اخبار

۱۳۹۶/۰۶/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۷۳۸
اخبار

انجمن جهانی موبایل ایران را تحریم نکرده است

مهر| وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در واکنش به خبری مبنی بر تحریم ایران از سوی انجمن جهانی موبایل (GSMA) گفت: این خبر دقیق نیست.

دو روزقبل، خبری مبنی بر تحریم ایران از سوی انجمن جهانی موبایل (GSMA) منتشر شد که در آن از عدم حضور نمایندگان ایران در کنگره جهانی موبایل بارسلون خبر داده بود.

محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات در واکنش به این موضوع با انتشار توییتی در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: مجوز حضور شرکت‌های ایرانی در GSMA که دو سال تمدید نشده بود، امسال تمدید شده است و منعی برای حضور شرکت‌های ایرانی وجود ندارد.

وی تاکید کرد: مجوز OFAC برای تمدید عضویت اپراتور همراه اول در GSMA که نیاز به تبادلات مالی داشته صادر نشده است که انجمن جهانی موبایل به دنبال حل موضوع است. وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: خبر تحریم ایران توسط GSMA نادقیق است.

۳ مدل «آیفون» رونمایی می‌شود

اینترنشنال بیزینس تایم| به گفته کارشناسان اپلامروزاز سه آیفون رونمایی می‌کند.

 یکی از کارمندان ناراضی اپل اطلاعات مختلفی از آیفون ۸ فاش کرده است.

 این در حالی است که به گفته کارشناسان قرار است امروز ۳ آیفون رونمایی شود. آیفون ۸ مهم‌ترین موبایلی است که اپل تاکنون ساخته و در مرکز جدید اپل در کالیفرنیا رونمایی می‌شود.

 در همین راستا بخش اعظم ویژگی‌هایی که قرار بود به عنوان سورپرایز در مراسم رونمایی آشکار شود درخروجی وب سایت‌های مختلف قرار گرفت.

جان گرابر یکی از بلاگ نویسان مشهور اپل معتقد است ویژگی‌های افشا شده به احتمال زیاد واقعی هستند. او در این باره می‌نویسد: یکی از کارمندان اپل فهرستی از URLها را به وب‌سایت‌های مختلف فرستاده است. مطمئن هستم که این کار سهوا انجام نشده بلکه اقدام کینه جویانه یکی از کارمندان ناراضی اپل است. همچنین بی‌بی سی به‌طور مستقل از سوی یک منبع ناشناس موارد فاش شده را تایید کرده است.

 در جزییات افشا شده اطلاعات طراحی نیز آمده است. همچنین دوربین دستگاه نیز بررسی شده و سیستم نوین باز کردن قفل دستگاه نیز افشا شده است. به گفته کارشناسان در مراسم رونمایی فردا آیفون ۸، آیفون ۸ پلاس با نمایشگر ال سی دی رونمایی می‌شوند.  در کنار آنها دستگاهی به نام آیفون X با نمایشگر او ال‌ای دی نیز رونمایی خواهد شد.

تصویر در تصویر برنامه جدید «واتس‌آپ»

فون آرنا| پیام رسان واتس‌آپ رسما اعلام کرده که قابلیت جدید و کاربردی تصویر در تصویر را برای آن دسته از کاربرانی که از تماس ویدیویی این پیام‌رسان استفاده می‌کردند، اضافه کرده است.

 پیام‌رسان واتس‌آپ به تازگی اعلام کرده است که قابلیت تصویر در تصویر یا (PiP (picture-in-picture را به تماس ویدیویی این اپلیکیشن افزوده است تا کاربران بتوانند همزمان با گفت‌وگوی آنلاین و مشاهده پیام‌های متنی، به تماس ویدیویی بپردازند.

این قابلیت جدید و کاربردی تنها برای آن دسته از کاربرانی که سیستم عامل گوشی‌های هوشمند خود را به جدیدترین نسخه اندروید 0.8 یا اندروید اوریو به‌روزرسانی کرده‌اند، قابل دسترسی و اجراست.

اپلیکیشن واتس‌آپ درصدر پیام‌رسان‌های محبوب در بیش از ۱۰۰ کشور جهان قرار گرفته این در حالی است که اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام در ایران چنین جایگاهی را داراست. بر اساس گزارش‌های رسمی منتشر شده توسط واتس‌آپ، این اپلیکیشن پیام‌رسان دارای حدود 1.3میلیارد کاربر در سراسر جهان است.

قابلیت ترجمه همزمان در اپلیکیشن چت «گوگل الو»

فون آرنا| نرم‌افزار گوگل الو (Allo) در نسخه به‌روزرسانی شده خود از قابلیت جدید ترجمه همزمان در گفت‌وگوی آنلاین بهره‌گیری می‌کند.

 دارندگان گوشی‌های هوشمندی که از نسخه جدید سیستم عامل اندروید 0.8 (اندروید اوریو) پشتیبانی می‌کند، می‌توانند اپلیکیشن گفت‌وگوی آنلاین گوگل الو را به‌روزرسانی کرده و از این قابلیت جدید و کاربردی بهره‌مند شوند.

استفاده از این قابلیت جدید بسیار ساده و آسان به‌نظر می‌رسد؛ همه آن چیزی که باید کاربران انجام دهند، این است که سیستم عامل گوشی خود و سپس اپلیکیشن گوگل الو را به‌روزرسانی کنند. پس از آن، روی یک پیام، مدت اندکی دست خود را بگذارند تا آیکون مترجم گوگل (Google Translate) در نوار بالای صفحه نمایش ظاهر شود.

هم‌اکنون با ضربه زدن روی آیکون، ترجمه پیام مورد نظر به‌صورت خودکار نمایان خواهد شد و در صورت عدم تمایل، دوباره روی آن پیام کلیک کرده و به روی گزینه «Undo» ضربه بزنند.

بر اساس گزارش از اندروید پلیس، لازم به ذکر است که این قابلیت جدید ترجمه همزمان در گفت‌وگوهای آنلاین تنها در چت‌های گروهی امکان‌پذیر بوده و در حال حاضر در گفت‌وگوهای خصوصی افراد (دو به دو) ممکن نیست.

 

ارسال نظر