اخبار

۱۳۹۶/۰۹/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۶۲۰

روشی جدید برای آلوده کردن تمامی نسخه‌های ویندوز

تک اسپات|  محققان موفق به ابداع روش جدیدی برای تزریق کدهای مخرب به تمامی نسخه‌های سیستم ‌عامل ویندوز شده‌اند که شناسایی آنها را توسط نرم‌افزارهای ضد ویروس ناممکن می‌کند. این روش توسط دو محقق امنیتی به نام‌های یگنی کوگان و تال لیبرمن ابداع شده و Process Doppelgänging نام گرفته است. تمامی نرم‌افزارهای ضد ویروسی که برای شناسایی کدهای تزریق شده بدین شیوه به کار گرفته شده‌اند، موفقیتی کسب نکرده‌اند.

در این روش حافظه رایانه‌های مجهز به سیستم ‌عامل ویندوز دستکاری شده و داده‌هایی به آنها تزریق می‌شود که باعث می‌شود، فرآیند عادی اجرای برنامه‌های مختلف متوقف شده و کدهای مخرب بتوانند به طور مخفیانه فعالیت‌های مدنظر خود را اجرا کنند.

در روش Process Doppelgänging فرآیندهای بالا آمدن سیستم‌عامل ویندوز در حافظه رایانه به طور دایمی و غیرقابل بازگشت دستکاری شده ولی این دستکاری برای برنامه‌های امنیتی قابل تشخیص نیست و آنها متوجه دستکاری حافظه دستگاه نمی‌شوند. از این روش تا به حال برای تزریق کدهای آلوده به ویندوزهای ایکس پی، ۷، ۸ و ۱۰ با موفقیت استفاده شده و نرم‌افزارهای امنیتی قدرتمندی مانند ویندوز دیفندر، بیت دیفندر، سمانتک، مک آفی، کاسپراسکای، پاندا، آواست و... موفق به شناسایی آنها نشده‌اند. البته مایکروسافت در تازه‌ترین نسخه از ویندوز ۱۰ موسوم به Windows 10 Fall Creators Update مشکل یاد شده را برطرف کرده است.

 

پرینت 3 بعدی اشیا در ۱۰ ثانیه

 نیواطلس| محققان دانشگاهی روشی جدید برای پرینت 3 بعدی اشیا ابداع کرده‌اند که در آن اشکال با کمک 3 لیزر طی ۱۰ثانیه ساخته می‌شوند.

گروهی از مهندسان Lawrence Livermore National Laboratory (LLNL) با همکاری محققان دانشگاه یوسی برکلی، دانشگاه روچستر و MIT فرآیندی ابداع کرده‌اند که با استفاده از لیزرهایی مشابه هولوگرام فقط در چند ثانیه اشیایی با پرینتر 3 بعدی و داخل یک تانک رزین مایع می‌سازد. این روش که «پرینت 3 بعدی حجمی» نامیده می‌شود، بسیاری از محدودیت‌های مربوط به تولید کالا با چاپگرهای 3 بعدی را حل می‌کند.

پرینترهای سه بعدی فعلی اشکال را به صورت لایه لایه می‌سازند. اشیای پلاستیکی را می‌توان با ریختن پلاستیک مایع در قالب‌های 3 بعدی و اشیای فلزی را با روی هم ریختن لایه‌های نازک گرد و غبار فلز(در مرحله بعد با استفاده از لیزر یا اشعه الکترون این لایه‌ها به هم می‌چسبند) ایجاد کرد. اما روش نوین یک شکل را بطور کامل و همزمان چاپ می‌کند. برای این منظور از سه لیزر با اشعه‌های متداخل استفاده می‌کند که مانند هولوگرام به یک مخزن مملو از رزین تابانده می‌شوند. ترکیب 3 اشعه لیزر سبب می‌شود شکل مورد نظر در ۱۰ثانیه به وجود‌آید. پس از ساخت این شکل، رزین مازاد از مخزن خارج و شکل نهایی نمایان می‌شود. این روش نه تنها سریع‌تر بلکه انعطاف‌پذیر است. تاکنون از این روش برای تولید مکعب، هواپیما و اشیای خمیده و پیچیده استفاده شده است.

