اخبار

۱۳۹۶/۰۸/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۲۲۴

«اپل» دوربین لیزری برای موبایل می‌سازد

ورج    طبق گزارش‌های جدید اپل مشغول ساخت یک دوربین لیزری است که کیفیت اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده را بهبود می‌بخشد.

اپل مشغول ساخت یک دوربین لیزری برای پشت دستگاه آیفون است. این دوربین سبب می‌شود خدمات اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده، طبیعی‌تر به نظر برسند.

دوربین جدید با استفاده از لیزر امواج نور را روی اشیا می‌تاباند و فاصله آنها را تا دوربین می‌سنجد. آیفون با تحلیل این اندازه‌گیری‌ها می‌تواند تصویری از محیط اطراف خود بسازد.

 به نوشته بلومبرگ، این فناوری احتمالا در آیفون ۲۰۱۹ به کار می‌رود. این درحالی است که طبق گزارش‌های مختلف اپل قصد دارد در ۲۰۲۰ میلادی عینک واقعیت افزوده به بازار عرضه کند.

«اسپیس‌ایکس»  محموله سری به فضا می‌برد

اسپیس    امروز اسپیس ایکس یک محموله سری متعلق به دولت امریکا را به مدار زمین می‌برد.

شرکت اسپیس ایکس امروز محموله‌یی سری به فضا پرتاب می‌کند.

 این شرکت یکی از موشک‌های فالکون ۹ خود را روز شنبه در مقر فضایی کندی در فلوریدا آزمایش کرد و به این ترتیب مراحل آماده‌سازی پرتاب این محموله به نام Zuma به فضا را فراهم کرد.

 این محموله به دولت امریکا تعلق دارد اما ماهیت یا کاربرد آن در فضا فاش نشده است. در هر حال زوما پس از پرتاب در مدار زمین (در ارتفاع ۲‌هزار کیلومتری سطح) قرار خواهد گرفت.

اسپیس ایکس تاکنون ۱۹ موشک فالکون ۹ را در ۲۰۱۷ میلادی پرتاب کرده که همه آنها موفقیت‌آمیز بوده‌اند.

مجوز نخستین «قرص هوشمند» دنیا صادر شد

نیواطلس    انجمن دارو و غذای امریکا مجوز استفاده از نخستین قرص هوشمند به نام Abilify MyCite را در امریکا صادر کرد.

این قرص حاوی دارو و یک حسگر است و قادر به ارسال اطلاعات لحظه به لحظه از عملکرد و نحوه مصرف خود است.

این اطلاعات از طریق یک برنامه تلفن همراه قابل مشاهده است و در صورت مصرف دارو توسط بدن این اطلاعات نیز در برنامه یادشده در دسترس خواهد بود.

بیمار مصرف‌کننده این قرص از طریق برنامه مذکور پی خواهد برد که داروی موجود در آن چه زمانی با مایع معده در تماس قرار گرفته و وارد بافت بدن شده است.

قرص این اطلاعات را به یک وصله پوشیدنی منتقل می‌کند تا برای اطلاع افراد در یک برنامه تلفن همراه نمایش داده شود. در صورت رضایت بیمار ارسال این اطلاعات برای دکتر متخصص برای تشخیص بهتر وی و تسریع روند درمان ممکن است.

این فناوری با همکاری دو شرکت خصوصی در امریکا ابداع شده و عرضه عمومی این قرص‌ها از سال آینده میلادی آغاز می‌شود. قیمت این نوع قرص‌ها هنوز اعلام نشده است.

به‌روزرسانی تازه مرورگر «فایرفاکس»

سی‌نت    شرکت موزیلا با عرضه نسخه تازه‌یی از مرورگر فایرفاکس سرعت آن را ۲ برابر کرده و امیدوار است با عرضه یک نسخه تازه دیگر از مرورگر یاد شده در سال ۲۰۱۸ باز هم این سرعت را ۲ برابر کند.

نسخه جدید مرورگر فایرفاکس، کوانتوم نام دارد و کارشناسان می‌گویند اگر هم مدتی است در حال استفاده از مرورگر کروم هستید بد نیست نگاهی به این مرورگر به روزشده بیندازید.

کوانتوم که نسخه 57 مرورگر فایرفاکس محسوب می‌شود، مرورگری متن باز و سریع است و سرعت آن دو برابر سرعت نسخه 52 مرورگر فایرفاکس 52 است که در ماه مارس گذشته عرضه شده بود. موزیلا مدعی است فایرفاکس 57 سریع‌تر از کروم است.

موزیلا همچنین می‌گوید نصب افزونه‌ها و پلاگین‌های جدید و متنوعی روی فایرفاکس 57 ممکن است و فناوری‌های تازه به کار گرفته شده در این مرورگر دسترسی به خدمات واقعیت مجازی، پرداخت آنلاین و اجرای ساده‌تر بازی‌های تحت وب را ممکن می‌کند.

فایرفاکس در زمان عرضه در سال 2004 توانست موقعیت مستحکم مرورگر IE مایکروسافت را کاملا به چالش بکشد، اما پس از عرضه مرورگر کروم گوگل تا حدی به حاشیه رانده شد.

بیابانی که شهر هوشمند می‌شود

مهر    بیل گیتس قصد دارد در یک بیابان به مساحت ۱۰۱ کیلومتر شهر هوشمند بسازد.

بیل گیتس یک صحرای بی‌آب و علف را در آریزونا به قیمت ۸۰ میلیون دلار خریده تا شهر هوشمند جدیدی در آن بسازد. این شهر که «بلمونت» نام گرفته با توجه به جدیدترین فناوری‌ها از جمله خودروهای خودران و شبکه‌های انتقال اطلاعات سریع طراحی خواهد شد. بلمونت در زمینی به مساحت ۱۰۱ کیلومتر مربع ساخته می‌شود.

البته هم‌اکنون جمعیت کمی در این منطقه زندگی می‌کنند اما طبق برنامه‌ریزی و نقشه شهر باید ۸۰‌هزار خانه و ۱۶ کیلومتر مربع فضای صنعتی، اداری و تجاری ساخته شود.

همچنین در این شهر ۱۳ کیلومتر مربع فضای باز و 1.5کیلومتر مربع فضا برای احداث مدارس عمومی در نظر گرفته شده است.

شرکت Belmont Partners مسوولیت ساخت این پروژه را به‌عهده گرفته است.

 

ارسال نظر