دهد که سرعت مدل‌های قدیمی‌تر با به روزشدن سیستم عامل کند شده است.

Primate Labs معتقد است این کندشدن سرعت گوشی در مدل‌های قدیمی‌تر با هدف مصرف کمتر باتری در آنها صورت می‌گیرد تا شارژ این گوشی‌ها دیرتر تمام شود. بر همین اساس هر چه مدل گوشی یک کاربر قدیمی‌تر باشد، احتمال کند شدن سرعت و کاهش کیفیت عملکرد آن بیشتر خواهد بود. بنابراین مالکان مدل‌های قدیمی‌تر آیفون بهتر است از نصب سیستم عامل به‌روزشده خودداری کنند یا برای خرید مدل‌های تازه‌تر آیفون اقدام کنند.

بدافزاری که گوشی را منفجر می‌کند

ارس تکنیکا  شرکت امنیتی کاسپراسکی بدافزار تازه‌یی را شناسایی کرده که حجم فعالیت‌های مخرب آن چنان زیاد است که می‌تواند به انفجار فیزیکی باتری و آسیب دیدن بدنه آن منجر شود.

این بدافزار تقریبا هر اقدام آزاردهنده‌یی را روی گوشی‌هایی که در آنها نفوذ کرده انجام می‌دهد که از جمله آنها می‌توان به ارسال انبوه پیامک ناخواسته، اجرای حملات دی او اس، عضویت بی‌سروصدا در سرویس‌های ناخواسته، سرقت پول‌های دیجیتال خریداری شده توسط کاربران و غیره اشاره کرد.

بدافزار یادشده Loapi نام دارد و میزان فشاری که توسط آن به سخت‌افزار گوشی وارد می‌شود تا بدان حد شدید است که باعث داغ شدن شدید باتری و در نهایت انفجار آن می‌شود. بدافزار مذکور از آسیب‌پذیری‌های موجود در سیستم عامل گوشی‌های همراه استفاده نکرده و در عوض خود را در سایت‌های آلوده مخفی کرده و کاربران را به شیوه‌هایی فریبنده وادار به بارگذاری خودش می‌کند. این بدافزار از طریق بازارهای ثالث برنامه‌های موبایلی و همین طور پیامک‌های تبلیغاتی نیز منتشر می‌شود.

کارشناسان امنیتی هشدار می‌دهند که کاربران باید برای درامان ماندن از تبعات نصب این بدافزار از بارگذاری برنامه‌های مشکوک و آلوده از منابع غیرقابل اعتماد بطور جدی خودداری کنند.

 

ارسال نظر