انتقاد از فیس‌بوک به‌دلیل اخبار دروغین

۱۳۹۶/۰۷/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۷۴۲

فرست‌اسپات

 پس از حملات شدید به فیس‌بوک به علت استفاده از الگوریتم ضعیف که قادر به شناسایی اخبار جعلی و دروغین در این شبکه اجتماعی نیست، مدیران فیس‌بوک در این زمینه از خود واکنش نشان داده‌اند.

در ماه‌های اخیر بسیاری از کاربران و کارشناسان به فیس ‌بوک هشدار داده بودند که نمی‌تواند به سرعت اخبار دروغین و مغرضانه را شناسایی و پاک کند.

اما الکس استاموس مدیر امور امنیتی فیس‌بوک معتقد است، شناسایی و حذف اخبار دروغین در شرایطی که میلیاردها کاربر از این شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند و حجم زیادی از مطالب منتشر می‌شود، کار دشواری است.

منتقدان می‌گویند: فیس‌بوک باید در کنار استفاده از الگوریتم‌ها و روش‌های ماشینی از تعداد زیادی کاربر انسانی نیز استفاده کند و بتواند از این طریق بهتر نظرات خشونت‌آمیز، نژادپرستانه و توهین‌آمیز را شناسایی و حذف کند.

استاموس می‌گوید: فیس‌بوک از این مساله که الگوریتم‌های یادشده خطرات و اشکالاتی نیز دارند، آگاه است و در حال بررسی موضوع است.

وی همچنین خواستار دخالت روزنامه‌نگاران در این زمینه شده و افزوده: آنان باید تلاش کنند تا با مردم در این زمینه صحبت کنند و برای حل مشکل مذکور تلاش کنند.

 

ارسال نظر