اخبار

۱۳۹۶/۰۷/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۵۷۷

امکان کنترل صوتی لوازم خانگی هوشمند با ویندوز ۱۰

انگجت| مایکروسافت قابلیت جدیدی را به دستیار صوتی کورتانای خود افزوده تا مدیریت لوازم خانگی هوشمند و صدور دستور برای آنها از طریق سیستم عامل ویندوز ۱۰ ممکن شود. از سوی دیگر گفته می‌شود مایکروسافت خود در حال طراحی یک بلندگوی هوشمند اختصاصی است که با کورتانا سازگاری داشته باشد. با این کار مایکروسافت هم در کنار گوگل، آمازون و چند شرکت دیگر به تولیدکنندگان این نوع بلندگوها افزوده می‌شود. مایکروسافت بخشی موسوم به Connected Home را به منوی «نوت بوک کورتانا» در برخی رایانه‌های مجهز به ویندوز ۱۰ افزوده است.

برای دسترسی به این خدمات بعد از به روز کردن ویندوز ۱۰ تنها باید عبارت Cortana Notebook را در منوی استارت تایپ کنید تا بخش جدیدی به نام Connected Home را مشاهده کنید. بعد از فعال کردن این بخش، کورتانا قابلیت اتصال به لوازم خانگی هوشمند را پیدا می‌کند.

ازجمله محصولات سازگار با این فناوری می‌توان به هوو، اسمارت تینگز، نست، اینستئون و وینک اشاره کرد. قرار است در آینده بر تعداد این نوع ابزار افزوده شود. خدمات یاد شده از طریق ویندوز ۱۰ موبایل هم در دسترس است.

فناوری‌ای که ساعت اتمی را ۶ برابر دقیق‌تر کرد

 دیجیتال ترند| محققان امریکایی با کمک فناوری دقت ساعت‌های اتمی را ۶ برابر بیشتر از نمونه‌های فعلی کردند.

ساعت‌های اتمی نخستین ‌بار در سال ۱۹۴۸ ساخته شدند و دقیق‌ترین ابزار سنجش زمان در جهان به حساب می‌آیند اما طرحی جدید با کمک فناوری دقت این ساعت‌ها را بیش از پیش افزوده است.

در طرح جدید محققان انسیستو ملی استاندارد و فناوری امریکا اتم‌های استرانیوم (که برای اندازه‌گیری زمان به کار می‌روند) درون یک مکعب سه بعدی کوچک قرار دادند که تراکم آن هزار برابر ساعت‌های اتمی تک بعدی است. در مرحله بعد محققان با استفاده از لیزرهای فوق ثابت رفتار گازهای کوانتومی را هماهنگ کردند تا یک دستگاه زمان‌سنج عملی بسازند. نتیجه حاصل دقیق‌ترین مترونوم جهان است که زمان را ۶ برابر دقیق‌تر از نمونه‌های قبلی نشان می‌دهد. جون یی فیزیکدان انستیتو ملی استاندارد و فناوری امریکا در این باره می‌گوید: تنها محدودیت میزان صحت سنجش زمان در دستگاه ما به قوانین بنیادی طبیعت یعنی مکانیک کوانتومی مربوط می‌شود. اتم‌های به کار گرفته شده در این ساعت در وضعیت مکانیک کوانتومی کامل آماده شده‌اند. هرچقدر از اتم‌های بیشتری استفاده کنیم، ساعت عملکرد دقیق‌تری خواهد داشت.

ایموجی‌های جدید با‌ IOS :11 می‌آیند

 انگجت| اپل قصد دارد در آپدیت سیستم عامل جدید خود ایموجی‌هایی جدید را عرضه کند.

 مجموعه جدید ایموجی‌های اپل شامل: اسمایلی فیس‌های بیشتر، گزینه‌های لباس بیشتر مانند بارانی و روسری همچنین کاراکترهای مرموز و جدید مانند فرشته‌ها و خون‌آشامان است. علاوه بر آن ایموجی‌های جدید شامل حیوانات مختلف مانند زرافه، جیرجیرک و دایناسورها نیز هست. در کنار آن مواد غذایی و خوراکی نیز به این گروه افزوده شده‌اند. ایموجی‌های مذکور هفته آتی در رونمایی از نسخه بتای iOS:11 معرفی خواهند شد.

 

همکاری «فیس‌بوک» با کنگره امریکا

ریانووستی| فیس‌بوک به کنگره امریکا کپی تمامی تبلیغات مربوط به روسیه را ارائه می‌دهد.

جوئل کاپلان، معاون رییس کمپانی فیسبوک در امور سیاست اجتماعی گفت: فیس‌بوک به کنگره امریکا 3هزار کپی تبلیغات روسیه را در چارچوب تحقیقات مربوط به دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ امریکا تحویل داد. وی افزود: ما تلاش می‌کنیم که سهم خود را در راستای پیشگیری از دخالت‌های مضر ایفا کنیم. مارک زاکربرگ، بنیانگذار فیس‌بوک پیش‌تر بر عدم ارائه اطلاعات کاربران خود به نهادهای امنیتی تاکید می‌کرد و همواره اذعان کرد که فیس‌بوک به عنوان ترکیبی از فناوری و انسانیت، از انتشار محتوای غیراخلاقی، غیرانسانی و افراطی جلوگیری کرده است. اما سرانجام پس از درخواست‌های متعدد ایالات متحده امریکا و کشورهای اروپایی مبنی بر آنکه آنها باید برای مقابله با حرکات تروریستی و اقدامات مداخله جویانه امنیتی همکاری کنند، پذیرفت که با سازمان‌های پلیسی این کشورها همکاری کند و در صورت لزوم، اطلاعات محرمانه مورد نظر را در اختیار آنها قرار دهد.

روسیه موبایل سربازان «ناتو» را هک کرد

وال استریت ژورنال| طبق گزارش مقامات ارتش کشورهای اروپایی، روسیه با استفاده از پهپادها و آنتن‌های مخصوص، موبایل سربازان ناتو مستقر در شرق اروپا را هک کرده است. مقامات ارتش کشورهای اروپایی ادعا می‌کنند روسیه موبایل‌های سربازان ناتو در شرق اروپا را هک کرده است. روسیه سعی دارد با سرقت اطلاعات، نیروهای نظامی را ردیابی کند و بترساند. به گفته این مقامات پیچیدگی این عملیات هک نشان می‌دهد احتمالا دولت روسیه آن را رهبری می‌کند. کارشناسان نظامی معتقدند جاسوسان روسی با استفاده از آنتن و پهپادهای مخصوص موبایل‌های سربازان ناتو مستقر در مرزهای روسیه با کشورهای بالکان را هک می‌کنند. جاسوس‌های روس با هک موبایل‌های سربازان مکان آنها و اطلاعات شخصی‌شان را سرقت می‌کنند. در این میان برخی مقامات معتقدند این عملیات فقط نوعی آزار نیروهای ناتو است، اما برخی دیگر معتقدند روسیه تصمیم دارد هنگام حمله نظامی واقعی در ارتباطات مشکلاتی جدی ایجاد کند.

 

ارسال نظر