اخبار

۱۳۹۶/۰۶/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۲۳۲

ساعت هوشمندی که دمای بدن راتغییر می‌‌دهد

 نیواطلس| به تازگی ساعتی ساخته شده که با گرم یا سرد کردن یک نقطه از بدن دمای کل آن را تغییر می‌‌دهد.  Aricon Watch ساعتی است که می‌‌تواند با کنترل یک نقطه از بدن دمای کل آن را گرمتر یا سردتر کند.

 البته این نخستین‌بار نیست که این ایده عرضه می‌‌شود، در سال ۲۰۱۳ میلادی مهندسان MIT دستبندی ساختند که با ایجاد نبض‌های گرمایی (به وسیله یک صفحه مسی داخل آن) دمای کل بدن را می‌‌توانست چند درجه افزایش یا کاهش دهد.

اما سازندگان Aricon Watch برای تولید محصول خود از تحقیق ۲۰۱۲ دانشگاه استنفورد برای تعیین دمای بدن انسان استفاده کردند. این تحقیق منجر به ساعت دستگاهی به نام «دستکش» شد که با ایجاد خلأ و رساندن خون به کف دست‌ها دمای بدن را افزایش می‌‌داد. سپس با استفاده از آب سرد جریان خون را خنک کرده وبه قلب می‌‌فرستاد.

به هرحال در بندAricon Watch دستگاهی قرار دارد که نبض‌های گرم و سرد ایجاد می‌‌کند. به گفته شرکت تولید‌کننده این سیگنال‌ها با پیام‌های سیستم عصبی تداخل می‌‌کنند که به بخش تعیین دما در مغز ارسال می‌‌شود. ساعت مذکور با این نوع دستکاری در سیستم عصبی بدن می‌‌تواند تغییرات کوچکی در دمای بدن کاربر ایجاد کند. همچنین دستگاه دارای یک صفحه نمایش او ال‌ای دی و باتری ۴۰۰ میلی آمپری است. این باتری می‌‌تواند چهار ساعت گرما یا سرما برای بدن تولید کند.

تبلیغات در محیط برنامه‌های واقعیت افزوده ممکن شد

تک کرانچ| برنامه Arad از این پس به توسعه‌دهندگان و طراحان برنامه‌ها و خدمات مختلف واقعیت افزوده امکان خواهد داد تا تبلیغات جذابی را در این محیط به نمایش بگذارند.

برنامه‌ها و خدمات مبتنی بر فناوری واقعیت افزوده روز به روز محبوبیت بیشتری می‌‌یابند و با افزایش کاربران این برنامه‌ها علاقه به انتشار پیام‌های تبلیغاتی در آنها هم رو به فزونی است.

پلتفرم تبلیغاتی یاد شده که توسط تعدادی از مهندسان و کارکنان شرکت‌های گوگل و اسنپ چت طراحی شده پلی ارتباطی میان برنامه‌نویسان و آگهی‌دهندگان محسوب می‌‌شود و یک app است که نمایش تبلیغات را در سرویس‌های واقعیت افزوده ممکن می‌‌کند. کلیک روی این تبلیغات باعث می‌‌شود محتوای آنها در اشکال متنوع و به شیوه‌هایی بی‌سابقه به نمایش درآید. تبلیغات یادشده مبتنی بر استفاده از اشیای سه بعدی مجازی و تعامل با این اشیا توسط کاربران است تا زمینه برای ترغیب بیشتر کاربران فراهم آید.

انتظار می‌‌رود طراحان بازی‌های سه بعدی سازگار با هدست‌های واقعیت افزوده نیز از این ابزار خلاقانه استقبال کنند و از آن برای افزایش فروش بازی‌های خود و همین طور کسب درآمد استفاده کنند.

مچ‌بندهای هوشمند «فیت بیت» هک می‌شوند

وی تری| مچ بندهای هوشمند شرکت فیت بیت که برای مدیریت تمرینات ورزشی و بدن‌سازی استفاده می‌‌شوند در برابر حملات هکری آسیب پذیر هستند.

محققان می‌‌گویند روشی برای سرقت اطلاعات شخصی کاربران از این مچ‌بندها یافته‌اند که باعث می‌‌شود امنیت و حریم شخصی کاربران به خطر بیفتد.

گروه از محققان دانشگاه ادینبورگ، می‌‌گویند سرقت اطلاعات و پیام‌های ردوبدل شده از طریق مچ بندهای هوشمند Fitbit One و Fitbit Flex ممکن است و به همین شیوه می‌‌توان به داده‌های شخصی ذخیره شده روی سرورهای شرکت فیت بیت هم دسترسی یافت. همچنین این داده‌ها در حین انتقال به سرورهای فیت بیت قابل سرقت یا دستکاری هستند.

مهم‌ترین نگرانی در این زمینه امکان دور زدن قابلیت رمزگذاری ساعت‌های فیت بیت است که موجب می‌‌شود هکرها حتی قادر به دسترسی به داده‌های رمزگذاری شده باشند و لذا استفاده از این شیوه هم امنیت کاربران را تامین نمی‌کند. بررسی‌ها نشان داده که هر دو مدل مچ بند هوشمند

Fitbit One و Fitbit Flex رمزگذاری نامطمئنی دارند و می‌‌توان سیستم رمزگذاری داده آنها را دور زد و این اطلاعات را به سرقت برد. شرکت فیت بیت می‌‌گوید نرم‌افزار مورد استفاده در مچ بندهای هوشمند خود را به روز کرده تا مشکل امنیتی آنها را برطرف کند.

حذف حساب کاربری الجزیره از اسنپ چت

بلومبرگ| شرکت اسنپ مالک شبکه اجتماعی اسنپ چت، حساب کاربری شبکه الجزیره قطر را حذف کرده است؛ امری که متاثر از درگیری این کشور با عربستان سعودی به نظر می‌‌رسد.  اسنپ علت این کار را تبعیت از قوانین محلی کشورهایی عنوان کرده که در آنها فعالیت عملیاتی دارد. این حذف تنها مربوط به کشور عربستان سعودی است تا محتوای رسانه‌های قطری در این کشور در دسترس نباشند. در ژوئن گذشته عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر روابط دیپلماتیک و تجاری خود را با قطر قطع کردند و یکدیگر را به حمایت از تروریسم متهم کردند. دو مورد از تقاضاهای این چهار کشور تعطیلی تلویزیون الجزیره و کاهش روابط با ایران بود. قطر این اتهامات را رد کرده و می‌‌گوید هدف از این اقدامات تضعیف حاکمیت ملی این کشور است. مقامات سیاسی عربستان سعودی از چندی قبل به اسنپ اعلام کرده بودند که کانال Discover Publisher در اسنپ چت متعلق به شبکه الجزیره قوانین محلی عربستان سعودی را نقض می‌‌کند. مقامات سعودی در ماه‌های اخیر تلاش‌های مختلفی به عمل آورده‌اند که فعالیت رسانه‌های قطری در فضای مجازی را محدود یا مسدود کنند.

 

ارسال نظر