پیش‌بینی لحظه به لحظه آب و هوا با پهپاد

۱۳۹۶/۰۶/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۷۳۵

فیوچریسم| امروزه پهپادها کاربرد گسترده‌یی در صنایع گوناگون یافته‌اند، اما استفاده از آنها برای جمع‌آوری اطلاعات آب و هوایی چندان متداول نشده است. علت اصلی این مساله پرواز پهپادها در ارتفاع پایین است که باعث می‌شود نتوان از آنها در صنعت هواشناسی استفاده کرد.

شرکتی به نام Earth Networks در تلاش برای تغییر این وضعیت است و با اجرای برنامه‌یی موسوم به Sferic DroneFlight از شبکه‌یی از پهپادهای محلی که در ارتفاع کم پرواز می‌کنند برای پیش‌بینی آب و هوا در نقاط مختلف کره زمین بهره خواهد گرفت.

این پهپادها می‌توانند در ارتفاع ۳ تا ۱۲۰ متری پرواز کنند و وضعیت آب و هوا را برای یک بازه زمانی شش روزه و همین طور سرعت و جهت وزش باد را در این روزها پیش‌بینی کنند. قرار است این سیستم برای پیش‌بینی وضعیت آب و هوا در ۹۰ کشور جهان به کار گرفته شود. در قالب این طرح از ۱۰ هزار حسگر آب و هوایی و ۱۵۰۰ حسگر تشخیص رعد و برق روی پهپادها استفاده خواهد شد. ارائه این خدمات علاوه بر کمک به پیش‌بینی دقیق‌تر آب و هوا، برای مالکان خود پهپادها نیز مفید است. بر اساس پیش‌بینی‌ها تا سال ۲۰۲۱ حدود ۱. ۶ میلیون پهپاد تجاری در آسمان به پرواز درخواهند آمد و لذا اطلاع از شرایط جوی محلی برای پرواز ایمن آنها ضروری است. تست شبکه پهپادی پیش‌بینی وضعیت آب و هوا و آزمایش ابزار ارتباطی آنها با یکدیگر به زودی در دانشگاه مریلند صورت می‌گیرد تا دقت وصحت عملکرد آن بررسی شود.

 

ارسال نظر