اخبار

۱۳۹۶/۰۹/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۰۸۷

فروش مودم‌های بی‌نام و نشان همراه توسط اپراتورهای موبایل

فارس| در حالی که برندهای مطرح متعددی، مودم همراه تولید و عرضه می‌کنند برخی اپراتورها اقدام به فروش کالاهای بی‌نام و نشان می‌کنند که مشترکان را به دردسر می‌اندازد. با توسعه اینترنت موبایل مودم‌های همراه به ابزاری پراستفاده تبدیل شده‌اند و فروش این محصولات توسط اپراتورهای تلفن همراه نیز باب شده است.

اما در حالی که برندهای مطرح متعددی مودم همراه تولید و عرضه می‌کنند برخی اپراتورها اقدام به فروش کالاهای بی‌نام و نشان می‌کنند که مشترکان را به دردسر می‌اندازد. اشکال فنی، نبود باتری یدکی و نداشتن امکانات نرم افزاری از جمله مشکلات این کالاها برای خریداران است. برای مثال آداپتور و باتری شامل گارانتی نمی‌شود و درباره برخی مدل‌ها باتری در نمایندگی تعمیرات یافت نمی‌شود که در نتیجه مودم بلااستفاده خواهد شد. برخی از مودم‌هایی که توسط اپراتورها به فروش می‌رسند کیفیت پایین و امکانات کمی دارند؛ این محصولات حتی نام شرکت سازنده را ندارند که مشترک بتواند برای آنها نرم‌افزار شرکت را دانلود کند و از امکانات آن بهره ببرد. بهتر است خریداران هنگام خرید مودم‌های همراه از اپراتور حتما با دقت مشخصات مودم را بررسی کنند و ترجیحا از برندهای مطرح خرید کنند که اگرچه در ابتدا هزینه بیشتری برای آن می‌پردازند اما مودم با سیم‌کارت اپراتور خاصی لاک (قفل) نیست و امکانات نرم افزاری و خدمات پس از فروش بهتری خواهد داشت.

نمایش تصاویر دلخواه با «پیکسل» هوشمند

 دیجیتال ترندز| یک پیکسل هوشمند ساخته شده که به موبایل کاربر متصل می‌شود و تصاویر، گیف و اسلاید شو مورد نظر او را نمایش می‌دهد.

شرکت BEAM Authentic به تازگی گجتی به نام «پیکسل» BEAM ساخته که به وسیله یک اپلیکیشن با موبایل فرد همخوان می‌شود و به کاربر اجازه می‌دهد بطور مجازی تصویر دلخواه خود را روی نمایشگر AMOLED دایره شکل نمایش دهند. در نمایشگر این پیکسل علاوه بر تصویر می‌توان اسلاید شو و گیف نیز نمایش داد. جالب آنکه فرد می‌تواند با این نمایشگر کوچک حتی پیام بفرستد و طرح دکمه‌هایی که هنرمندان دیگر ساخته‌اند را نیز ببیند.

هدیه «مایکروسافت» به پسر نیکوکار 9 ساله

مشبل| در اوائل دسامبر یک پسر بچه 9 ساله در امریکا تصمیم گرفت به جای فشار به والدینش برای خرید

یک دستگاه کنسول بازی ایکس‌باکس وان به عنوان هدیه کریسمس، این پول را به افراد بی‌خانمان اهدا کند.

در نتیجه 300 دلار پول یادشده برای مصارف خیریه اختصاص یافت، اما این ماجرا به گوش مدیران شرکت مایکروسافت رسید و آنها تصمیم گرفتند این پسربچه نیکوکار را شگفت‌زده کنند و به وی یک دستگاه کنسول بازی ایکس باکس وان هدیه دهند. این پسر بچه بعدها در مصاحبه با رسانه‌ها گفت زمانی این تصمیم را گرفته که به همراه مادربزرگ خود تعدادی از افراد بی‌خانمان را در اهایو مشاهده کرده بود. نکته جالب اینکه خانواده این کودک زمانی که وی شش ساله بود از کمک‌های خیریه مشابهی بهره برده بودند و حالا خود نیز به افرادی خیر مبدل شده‌اند. مایکروسافت در کیف هدیه‌یی که برای این کودک خیر که Mikah Frye نام دارد، ارسال کرده علاوه بر کنسول بازی تعدادی بازی هم قرار داده است تا وی کاملا از تعطیلات کریسمس خود لذت ببرد.

