اخبار

۱۳۹۶/۰۶/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۵۸۲

نقض حریم خصوصی با پیامک‌های تبلیغاتی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ساماندهی فضای مجازی برای بهره‌گیری کسب‌وکارها، از ایجاد سامانه‌یی برای دریافت گزارش‌های آنلاین شکایات مزاحمت‌های ناشی از پیامک‌های تبلیغاتی خبر داد. محمد جواد آذری جهرمی در صفحه اینستاگرام خود با اشاره به پیامک‌های تبلیغاتی اظهار کرد: پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم آرامش حریم خصوصی مردم را به هم ریخته است. پس از ساماندهی پنل‌های ارسال انبوه از طریق سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، اکنون ارسال این پیامک‌ها از طریق شماره‌های عادی فزونی یافته است.

وی در ادامه با تاکید بر اثر سوء تبلیغات اجباری بیان کرد: صاحبان کسب‌وکار بایستی به حریم خصوصی مردم احترام بگذارند و متوجه این موضوع باشند که این نوع تبلیغات اثر عکس دارد. وزارت ارتباطات نیز برای این نیاز مشروع کسب و کارها بایستی با همکاری مرکز ملی فضای مجازی راهکاری اندیشه کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ایجاد سامانه‌یی برای دریافت شکایات خبر داد و گفت: به سازمان تنظیم مقررات ابلاغ شد که با تمام توان جلوی مزاحمت برای مردم را بگیرد و راهکاری نیز برای کسب و کارها که نیازمند بهره‌گیری از این فضا هستند را بیابد. به زودی سامانه‌یی برای دریافت گزارش‌های آنلاین شکایات مزاحمت‌ها و توقف سریع آنها راه خواهیم انداخت.

گوگل «اچ.تی.سی» را می‌خرد

 انگجت| شرکت گوگل قصد دارد بخش تولید موبایل «اچ.تی.سی» را بخرد.

گوگل تصمیم دارد بخش موبایل شرکت HTC را بخرد. این اقدام بخشی از تلاش شرکت برای رقابت با اپل و سامسونگ اعلام شده است.

این درحالی است که اچ.تی.سی، موبایل پیکسل گوگل را تولید می‌کند. به هرحال با این اقدام اچ.تی.سی می‌تواند در حوزه‌های دیگر مانند هدست‌های واقعیت مجازی Vive تمرکز کند. طبق گزارش‌ها این معامله تا پایان سال اعلام می‌شود. همچنین گوگل در سال ۲۰۱۲ میلادی شرکت موتورولا را نیز به قیمت 12.5میلیارد دلار خرید اما در نهایت دو سال بعد آن را به قیمت کمتر از ۳ میلیارد دلار به لنووو فروخت. این خبر در حالی اعلام می‌شود که پیش بینی می‌شود گوگل ماه آتی از موبایل جدید سری پیکسل رونمایی کند.

انتشار تصویر لباس فضانوردی جدید «الون ماسک»

 انگجت| الون ماسک تصویری کامل از لباس فضانوردی منتشر کرد که برای ناسا طراحی شده است.

الون ماسک موسس شرکت‌های اسپیس و تسلا تصاویریی از لباس فضانوردی در اینستاگرام خود منتشر کرده است. به گفته او این لباس فضانوردان آینده خواهدبود. این تصویر نمای کاملی از طرح را برای نخستین‌بار نشان می‌دهد.

 ماسک چند هفته قبل تصویری از بخشی از این را لباس در توییتر منتشر کرده بود.

 او چندی قبل اعتراف کرده بود برقراری توازن میان ظاهر و قابلیت‌های لباس کار سختی بوده است. ظاهر این لباس متفاوت است و همچنین به نظر می‌رسد نسبت به لباس‌های قبلی فضانوردی سبک‌تر نیز باشد.

 فضانوردان ناسا در نخستین برنامه تجاری ارسال افراد به ایستگاه فضایی بین‌المللی از آن استفاده خواهند کرد.

افشای اطلاعات مالی ۱۴۳‌میلیون نفر در امریکا

سی‌ان‌بی‌سی| یک شرکت اعتباری اعلام کرده اطلاعات مالی بیش از ۱۴۳‌میلیون نفر از کاربران‌اش در امریکا، انگلیس و کانادا فاش شده است.

شرکت اعتباری Equifax روز گذشته اعلام کرد اطلاعات ۱۴۳‌میلیون نفر از مشتریانش در امریکا و انگلیس و کانادا فاش شده است. این شرکت در بیانیه‌یی اعلام کرد این نفوذ امنیتی در ۲۹ جولای اتفاق افتاده و اکنون نیز با همکاری یک شرکت امنیت سایبری مشغول ارزیابی تاثیرات آن است. شرکت Equifaxمسوول حفاظت از اطلاعات مالی افرادی است که برای دریافت اعتبار از موسسات مالی اقدام می‌کنند. در هرحال با توجه به آمار منتشر شده این عملیات هک سبب شده اطلاعات مالی یک سوم جمعیت امریکا فاش شود. پس از انتشار این خبر ارزش سهام شرکت نیز بیش از ۵ درصد کاهش یافت. اطلاعات فاش شده شامل اسامی، تاریخ تولد، شماره تامین اجتماعی، آدرس و گواهینامه مشتریان بوده است. همچنین Equifax اعلام کرده پس از این حمله بیش از ۲۰۰هزار شماره کارت اعتباری بطور غیرقانونی ایجاد شده است. این شرکت اعلام کرده مشغول همکاری با قانونگذاران امریکایی، انگلیسی و کانادایی است تا اقدامات لازم برای مشتریانی که اطلاعاتشان دزدیده شده را بگیرند.

تلاش چینی‌ها برای حاکمیت بر دنیای روباتیک

زددی‌نت| چینی‌ها که از هزینه فزاینده استخدام نیروی کار جدید نگران هستند تلاش دارند به سرعت به برترین کشور جهان در زمینه تولید انواع روبات مبدل شوند. چین تا پیش از این بزرگ‌ترین خریدار روبات‌های صنعتی بوده است، اما به سرعت در تلاس است تا این عقب ماندگی را جبران کند و از رقیب سنتی خود ژاپن جلو بزند.

براساس گزارش فدراسیون بین‌المللی روباتیک، فروش روبات‌ها در چین تا سال 2018 سه برابر خواهد شد و در سال 2019 بیش از 1.4‌میلیون روبات صنعتی جدید در کارخانه‌های جهان نصب می‌شود که 40 درصد از این رقم مربوط به کشور چین خواهد بود.

چین امروزه به یک ابرقدرت اقتصادی مبدل شده، اما نگران است دریافت دستمزدهای بیشتر توسط کارگران باعث کندشدن روند توسعه اقتصادی آن شود و لذا براساس برآوردهای موسسه تحقیقاتی‌ای دی سی، چین تا سال 2020 حدود 59.4 میلیارد دلار را در حوزه روباتیک و خدمات مرتبط هزینه خواهد کرد.

چین همچنین برنامه‌های مفصلی را برای خودکفایی در حوزه‌های مختلف علم و فناوری به اجرا گذاشته و براساس آن امیدوار است تا سال 2025 در زمینه‌های مهمی از جمله صنعت روباتیک به خودکفایی برسد.

 

ارسال نظر