دخالت سایبری روسیه در امور انگلیس

۱۳۹۶/۰۸/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۸۶۰
دخالت سایبری روسیه در امور انگلیس

انگجت  

 مقامات انگلیسی در تلاش برای پی بردن به این مساله هستند که آیا روسیه در رای‌گیری خروج از اتحادیه اروپا دخالت سایبری داشته است یا خیر.

 پس از آنکه امریکایی‌ها روسیه را به دخالت سایبری در برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 امریکا متهم کردند، انگلیسی‌ها هم جنجال رسانه‌یی مشابهی به راه انداخته‌اند و تلاش می‌کنند رای عجیب مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا در سال گذشته را به دخالت‌های روسیه نسبت بدهند.

مقامات انگلیسی در نخستین گام از مارک زاکربرگ رییس شبکه اجتماعی فیس‌بوک خواسته‌اند تا با بررسی دقیق موضوع مشخص کند که آیا روس‌ها در این زمینه نقشی داشته‌اند یا خیر.

زاکربرگ هم قول داده تحقیقات مناسبی در این مورد انجام دهد تا دستکاری افکار عمومی مردم انگلیس از طریق انتشار اخبار جعلی احتمالی در این مورد و همچنین نمایش تبلیغات سیاسی مغرضانه سیاسی توسط روس‌ها مشخص شود.

البته قرار است علاوه بر روس‌ها در مورد تلاش دیگر کشورهای خارجی برای تاثیرگذاری بر رای مردم برای خروج از اتحادیه اروپا نیز تحقیق شود.

فیس‌بوک چند هفته قبل از صرف هزینه و نمایش ده‌ها پیام تبلیغاتی به ارزش 100 هزار دلار توسط یک گروه روسی برای نمایش اخبار دروغین در این شبکه اجتماعی با هدف تاثیرگذاری بر نتایج انتخابات به نفع دونالد ترامپ در سال 2016 خبر داده بود. تبلیغات یادشده توسط 10 میلیون امریکایی مشاهده شده بود. کنگره امریکا نیز به‌طور مستقل در حال تحقیق در این زمینه است.

 

ارسال نظر