کمک هوش مصنوعی برای ردیابی کودک‌آزاران

 تلگراف| پلیس انگلیس قصد دارد با کمک هوش مصنوعی تصاویر و ویدئوهای کودک‌آزاری را در رایانه و موبایل افراد مظنون ردیابی کند.

بخش پزشکی قانونی دیجیتال پلیس متروپلیتان در انگلیس سال گذشته مجبور شد ۵۳‌هزار دستگاه مختلف را در جست‌وجوی شواهد و مدارک جرم جست‌وجو کند. درهمین راستا از فناوری شناسایی صورت استفاده شد. اما این فناوری به اندازه کافی پیشرفته نبود تا ویدئو و تصاویر کودک‌آزاری را بطور کامل ردیابی کند. درهمین راستا محققان این بخش سعی دارند با کمک هوش مصنوعی چنین تصاویر و ویدئوهایی را در موبایل و رایانه فرد مظنون ردیابی کنند. مارک استوکس مدیر بخش پزشکی قانونی دیجیتال MET می‌گوید: ما باید تصاویر کودک‌آزاری را دسته‌بندی کنیم و محکومیت‌های مختلفی برای هر کدام در نظر بگیریم. این بخش از فعالیت باید توسط انسان انجام شود اما به زودی ماشین یادگیری در این بخش هم از انسان پیشی می‌گیرد. درحال حاضر نیروی پلیس انگلیس مشغول ایجاد برنامه‌یی برای انتقال اطلاعات حساس خود را به خدمات ابر شرکت‌های آمازون، گوگل یا مایکروسافت است.

این روند به متخصصان کمک می‌کند تا از قدرت رایانش شرکت‌های فناوری بزرگ برای تحلیل داده‌ها استفاده کنند. در حال حاضر نیروی پلیس از مرکز اطلاعات لندن برای اسکن رایانه و موبایل افراد مظنون به کودک‌آزاری استفاده می‌کنند اما این روند چندان پاسخگو نیست.

«شیائومی» درصدد ورود به بازار تلفن همراه امریکا

فون آرنا| پس از کسب موفقیت‌های فراوان شیائومی در کشور خود، هم‌اکنون این برند چینی اعلام کرده است که می‌خواهد به بازار تلفن همراه و سایر گجت‌های الکترونیکی ایالات متحده امریکا ورود پیدا کند.

پس از آنکه برند تقریبا نو ظهور شیائومی در کشور مادری خود یعنی چین به موفقیت و میزان فروش بسیار بالایی دست افت، هم‌اکنون تصمیم گرفته است بازار امریکا را نیز به تسخیر خود درآورد. شیائومی بدین منظور قصد دارد در ابتدا محصولات الکترونیکی و گجت‌های هوشمند خود را به فروش برساند و سپس گوشی‌های هوشمند و پرچمدار خود نظیر میت ۱۰ پرو را به بازار این کشور تزریق کند. به همین ترتیب شیائومی با اپراتورهای ورایزن و AT&T نیز در حال همکاری است تا بتواند با کمک آنها محصولات خود را برای مشتریان و طرفداران امریکایی نیز عرضه کند. پیش‌بینی می‌شود، شیائومی با ورود و پاگذاشتن بر خاک امریکا حتی از همتای چینی خود یعنی هوآوی نیز پیشی خواهد گرفت و کار را برای اپل و سامسونگ سخت و دشوار خواهد کرد.

 

ارسال نظر