اخبار

۱۳۹۶/۰۸/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۸۹۱

اطلاعات ١٨٠ میلیون کاربر موبایل در معرض خطر

ایندپندنت   به‌دلیل وجود اشتباهی در کدگذاری ٦٨٥ اپلیکیشن هکرها می‌توانند به پیامک‌ها و تماس‌های صوتی ١٨٠میلیون کاربر موبایل دسترسی یابند.  شرکت امنیت سایبری Appthority هشدار داده به دلیل وجود اشتباهی در کدگذاری در ٦٨٥ اپلیکیشن موبایل حدود ١٨٠میلیون کاربر موبایل در معرض خطر هک پیامک‌ها و تماس‌هایشان هستند. برنامه‌نویسان، اطلاعات لازم برای دسترسی به خدمات شرکت Twilio Inc را به طور اشتباهی رمزگذاری کرده‌اند. هکرها می‌توانند با بررسی کدها در اپلیکیشن‌های مختلف به این اطلاعات دسترسی یابند.  این شکاف امنیتی Eavesdropper نامیده می‌شود و هکرها با کمک آن می‌توانند از معاملات تجاری و اطلاعات حساس با خبر شوند. به نظر می‌رسد این شکاف امنیتی از ٢٠١١میلادی وجود داشته است.

تولید ‌آی‌پد با فناوری شناسایی صورت

بلومبرگ   گزارش‌های مختلف حاکی از آن است که اپل سال آتی تبلتی مجهز به فناوری شناسایی صورت به بازار عرضه می‌کند اما دستگاه مذکور نمایشگر «او ال‌ای دی» نخواهد داشت.  گزارش‌های مختلف نشان می‌دهد، شرکت اپل قصد دارد سال آتی تبلتی به بازار عرضه کند که قفل آن با فناوری شناسایی صورت باز می‌شود.  قابلیت FaceID یکی از ویژگی‌های پرطرفدار آیفون ایکس بود. به هر حال اگر این گزارش‌ها صحیح باشد، دکمه خانه از آی پد حذف و نمایشگر دستگاه تمام صفحه خواهد شد. همچنین ‌آی پدهای جدید لبه‌هایی نازک‌تر خواهند داشت.  این گزارش‌ها درحالی منتشر شده که ظاهر ‌آی پد از ۲۰۱۵میلادی و عرضه iPad Pro تاکنون تغییری نکرده است. به غیر از این موارد اندازه‌ آی پد آتی 10.5 اینچی خواهد بود اما نمایشگر دستگاه OLED نخواهد بود.

درب‌های هوشمندی که به وای فای مجهزند

اندروید هدلاینز   شرکت آمازون قصد دارد در حراج پایان سال موسوم به Black Friday، زنگ درب ویدیویی هوشمند مجهز به وای فای خود را به مدت دو هفته با قیمتی پایین‌تر بفروشد.  قرار است شرکت آمازون به عنوان بزرگ‌ترین و معروف‌ترین فروشگاه اینترنتی در جهان، زنگ درب هوشمند جدید ساخت خود را که به اینترنت بی‌سیم وای فای و تماس ویدیویی مجهز است در حراج پایان سال میلادی موسوم به جمعه سیاه یا Black Friday، با قیمتی پایین‌تر از قیمت همیشگی آن به فروش بگذارد.  هم‌اکنون به مدت دو هفته قراراست زنگ درب هوشمند آمازون با قیمت ۹۹دلار به فروش برسد که طبق اعلام این غول تکنولوژی، از قیمت اصلی خود

۸۰ دلار کمتر شده است. این زنگ درب تصویری مجهز به اینترنت بی‌سیم وای فای، یک دوربین هوشمند دارد که می‌تواند با شناسایی افراد پشت درب به کاربران داخل خانه، هشدار دهد تا از اتفاقات خارج و نزدیک خانه خود مطلع شوند. این دوربین با استفاده از اینترنت بی‌سیم شبکه وای فای، افرادی که پشت درب منزل بوده و حتی زنگ درب را نمی‌زنند را هم به کاربران اطلاع می‌دهد. این امر می‌تواند کمک بسزایی به افزایش حس امنیت ساکنین خانه کند.

قابلیت جدید دنبال کردن هشتگ در اینستاگرام

تک کرانچ   اینستاگرام درحال آزمایش قابلیت دنبال کردن هشتگ‌های مورد علاقه کاربران در این شبکه اجتماعی است.  این قابلیت به کاربران در شبکه اجتماعی اینستاگرام اجازه می‌دهد تا علاوه بر فالو کردن یا دنبال کردن افراد، هشتگ مورد علاقه خود را نیز فالو یا دنبال کنند و از مشاهده بی‌دردسر پست‌های مورد علاقه خود لذت ببرند.  این بدان معناست که کاربران قادر خواهند بود بدون جست‌وجوی دستی هشتگ مورد نظر موضوعات مورد علاقه خود را دنبال و پیدا کرده تا بتوانند پست‌های با هشتگ مذکور را مشاهده کنند. به‌عنوان مثال، شما در صورتی که به غذاهای مختلف علاقه‌مند هستید با دنبال کردن هشتگ #food می‌توانید تمام پست‌ها و استوری‌های مربوط به غذا را بدون نیاز به فالو کردن فرستنده پست(فالو کردن صفحه شخصی مذکور) مشاهده کنید.  البته لازم به ذکر است این قابلیت درحال حاضر تنها در مرحله آزمایشی و تست بوده و برای تعداد محدودی از کاربران اینستاگرام قابل دسترسی و اجراست.  

 

کاشت تراشه در مغز برای بالا بردن حافظه انسان

نیوساینتیست  یک استارت‌آپ امریکایی مشغول تحقیق روی ساخت تراشه‌یی میکرو است که در مغز نصب می‌شود و حافظه انسان را ارتقا می‌دهد. این فناوری ۱۵سال دیگر واقعی می‌شود.  کاشت تراشه در مغز برای افزایش پتانسیل آن بیشتر یک داستان علمی تخیلی به نظر می‌رسد. اما به گفته برایان جانسون یکی از کارشناسان فناوری، این نوآوری تا ۱۵ سال دیگر واقعی می‌شود. جانسون درحال حاضر مشغول تحقیق برای ساخت چنین تراشه‌یی است.  جانسون موسس استارت‌آپ Kernel است که روی ساخت تراشه‌های میکرو مغزی تحقیق می‌کند.  یکی دیگر از پروژه‌های کرنل تحقیق برای ساخت یک ایمپلنت مغزی با مصارف پزشکی در انسان‌هاست.  این شرکت مشغول آزمایش این ایمپلنت روی انسان است و نتایج اولیه آن نیز رضایتبخش بوده است.  به هر حال جانسون تصمیم دارد قبل از کاشت تراشه برای افراد سالم از آن برای کمک به افرادی با بیماری‌هایی مانند آلزایمر استفاده کند. ایده اصلی این فناوری نیز آن است که یک پروتز مخصوص برای بخش هیپوکاموس مغز ساخته شود تا حافظه از دست رفته فرد بازسازی شود.

به گفته این کارشناس، تراشه مذکور که به افراد کمک می‌کند، حافظه بخرند و برخی خاطرات را حذف کنند به‌زودی به اندازه موبایل‌های هوشمند محبوب خواهد شد.

 

ارسال نظر