اخبار

۱۳۹۶/۰۹/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۷۱۶

طراحی مریخ نوردی جدید با فناوری از قرون وسطی  

 انگجت   ناسا برای طراحی یک مریخ نورد مناسب از فناوری جدید استفاده نکرده و ترجیح داده از یک روش قدیمی متداول در قرون وسطی برای تولید چرخ‌های مریخ نورد بهره بگیرد.

تولید چرخ برای مریخ نورد یکی از مشکلات اساسی ناسا بوده، زیرا چرخ‌ها و تایرهای پلاستیکی بر اثر برخورد با موانع سخت و مستحکم موجود در سطح این سیاره به سرعت آسیب دیده و پاره می‌شدند.

در نتیجه ناسا این چرخ‌ها را با استفاده از زنجیر و بر مبنای زره‌های متداول در دوره قرون وسطی طراحی کرده است. این چرخ‌ها در صورت برخورد با موانع سخت، حالت اولیه خود را از دست نمی‌دهند و در عین حال حرکت نرم و مداوم مریخ نورد را نیز ممکن می‌کنند. مدل‌های قبلی مریخ نورد تولیدی ناسا به همین علت مناسب تشخیص داده نشدند و لذا در تولید مدل جدید از زره زنجیری استفاده شد. البته فناوری‌های جدید باعث شده زره مذکور هم سبک‌تر باشد و هم نفوذناپذیری بیشتری داشته باشد.  یکی از آلیاژهای اصلی تشکیل‌دهنده این زره NiTi است که ترکیبی از نیکل و تیتانیوم محسوب می‌شود. آزمایش‌های متنوع روی این مریخ نورد با موفقیت انجام شده است.

تولید نخستین کفش‌های کاملا ضدآب دنیا

دیجیتال‌ترندز   با تولید نخستین کفش ۱۰۰درصد ضدآب دنیا دیگر نگران راه رفتن در برف و باران و گذر از رودخانه‌ها و آبگیرها نباشید.  شرکت وسی کفش‌های ورزشی جدیدی تولید کرده که مدعی است آب به هیچ‌وجه به درون آنها نفوذ نمی‌کند.  شرکت سازنده می‌گوید: این کفش‌های ورزشی مانند چکمه‌های ضدآب عمل می‌کنند و در تولید آنها از فناوری خاصی موسوم به Flash Knit برای مقابله با نفوذ آب استفاده شده که بافت کفش یاد شده را آب گریز کرده است.

بافت اصلی تشکیل‌ دهنده این کفش مجهز به فیلترهای نانو است. علاوه بر این، یک لایه مجزا برای جذب رطوبت این کفش هم در نظر گرفته شده که جزیی از بافت پارچه آن است. در تولید این کفش از نایلون و پلی‌استر نیز برای افزایش انعطاف و راحتی پا استفاده شده تا این کفش از کفش‌های مشابهی که چندان راحت نیستند، متمایز شود. وسی می‌گوید: این کفش وزن زیادی نخواهد داشت و البته زمانی را نیز برای آغاز تولید آن اعلام نکرده است.

هک اطلاعات 1.7 میلیون کاربر

انگجت   یک وب ‌سایت پر بازدیدکننده اشتراک‌گذاری عکس اعلام کرده در ۲۰۱۴ میلادی اطلاعات ایمیل 1.7 میلیون کاربر آن دزدیده شده است. Imgur یک وب‌سایت پربازدید‌کننده اشتراک‌گذاری عکس اعلام کرده که در سال ۲۰۱۴ میلادی هک شده است. این وب‌سایت روز گذشته از این نشت اطلاعاتی باخبر شده است.

ایمگور در یک پست اعلام کرده هکرها آدرس ایمیل و پسورد 1.7میلیون حساب کاربری را دزدیده‌اند. این درحالی است که تعداد کل مشترکان این وب‌سایت ۱۵۰ میلیون کاربر تخمین زده می‌شود.

ارائه یک قابلیت جدید به «اینستاگرام»

انگجت   یک شبکه اجتماعی قابلیت تازه‌یی برای تماشای پخش زنده ویدیوها فراهم کرده و کاربر می‌تواند تماشاگران ویدیو زنده خود را انتخاب کند.

ماه گذشته اینستاگرام یک ویژگی جدید برای ویدیو به نام Go Live With ارائه کرد که به کاربران اجازه می‌داد دوستان خود را برای تماشای پخش زنده ویدیو اضافه کنند.

اکنون این شرکت ویژگی جدیدی برای کاربران تبلت ارائه کرده که به کاربر اجازه می‌دهد، تماشاگران ویدیوی زنده خود را انتخاب کنند. بنابراین کاربران برای تماشای ویدیوی زنده یکی از دوستان خود می‌توانند با ضربه روی دکمه Request (درخواست) تمایل خود را اعلام کنند.

از سوی دیگر فردی که مشغول فیلمبرداری زنده است، نوتیفیکیشن درخواست را دریافت می‌کند و می‌تواند به دوست خود اجازه تماشای زنده ویدیو را بدهد.  آیکون Go Live With در بخش پایینی و سمت راست این اپلیکیشن قرار دارد و هنگام ثبت زنده ویدیو نمایان می‌شود. این ویژگی به تازگی برای تمام کاربران این شبکه اجتماعی در جهان فراهم شده است.

پشتیبانی «فیس‌بوک مسنجر» از تصاویر K۴

زد دی نت   کاربران اپلیکیشن پیام‌رسان فیس‌بوک مسنجر از این پس با به‌روزرسانی آن قادرخواهند بود از قابلیت پشتیبانی از تصاویر ۴ K لذت ببرند.

در حال حاضر یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان در جهان، فیس‌بوک مسنجر است. بر اساس آمارهای منتشر شده، این پیام‌رسان در هر ماه به‌طور میانگین 3/1 میلیارد کاربر فعال در سراسر جهان دارد که به‌طور فعالانه‌یی در آن حضور داشته و پست‌های مورد نظر خود را به اشتراک می‌گذارند.

هم ‌اکنون گزارش‌های جدید حاکی است که جدیدترین به‌روزرسانی این پیام‌رسان، قابلیت پشتیبانی از تصاویر ۴ K به فیس‌بوک مسنجر اضافه خواهد شد.

فیس‌بوک به کاربران خود وعده داده است که با این به‌روزرسانی قادر خواهند بود، تصاویری با کیفیت وضوح و رزولوشن ۴۰۹۶×۴۰۹۶ را برای دوستان و آشنایان خود ارسال کرده و از کیفیت بالای این تصاویر لذت ببرند.

 فیس‌بوک همچنین این اطمینان را به کاربران پیام‌رسان خود داده است که ارسال و انتشار این عکس‌های با کیفیت با سرعت بالایی نیز صورت خواهد گرفت.  هم‌اکنون این برنامه تنها در برخی کشورها قابل دسترسی و اجراست و در هفته‌های آینده کاربران در بسیاری از کشورهای دیگر نیز قادر خواهند بود از این قابلیت جدید فیس‌بوک مسنجر استفاده کنند.

 

ارسال نظر