اخبار

۱۳۹۶/۰۶/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۳۵۲

اصلاح تعرفه اینترنت جدی است

گروه دانش و فن| وزیر ارتباطات با بیان اینکه نظام تعرفه‌گذاری اینترنت در کشور دارای اشکال است، گفت: عزم ما بر اصلاح نظام تعرفه اینترنت جدی است.

 محمدجواد آذری‌جهرمی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام با انتشار عکسی از فروش دی‌وی‌دی‌های سریال‌های ایرانی در کنار خیابان، نوشت: وقتی نظام تعرفه‌گذاری اینترنت اشکال داشته باشد، نه تنها مصرف‌کننده آزار می‌بیند، بلکه تولیدکنندگان محتوای خوب ایرانی نیز باید شاهد آن باشند دسترنج آنها در پیاده‌رو‌ها و نقش زمین، توزیع شود.

وی تاکید کرد: زمانی که دیدن یک فیلم از طریق شبکه، هزینه‌یی بیش از هزینه دی‌وی‌دی کنار خیابانی باشد، محتوای فاخر در فضای مجازی کشور رشد نخواهد کرد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: عزم ما بر اصلاح نظام تعرفه اینترنت جدی است.

آذری‌جهرمی گفت: امیدوارم همه شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات اینترنت، همراهی کنند و صرفا نگاه به منافع کوتاه‌مدت نداشته باشند؛ چرا که در بلندمدت بزرگ‌ترین منفعت به خود آنها خواهد رسید. اطمینان دارم مردم نیز در گام‌های لازم برای رسیدن به نقطه مطلوب ما را همراهی خواهند کرد.

رونمایی بلک‌بری از یک موبایل جدید

اندرویدپیت| یک شرکت تولید‌کننده موبایل دارای کیبورد فیزیکی نسخه جدیدی از موبایل خود را رونمایی کرده است.

شرکت بلک بری در نمایشگاه IFA2017 از نسخه Black Edition موبایل جدید خود به نام Blackberry KeyOne رونمایی کرد.

موبایل Blackberry KEYOne Black Edition نه تنها از لحاظ ظاهری متفاوت است بلکه مشخصات داخلی آن نیز بهبود یافته است. به جای حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی در آن از یک نمونه ۶۴ گیگابایتی استفاده شده و البته قابلیت افزودن افزایش حافظه نیز وجود دارد.

 RAM دستگاه نیز از ۳ به ۴ گیگابایت ارتقا یافته است. اما بقیه مشخصات نسخه جدید از لحاظ سخت‌افزاری تغییر چندانی نداشته است.

این موبایل همچنان با وزن ۱۸۰ گرمی، باتری ۳۵۰۵ میلی آمپری، صفحه نمایش 4.5 اینچی و دو دوربین ۸ (جلو) و ۱۲ (پشت) مگاپیکسلی عرضه می‌شود. در Blackberry KEYOne Black Edition از اندروید نوقا 7.1 استفاده شده است.

این موبایل در انگلیس، آلمان، فرانسه، کانادا و چند کشور دیگر به قیمت ۶۴۹ یورو عرضه می‌شود. همچنین سال آتی نیز این موبایل در بقیه کشورهای اروپایی، آسیا و امریکای لاتین نیز عرضه خواهد شد.

فرمان هوشمند برای خودروهای آینده

انگجت| شرکت «جگوار» تصمیم گرفته است برای نگه داشتن فرمان خودروها در آینده یک طرح هوشمند ارائه کند.

فرمان اتومبیل‌ها یکی از اجزایی است که با آمدن خودروهای خودران کم‌کم حذف خواهد شد و حالا شرکت «جگوار لندروور» (Jaguar Land Rover) فرمان هوشمندی را برای دورانی که خودروها خودران بوده و فرمان ندارند طراحی کرده است که در صورت نیاز روی خودروها نصب شود.

این فرمان هوشمند که نام آن از سازنده‌اش گرفته شده، «سایر» (Sayer) نام دارد و می‌تواند از خودرویی به خودرو دیگر منتقل شود. سامانه هوشمند این فرمان بیشتر به عنوان یک دستیار عمل می‌کند و کاربر را به مرکز خدمات‌دهی خودروهای خودران متصل می‌کند.

این فرمان هوشمند می‌تواند زمانی که کاربر در اتاق نشیمن نشسته است، خودرو را برای کاربر به بیرون از پارک بیاورد و با پرسیدن مقصد، وی را به مقصد برساند و زمانی‌که کاربر باید هدایت خودرو را در صورت نیاز به دست بگیرد به وی اعلام کند.

احتمال اینکه این محصول در آینده ساخته شود بسیار کم است اما جگوار قصد دارد با حدس زدن در رابطه با عملکرد خودروهای خودران در آینده تا حدودی خود را برای آن دوران آماده کند و بیشتر به ارائه طرح‌های مفهمومی و آزمایشگاهی بپردازد که ممکن است هیچ‌گاه اجرایی نشوند اما دید بسیار مناسبی در زمان نیازسنجی و راحتی خودروهای خودران به مهندسان می‌دهند.

رونمایی از نخستین کارت حافظه میکرو اس‌دی ۴۰۰ گیگابایتی

وی تری| شرکت وسترن دیجیتال از کارت حافظه میکرواس دی ۴۰۰ گیگابایتی ۲۰۱۷ رونمایی کرد.

این کارت حافظه ۴۰۰ گیگابایتی با نام کامل Ultra microSDXC UHS-1 دوبرابر محصول مشابهی که دو سال قبل با ۲۰۰ گیگابایت ظرفیت عرضه شد، توان ذخیره‌سازی اطلاعات دارد و لذا وسترن دیجیتال توانسته رکورد منحصربه فردی را به ثبت برساند.

سیون راجن معاون اول بازاریابی محصولات این شرکت در این مورد گفته است: ما به دنبال پیشبرد مرزهای فناوری و متحول کردن نحوه استفاده مشتریان از گوشی‌های هوشمندشان هستیم و با تمرکز بر این فناوری جدید همپای شیوه زندگی مبتنی بر تلفن همراه حرکت خواهیم کرد.

این کارت حافظه میکرو اس‌دی برای گوشی‌های اندرویدی و تبلت‌ها طراحی شده و استفاده از آن باعث خواهد شد یکی از ضعف‌های اساسی گوشی‌های هوشمند یعنی فضای محدود ذخیره‌سازی اطلاعات برطرف شود. بر اساس برآوردهای موسسه‌‌ ای‌دی‌سی تنها در سال ۲۰۱۷ حدود ۱۵۰ میلیارد برنامه برای استفاده در گوشی‌های هوشمند بارگذاری خواهد شد که ذخیره‌سازی داده‌های مرتبط با هر یک از آنها چالشی بزرگ است.

این کارت حافظه اس دی مشاهده ویدیوهای فوق دقیق را روی گوشی ممکن می‌کند و می‌تواند در هر دقیقه ۱۲۰۰عکس را منتقل کند. قیمت این محصول با 10سال گارانتی ۲۲۵ پوند است.

 

ارسال نظر