توقف تولید «کینکت» توسط مایکروسافت

۱۳۹۶/۰۸/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۰۱۵

مایکروسافت |

شرکت مایکروسافت رسما توقف تولید دستگاه کینکت را اعلام و تایید کرد. دستگاه کینکت توسط شرکت مایکروسافت از نوامبر سال ۲۰۱۰ میلادی برای استفاده عموم کاربران به بازار عرضه شد و در طول این سال‌ها به میزان فروش چشمگیری نیز دست یافت. همچنین به‌ لطف استفاده از فناوری کینکت در دستگاه ایکس‌باکس ۳۶۰، کینکت توانست لقب پرفروش‌ترین محصول مصرف شده را در سال ۲۰۱۰ به خود اختصاص دهد.

میاکروسافت توانست ۳۰ میلیون واحد از کینکت را به فروش برساند. اما هم‌اکنون طبق اخبار و گزارش‌های رسمی شرکت سازنده آن یعنی مایکروسافت، درخواهیم یافت که دیگر عمر کینکت به پایان رسیده است و دیگر تولید نخواهد شد.

با اینکه دیگر اثری از آثار نسخه‌های جدید کینکت در بازار نخواهیم دید اما ردپای این محصول را می‌توان در محصولات جدید مایکروسافت مشاهده کرد. به عنوان مثال، هدست واقعیت افزوده هولولنز برای سنجش عمق میدان، از بسیاری از فناوری‌های به‌کار رفته در کینکت بهره‌مند است. همچنین دستگاه‌های جدید ویندوز ۱۰ برای تشخیص چهره‌ کاربران از حسگرهای کینکت استفاده خواهند کرد.

شرکت اپل نیز در گوشی‌های هوشمند و جدید آیفون۱۰، برای تشخیص چهره‌ کاربران برخی فناوری‌های کینکت را به‌کار گرفته است. بنابراین می‌توان گفت کینکت تاثیر بسیار زیادی بر پیشرفت علم و فناوری به خصوص در حوزه تشخیص چهره کاربران گذاشته است و تایید خبر توقف تولید آن توسط مایکروسافت، بطور قطع خبر ناخوشایندی برای بسیاری از طرفداران آن به شمار می‌رود.

 

 

ارسال نظر