اخبار

۱۳۹۶/۰۸/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۸۶۴

 گمرک و وزارت ارتباطات مجریان اصلی رجیستری

ایرنا  بعد از قطعی شدن اجرای طرح رجیستری تلفن‌های همراه، رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیک گفت: توپ طرح رجیستری از زمین وزارت صنعت، معدن و تجارت خارج شده و مجریان اصلی طرح گمرک و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هستند. رمضانعلی صادق‌زاده با بیان اینکه بعد از دو سال طرح رجیستری آماده اجرا شده است، اظهار کرد: بعد از جلسات متعدد و فعالیت مشترک میان متصدیان اجرای طرح رجیستری، این طرح برای ساماندهی بازار تلفن همراه و جلوگیری از قاچاق اجرا می‌شود که متصدی اصلی آن وزارت ارتباطات و کمیته تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و گمرک جمهوری اسلامی ایران هستند. وی ادامه داد: موضوعی که اکنون در این باره مطرح می‌شود، ثبت سفارش تلفن‌های جدیدی است که بعد از این طرح وارد کشور خواهد شد که در سامانه مشخص شده ثبتارش متقاضیان می‌توانند نسبت به ثبت مجاز واردات تلفن همراه اقدام کنند که این مرحله تا واردات گوشی و ثبت آنها در سامانه رجیستری کشور بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت و گمرک ایران خواهد بود.

 انصراف مایکروسافت از شکایت علیه دولت امریکا

اسین‌ایج  شرکت مایکروسافت از انصراف از طرح شکایت علیه دولت امریکا خبر داده است، این تصمیم پس از آن گرفته شد که وزارت دادگستری امریکا قوانین خود را در زمینه دریافت داده از شرکت‌های فناوری تغییر داد.  قوانین یاد شده باعث می‌شد شرکت‌های فناوری برای افشای اطلاعات خصوصی کاربران اینترنت به‌شدت تحت فشار دولت قرار بگیرند و امنیت و حریم شخصی کاربران فضای مجازی به خطر بیفتد. بر اساس سیاست‌گذاری جدید وزارت دادگستری امریکا، صدور فرامین مخفیانه برای دریافت اطلاعات خصوصی کاربران محدود می‌شود و ارسال چنین درخواست‌هایی تنها در بازه‌های زمانی معین و تعریف شده امکان‌پذیر خواهد بود. بر اساس اعلام براد اسمیت مدیر امور حقوقی مایکروسافت، در نتیجه این تغییر در سیاست‌گذاری دولت امریکا، این شرکت اقداماتی برای توقف شکایت خود از دولت به عمل آورده و این رویه را فعلا ادامه خواهد داد.

 تراشه‌ای برای درمان اعضای بدن

مهر  محققان تراشه‌یی ساخته‌اند که قابلیت درمان اعضای مختلف بدن انسان را به‌طور آنی دارد.  محققان تراشه کوچکی ساخته‌اند که می‌تواند اعضای بدن انسان را به‌طور لحظه‌یی التیام بخشد. این تراشه هم‌اکنون در موش و خوک‌ها آزمایش شده است. کافی است تراشه روی پوست قرار داده شود و جریان الکتریکی نیز به آن متصل شود. این تراشه کدهای ژنتیک سلول‌های پوست زیر تراشه را تغییر می‌دهد. سلول‌های تغییر یافته را می‌توان برای درمان هر عضوی از بدن استفاده کرد. از سلول‌هایی که کد ژنتیک آنها تغییر یافته می‌توان برای درمان هر یک از اعضای بدن استفاده کرد. کل این فرایند غیر تهاجمی است و تنها چند ثانیه طول می‌کشد. محققان با کمک این سلول‌ها توانستند پای یک موش را درمان کنند. در پای این موش هیچ خونی جریان نداشت. محققان سلول‌های پوست را به سلول‌های عروقی تبدیل کردند. به این ترتیب آنها موفق شدند رگ‌های خونی را در پای معلول موش دوباره بسازند.

 پشتیبانی از افزونه‌های ثالث در «جی‌میل» شروع شد

تک‌کرانچ  جی‌میل از امروز نصب افزونه‌های تولیدی شرکت‌های دیگر را در محیط این برنامه پست الکترونیک ممکن کرده است. با اعمال این تغییرات مهم کاربران می‌توانند افزونه‌های خدمات و برنامه‌هایی همچون Asana، DocuSign، Trello، Wrike و غیره را به محیط جی‌میل بیفزایند و از امکانات آنها در آن استفاده کنند. گوگل در ماه مارس گذشته و در جریان برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگان خود از ارائه این خدمات در آینده نزدیک خبر داده بود و به برخی افراد به صورت محدود اجازه داده بود تا قابلیت یادشده را فعال کنند.

گوگل همچنین با چند شرکت فناوری و نرم‌افزاری همکاری می‌کند تا بتواند دامنه ارائه خدمات یادشده را توسعه دهد. از جمله افزونه‌های قابل استفاده در جی‌میل که در آینده نزدیک فعال خواهند شد، می‌توان به Dialpad، Hire، Intuit QuickBooks، ProsperWorks، RingCentral، Smartsheet، Streak، Trello و Wrike اشاره کرد. کاربران برای مشاهده این خدمات باید روی گزینه اضافه شده در سمت راست و بالای جی‌میل کلیک کنند.

 پسورد منسوخ می‌شود

بیزینس وایر  کلمات عبور همیشه یکی از مهم‌ترین نقاط ضعف رایانه‌ها بوده و کشف آنها موجب نفوذ به لپ تاپ‌ها و گوشی‌ها وسرقت اطلاعاتشان شده است. فناوری جدید ابداع شده توسط دانشمندان ما را یک گام سمت رهایی از دست کلمات عبور نزدیک کرده است. دو شرکت لنوو و اینتل با همکاری یکدیگر نخستین سیستم تایید صلاحیت داخلی را برای استفاده در رایانه‌های شخصی ابداع کرده‌اند که مبتنی بر استاندارد شناسایی سریع هویت یا FIDO) Fast Identity Online) است. قرار است از این فناوری در تازه‌ترین رایانه‌های تولیدی لنوو استفاده شود که از جمله آنها می‌توان به یوگا 920 اشاره کرد.

این استاندارد مبتنی بر فناوری Online Connect اینتل است که در نسل هفتم و هشتم پردازنده‌های این شرکت گنجانده شده است. برای فعال کردن این سیستم یا باید از روش کشیدن انگشت روی یک ابزار قرائت اثرانگشت استفاده کنید که روی لپ تاپ‌های لنوو نصب شده است و از این طریق وارد رایانه شوید. درروش دیگر مانند همیشه کلمات عبور خود را در سایت‌های گوناگون اجتماعی مانند گوگل، فیس بوک و غیره وارد می‌کنید و به جای لاگین خودکار، سرویس یادشده هویت کاربر را با هوشمندی شناسایی کرده و از شما می‌خواهد روی دکمه لاگین کلیک کنید.

 

ارسال نظر