اخبار

۱۳۹۶/۰۹/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۴۵۷

اطلاعات ۳۱ میلیون کاربر فاش شد

 تلگراف| سرور مخزن اطلاعاتی یک اپلیکیشن مشهور کیبورد مجازی ایمن نبوده و به همین دلیل اطلاعات شخصی بیش از ۳۱ میلیون کاربر آن در سراسر جهان فاش شده است.

اطلاعات شخصی بیش از ۳۱ میلیون مشتری یک اپلیکیشن مشهور کیبورد مجازی فاش شده است.

محققان امنیت سایبری مرکز Kromtech Security Center اعلام کرده‌اند برنامه‌نویسان اپلیکیشن AI. type نتوانسته‌اند سرور مخزن اطلاعاتی که حاوی نام کاربران، موقعیت مکانی و محتویات دفترچه تلفن الکترونیکی آنها بوده را ایمن کنند.  به گفته محققان سرور مذکور پسورد نداشته و به این ترتیب هرکسی می‌توانسته به مخزن سوابق کاربران آن دسترسی یابد. این مخزن حاوی بیش از ۵۷۷ گیگابایت اطلاعات حساس ۳۱ میلیون و ۲۹۳ هزار و ۹۵۹ کاربر بوده است.   این اپلیکیشن که برای اندروید و iOS عرضه شده بیش از ۴۰ میلیون کاربر در سراسر جهان دارد.

اندروید کم حجم شد

 دیجیتال ترندز| گوگل نسخه کم حجم اندروید خود را در هند رونمایی کرد.  آلفابت شرکت مادر گوگل نسخه کم حجم اندروید را در هند رونمایی کرده است. هدف این شرکت جذب میلیون‌ها کاربر موبایل‌ها ساده و ارزان قیمت در این کشور است.

این سیستم‌عامل که Android Oreo Go نام گرفته برای تلفن‌های هوشمند ابتدایی با حافظه ۵۱۲ مگابایت مناسب است. به این ترتیب در ماه‌های آتی دستگاه‌های دیجیتالی مختلفی مجهز به این سیستم عامل به بازار عرضه خواهند شد.

هند بیش از 1.2میلیارد کاربر موبایل دارد و پس از چین دومین بازار بزرگ خدمات وایرلس محسوب می‌شود. این درحالی است که تنها یک سوم این جمعیت از موبایل‌های هوشمند استفاده می‌کنند بنابراین فرصت ایده آلی برای گوگل وجود دارد.

این سیستم عامل احتمالا در موبایل‌های هوشمندی با طیف قیمتی ۳۰ تا ۷۵ دلار عرضه می‌شود. همچنین مشتریان زیادی را به خود جذب می‌کند که برای نخستین‌بار از تلفن هوشمند استفاده می‌کنند.

تمرین جراحی روی اندام چاپ 3 بعدی

گیزمگ| اندام و بافت‌هایی که چاپ سه بعدی می‌شوند به پزشکان این امکان را می‌دهند که جراحی را تمرین کرده و برای جراحی‌های خطرناک برنامه‌ریزی کنند.   یک تیم بین‌المللی از محققان به سرپرستی دانشگاه «مینه‌سوتا» از فناوری چاپ سه‌بعدی برای تولید اندام منحصربه‌فرد استفاده کردند. این اندام مصنوعی می‌توانند افراد را قبل از فرستاده شدن به اتاق عمل با اجازه دادن به پزشکان به برنامه‌ریزی و تمرین یک روش نجات در یک ماکت واقعی، جراحی را بهبود بخشند.  در حال حاضر، یک مطالعه جدید منتشر شده، توسعه یک رویکرد متفاوت برای ایجاد اندام مصنوعی است که به‌شدت روی یک چاپگر سه‌بعدی سفارشی تاکید دارد.  برای تحقق اهداف مطالعه، تیم یک سری پروستات واقعی انسان از جوهری مبتنی بر سیلیکون منحصر به فرد طراحی کرد. این جوهر برای تقلید خواص بافتی و مکانیکی یک پروستات واقعی براساس ام‌آرآی و نمونه‌های گرفته شده از سه شرکت‌کننده در این مطالعه طراحی شده است.

محققان یک پروستات مصنوعی برای هر یک از سه شرکت‌کننده ایجاد کردند و مدل‌ها را با سنسورهای چاپ سه‌بعدی هماهنگ کردند که این امکان را برای تیم فراهم آورد تا اطلاعات را در مورد نحوه انجام عمل‌های جراحی و چگونگی واکنش بافت‌های مصنوعی تحت آزمایش‌های فشرده و هنگام استفاده از ابزار جراحی مختلف به دست بیاورند.  مشخص شد که این بافت ساخته شده، شکل، احساس، خواص مکانیکی و رفتار یک پروستات واقعی را با درجه بالایی از دقت نشان می‌دهد.  توانایی ایجاد یک بافت مصنوعی مناسب می‌تواند برای پزشکانی که سعی در پیش‌بینی پیامدهای احتمالی جراحی حاصل از خصوصیات خاص یک بافت دارند، بسیار مفید باشد.

مانیتوری با قابلیت ایجاد تمایز میان یک‌میلیارد طیف رنگی

 انگجت| یک شرکت تولید‌کننده رایانه، مانیتوری 31.5 اینچی ساخته که قدرت ایجاد تمایز میان یک‌میلیارد طیف رنگی را دارد.  شرکت تایوانی ایسر به تازگی مانیتوری حرفه‌یی را برای عکاسان، طراحان گرافیک، ادیتورهای ویدئو ارائه کرده که دارای کیفیت بالایی است.

 نمایشگر ProDesigner PE320QK یک مانیتور 31,5 اینچی است که رنگ‌ها در آن کیفیت خارق العاده‌یی دارند.

ProDesigner PE320QK  دارای کیفیت ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ 4K است و می‌تواند بیش از یک میلیاد طیف رنگی را مجزا کند. این نمایشگر با پشتیبانی از نرم‌افزار Delta E<1 قابلیت ایجاد تمایز میان جزیی‌ترین اختلاف رنگ‌ها را دارد.

یکی از نکات جالب توجه این مانیتور، پنل‌هایی در سه طرف آن است. این پنل‌ها از ماده‌یی ضددرخشش ساخته شده‌اند تا از بازتاب نور در نمایشگر بکاهند. بنابراین دستگاه می‌تواند رنگ‌ها را با دقت بیشتری نشان دهد.

از سوی دیگر خود نمایشگر نیز بسیار انعطاف پذیر است و می‌تواند در هر طرف ۲۰ درجه بچرخد. همچنین ارتفاع آن نیز تا 5.9 اینچ قابل تغییر است. علاوه بر آن می‌توان مانیتور را به دیوار آویخت.

مانیتور ProDesigner PE320QK دارای دو بلندگویW2 یک پورت USB-C برای انتقال اطلاعات، دو پورت 0.2 HDMI است.

کارشناسان تخمین می‌زنند قیمت این مانیتور ۱۲۰۰ دلار باشد.

 

ارسال نظر