اخبار

۱۳۹۶/۰۷/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۳۷۲

آغاز رجیستری با مانیتورینگ در شبکه از ۲۸ مهر

فارس| طرح رجیستری گوشی موبایل از ۲۸مهرماه با مانیتورینگ شبکه برای بررسی اصالت گوشی‌ها آغاز می‌شود و از اوایل آبان که احتمال دارد پنجم یا ششم آبان باشد، یک یا دو مدل گوشی قاچاق منتخب دیگر در شبکه فعال نخواهند شد.  طرح رجیستری گوشی موبایل از پایان مهرماه و به تعبیری از 28 مهرماه قرار است با اجرا روی یک یا دو مدل گوشی در سراسر کشور آغاز شود. با آغاز طرح رجیستری گوشی تلفن همراه گوشی‌هایی که به صورت غیرقانونی وارد کشور شوند در شبکه مخابراتی سرویس نمی‌گیرند. بنا بر اعلام وزیر ارتباطات در فاز اول اجرای این طرح مانیتورینگ شبکه روشن می‌شود و به این ترتیب از 28 مهرماه جست‌وجو در شبکه برای یافتن یک یا دو مدل گوشی اعلام‌شده آغاز خواهد شد. طبق گفته وزیر ارتباطات در ماه اول اجرای رجیستری با یک یا دو مدل گوشی برخورد می‌شود که پیگیری خبرنگار فارس از این موضوع نشان می‌دهد در اوایل آبان و احتمالاً از روزهای پنجم یا ششم آبان عملیات مسدود شدن این یک یا دو مدل گوشی احتمالی آغاز می‌شود.

فرار نوجوانان از خانه با چالش فیس بوک

تلگراف| یک چالش در شبکه اجتماعی فیس بوک از نوجوانان می‌خواهد از خانه فرار کنند. این امر به نگرانی والدین در انگلیس منجر شده است.

یک بازی فیس بوک از نوجوانان می‌خواهد دو روز از خانه فرار کنند. این بازی در انگلیس بسیاری از والدین را نگران کرده است. به نظر می‌رسد این بازی در شبکه اجتماعی فیس بوک از نوجوانان ۱۴ ساله و بزرگ‌تر می‌خواهد در یک چالش ۴۸ ساعته شرکت کنند. نوجوانان باید بطور دونفره یا گروهی از خانه فرار کنند و تمام راه‌های ارتباطی با خود را به مدت دو روز مسدود کنند، سپس بطور ناگهانی دوباره به خانه برگردند. این بازی به شرکت‌کنندگانی که نامشان بیش از بقیه در شبکه‌های اجتماعی منشن (mention) شود، امتیاز بالاتری می‌دهد. به عبارت دیگر این بازی زمانی به نوجوانان گمشده جایزه می‌دهد که والدین نگران از دوستان فیس بوکی خود برای یافتن آنان درخواست کمک کنند. این بازی دنباله (Game72) است که سال‌ها قبل در شمال اروپا رواج داشت. درهرحال این چالش نوجوانان را ترغیب می‌کند بدون اطلاع خانواده خود برای ۱۲، ۲۴ یا ۷۲ ساعت مخفی شوند.

برنامه امنیتی ویژه گوگل برای کاربران

ارس‌تکنیکا| گوگل از ارائه برنامه امنیتی جدیدی به نام Advanced Protection برای کاربران حساب‌های شخصی خود خبر داده که باعث می‌شود امنیت حساب‌های کاربری آنها افزایش یابد. اجرای برنامه امنیتی یادشده باعث می‌شود کاربران سرویس‌هایی همچون جی‌میل و درایو که در معرض مزاحمت‌های ناشی از حملات فیشینگ، مزاحمت‌های هکری و غیره هستند، تا حد امکان جلوی سرقت اطلاعات خصوصی خود را بگیرند.

این برنامه که استفاده از آن اختیاری است باعث می‌شود کاربران خاص همچون روزنامه‌نگاران، سیاستمداران و دیگر شخصیت‌های مهم رسانه‌یی بهتر بتوانند از خود حفاظت کنند و اطلاعات خصوصی‌شان افشا نشود.

با اجرای این برنامه دسترسی به حساب‌های کاربری گوگل علاوه بر کلمه عبور مستلزم استفاده از یک کلید امنیتی فیزیکی نیز هست. این کلید امنیتی روی یک حافظه یواس‌بی ‌یا یک وسیله سازگار با بلوتوث ذخیره می‌شود. همچنین با استفاده از این خدمات دسترسی برنامه‌های ثالث به حساب کاربری افراد در گوگل محدود می‌شود و لذا از این طریق هم نمی‌توان سوءاستفاده‌یی به عمل آورد.

برنامه‌ای که عکس‌های نامناسب کاربران را قفل می‌کند

انگجت| به تازگی برنامه تلفن همراه خاصی موسوم به «نوود» برای آیفون و‌ آی‌پد طراحی شده که با بررسی تمامی عکس‌های موجود در حافظه گوشی و با استفاده از هوش مصنوعی بالای خود می‌تواند عکس‌های نامناسب را تشخیص داده و آنها را به یک بخش خصوصی منتقل کند.

همچنین این عکس‌ها از مجموعه عکس‌های قابل مشاهده در بخش گالری و حافظه دوربین حذف شده و از سرویس‌های کلود مانند ‌ای‌کلود اپل هم حذف می‌شوند. برنامه یادشده هم برای شناسایی و حذف عکس‌های نامناسب و هم برای یافتن و انتقال ویدئوهای نامناسب قابل استفاده است. این برنامه تنها با سیستم عامل iOS11 سازگار است و کاربران نسخه‌های قدیمی‌تر این سیستم عامل ابتدا باید عکس‌های خود را با استفاده از فناوری کلود Rekognition شرکت آمازون دسته‌بندی کنند.

بارگذاری این برنامه رایگان است، اما کاربران باید هر ماه یک دلار حق اشتراک بپردازند. این رقم در صورت اشتراک سالانه 10 دلار است. قرار است نسخه اندرویدی این برنامه هم به زودی عرضه شود.

بدقولی اپل در تحویل آیفون ایکس به خریداران

پی سی ورلد| اگرچه هنوز تا زمان عرضه گوشی آیفون ایکس مدتی باقی مانده، ولی هر روز جزئیات بیشتری در مورد آن افشا می‌شود.

آیفون ایکس یا آیفون 10 نخستین گوشی تولیدی اپل با نمایشگر فراگیر و تمام صفحه است که از نمایشگر او ال‌ای دی و وضوح فوق‌العاده‌یی برابر با 2436 در 1125 پیکسل برخوردار است. همچنین عمر باتری این گوشی برای 21 ساعت مکالمه کافی است.

شارژ بی‌سیم، 64 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی از جمله امکانات این گوشی هزار دلاری است. این گوشی 179 گرم وزن دارد و در آن از پردازنده A11 استفاده شده است. قرار است در این گوشی از دو دوربین 12 و 7 مگاپیکسلی در پشت و جلو استفاده شود. پشتیبانی از خدمات نسل چهارم تلفن همراه ال تی‌ای سرعت بارگذاری داده از طریق آیفون ایکس را به 450 مگابیت در ثانیه می‌رساند. شرکت فاکس کان دور اول عرضه این گوشی به کشورهای مختلف را آغاز کرده و در نخستین مرحله تنها قرار است 46500 واحد از این گوشی روانه بازارهای جهانی شود که رقمی بسیار محدود محسوب می‌شود. علت این مساله دشواری‌های مربوط به طراحی حسگر دوربین، قابلیت فیس‌ای دی و غیره است.

 

ارسال نظر