دعوای مایکروسافت و گوگل

۱۳۹۶/۰۹/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۲۳۶
دعوای مایکروسافت و گوگل

ورج

 گوگل نسخه‌یی از بسته نصب مرورگر اینترنتی کروم را در فروشگاه آنلاین ویندوز استور منتشر کرد، اما مایکروسافت به سرعت این بسته را از فروشگاه خود حذف کرد.

کاربران با کلیک روی نسخه یادشده به سمت یک لینک بارگذاری هدایت می‌شدند تا مرورگر یادشده را نصب کنند. اما مایکروسافت که از این اقدام گوگل خرسند نشده بود بسته نصب کروم را حذف کرد. مایکروسافت علت این اقدام را نقض سیاست‌های فروشگاه آنلاین خود اعلام کرده است. این شرکت از گوگل خواسته تا به جای هدایت کاربران به سمت لینک دانلود نسخه کاملی از برنامه کروم را در فروشگاه آنلاین مایکروسافت ارسال کند. این شرکت افزوده برنامه‌های عرضه شده در فروشگاه ویندوز10 باید از موتورهای اچ‌تی‌ام ال و جاوااسکریپتی که توسط ویندوز10 ارائه شده استفاده کنند و مرورگر کروم هنوز از موتور Blink خود استفاده می‌کند. این شرکت باید نسخه‌یی خاص از کروم را طراحی کند که به سیاست‌های فروشگاه مایکروسافت وفادار باشد.

کارشناسان می‌گویند علت این اقدام گوگل مقابله با نصب برنامه‌ها و افزونه‌های قلابی در محیط مرورگر یادشده است که برخی از آنها در فروشگاه ویندوز هم وجود دارند. در مجموع به نظر نمی‌رسد نبرد دو طرف در این زمینه در آینده نزدیک به پایان برسد.

 

 

ارسال نظر