سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری ژاپنی‌ها در اوبر

۱۳۹۶/۰۸/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۰۵۴
سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری ژاپنی‌ها در اوبر

سی‌نت    شرکت مخابراتی ژاپنی سافت بانک به دنبال سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری در اوبر است که به معنای اختصاص ۲۰ درصد از کل اوبر به آن است.

اوبر که خدمات تاکسی یابی آنلاین ارائه می‌دهد بعد از انتشار اخباری در مورد مزاحمت‌های جنسی مدیران ارشدش دچار بحران شده بود و در ماه‌های اخیر به‌شدت در تلاش است تا وجهه عمومی خود را بهبود بخشیده و سرمایه‌های جدیدی را جذب کند.

در همین راستا اوبر 20 نفر از کارکنان ارشد خود که برخی از آنها موقعیت‌های مدیریتی مهمی را در اوبر در اختیار داشتند، اخراج کرده است.

این توافق منجر به پایان منازعه حقوقی میان مدیرعامل سابق اوبر و موسس آن تراویس کالانیک و شرکت Benchmark Capital یکی از سرمایه‌گذاران اولیه در اوبر نیز می‌شود.

 Benchmark Capital که 13 درصد از اوبر را در اختیار دارد در ماه آگوست کالانیک را تحت پیگرد قضایی قرار داده بود و مدعی شده بود که وی سهامداران اوبر را فریب داده تا بتواند کنترل سه کرسی در هیات‌مدیره این شرکت را ‌به‌دست آورد و آنها در اختیار حامیان خود قرار دهد.

اوبر امیدوار است با این توافق بتواند سرمایه لازم برای توسعه فعالیت‌های خود در امریکا و خارج از آن را به دست آورد. این شرکت به تازگی تعداد اعضای هیات‌مدیره خود را از 11 به 17 نفر افزایش داده است.

 

ارسال نظر