 

 شناسایی عامل هک گسترده «اوبر»

وی تری| یک مرد ۲۰ساله اهل ایالت فلوریدا به عنوان عامل هک گسترده سایت اوبر در سال گذشته شناسایی شده است؛ هکی که باعث سرقت اطلاعات بیش از ۵۷ میلیون مسافر و راننده اوبر شد.

رسانه‌ها افشا کرده‌اند که اوبر برای مخفی کردن این رسوایی هکری گسترده 100هزار دلار به این هکر رشوه داده و از او قول گرفته که اطلاعات دریافتی را نابود کند.

پرداخت این مبلغ به هکر اوبر در قالب یک برنامه اعطای جایزه صورت گرفته که این شرکت برای شناسایی آسیب‌پذیری‌های امنیتی خود اجرا می‌کند. البته برنامه یا دشده توسط شرکتی به نام هکروان اجرا می‌شود. مبالغ پرداختی به هکرهای شناسایی‌کننده آسیب‌پذیری‌های امنیتی اوبر در قالب این برنامه بین 5 تا 10هزار دلار در نوسان بوده و سابقه نداشته که از این طریق 100هزار دلار به هکرها پرداخت شود. مدیران امنیتی ارشد اوبر که از این طریق بی‌کفایتی خود را مخفی کرده بودند از گزارش موضوع به نهادهای امنیتی خودداری کرده بودند. با افشای این رسوایی دارا خسروشاهی، مدیر جدید و ایرانی‌الاصل اوبر دو نفر از مدیران امنیتی این شرکت را اخراج کرد. گفته می‌شود تراویس کالانیک، مدیرعامل سابق اوبر از این واقعه مطلع بوده است. وی به علت وقوع همین مشکلات و رسوایی‌های جنسی در اوبر مجبور به کناره‌گیری شد.

 

انتشار «آمازون پرایم» برای تلویزیون‌های هوشمند اپل

ورج| بالاخره اپلیکیشن مخصوص فیلم و سریال آمازون پرایم برای دارندگان تلویزیون اپل (اپل تی وی) منتشر شد.

حدودا شش ماه پیش بود که تیم کوک، مدیرعامل شرکت اپل در رویداد رونمایی از محصولاتش از عرضه اپلیکیشن آمازون پرایم برای تلویزیون‌های هوشمند اپل (اپل تی وی) در اواخر سال جاری میلادی ۲۰۱۷ خبر داد. هم‌اکنون طبق همان وعده، در آخرین روزهای ماه آخر سال ۲۰۱۷ این اپلیکیشن که مخصوص مشاهده فیلم و سریال است، در دسترس کاربران اپل تی وی قرار گرفته است تا از طریق فروشگاه آنلاین اپ استور اپل اقدام به دریافت و دانلود آن کنند.

البته لازم به ذکر است که این اپلیکیشن برای تلویزیون‌های نسل سوم به بعد اپل تی وی قابل دسترسی است. البته شرکت آمازون مدتی پیش نسخه 0.5 اپلیکیشن آمازون پرایم را برای گوشی‌های هوشمند آیفون ۱۰ معرفی کرده بود و حالا نیز برای نسل‌های جدیدتر تلویزیون‌های اپل معرفی کرده است. حالا با انتشار این نسخه، اپل تی وی گزینه‌های بیشتری برای استریم ویدیو و مشاهده انلاین فیلم و سریال را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. به نظر می‌رسد انتشار اپلیکیشن آمازون پرایم برای اپل تی وی، پایانی بر مناقشات و درگیری‌های میان آمازون و اپل باشد چراکه غول تکنولوژی آمازون اعلام کرده بود تا زمانی که این برنامه اجازه نصب بر تلویزیون‌های هوشمند اپل را نداشته باشد، ما نیز این تلویزیون‌ها را در فروشگاه آنلاین و اینترنتی خود قرار نخواهیم داد.

 

 

ارسال نظر