مدیران شرکت‌های فناوری در صدر میلیاردرهای جهان

۱۳۹۶/۰۷/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۳۶۹

زد دی نت|

امروزه تردیدی وجود ندارد که بهترین راه برای تبدیل شدن به یکی از پولدارترین افراد ساکن در امریکا تاسیس یک شرکت فناوری موفق است.

بیل گیتس موسس مایکروسافت که امروزه در حوزه‌های مختلفی فعالیت می‌کند، کماکان ثروتمندترین میلیاردر ساکن امریکاست. وی امسال با ثروت ۸۹میلیارد دلاری خود برای بیست و چهارمین سال پیاپی در صدر فهرست ۴۰۰ میلیاردر برتر امریکا قرار گرفته است. رتبه دوم در این فهرست متعلق به جف بزوس بنیانگذار شرکت آمازون است که با 81.5میلیارد دلار ثروت در رتبه دوم است و امسال موفق شده فاصله خود را با بیل گیتس کمتر کند.

تعداد دیگری از مدیران شرکت‌های فناوری نیز در صدر فهرست یادشده قرار دارند که از جمله آنها می‌توان به مارک زاکربرگ در رتبه چهارم با ۷۱میلیارد دلار ثروت اشاره کرد. وی در یک سال گذشته توانسته 15.5میلیارد دلار بر ثروت خود بیفزاید و به سرعت به پیش رود. رتبه پنجم در فهرست یاد شده به لری الیسون مدیرعامل اوراکل رسیده که ۵۹میلیارد دلار ثروت شخصی در اختیار دارد و توانسته ۱۰میلیارد دلار به درآمدهای خود اضافه کند.

تنها میلیاردر این فهرست که در جمع ۵ نفر برتر حضور ندارد وارن بافت مدیر شرکت Berkshire Hathaway با ۷۸میلیارد دلار ثروت است که رتبه سوم را از آن خود کرده است. البته او نیز اخیرا در ‌آی بی‌ام و اپل سرمایه‌گذاری کرده است. در نهایت دو موسس شرکت گوگل یعنی لری پیج و سرگی برین نیز با 44.6 و 43.4میلیارد دلار ثروت رتبه‌های ۹ و ۱۰ این فهرست را از آن خود کرده‌اند. استیو بالمر رییس سابق مایکروسافت با 33.6میلیارد دلار ثروت در رتبه ۱۵، مایکل دل رییس شرکت دل با 23.2میلیارد دلار ثروت در رتبه ۱۹ و پل الن یکی دیگر از موسسان مایکروسافت با 20.6میلیارد دلار ثروت در رتبه ۲۲ است.

اریک اشمیث مدیراجرایی آلفابت، شرکت مادرتخصصی گوگل هم 12.6میلیارد دلار ثروت داشته و رتبه ۳۵ را در اختیار دارد.

 

 

ارسال نظر