کلاهبرداری سودجویان با سیم‌کارت‌های دولتی

۱۳۹۶/۰۶/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۳۴۹

ایسنا|

 اگر با شما تماسی برای مراجعه و دریافت سیم‌کارت‌های دولتی گرفته شده مبنی بر اینکه تعرفه‌ تماس از طریق آن نصف تعرفه سایر سیم‌کارت‌هاست، بدانید که با روش جدید کلاهبرداران روبه‌رو شده‌اید.

برخی مشترکان اپراتورها از تماس‌هایی می‌گویند که به آنها توصیه می‌کند ضمن مراجعه برای تعویض سیم‌کارت‌های ۳G با سیم‌کارت‌های ۴G، سیم‌کارت‌های دولتی دریافت کنند که تعرفه‌اش نصف تعرفه‌های کنونی است.

این اتفاق در حالی است که همراه اول چند وقتی است پیامکی را با این مضمون که «اگر تاکنون سیم کارت خود را با سیم کارت نسل ۴ و 4.5 (یوسیم) تعویض نکرده‌اید، با ارسال کد پستی ۱۰ رقمی به سرشماره ۸۹۶۲ یا مراجعه به دفاتر خدمات مشتریان یا فروشگاه‌های همراه اول، علاوه بر دریافت اینترنت رایگان یوسیم، از اینترنت هدیه هم بهره‌مند شوید» به مشترکان خود ارسال می‌کند.

در این راستا ماجرا را از اپراتور همراه اول جویا شدیم؛ وحید صدوقی - مدیرعامل اپراتور اول - به ایسنا گفت: نرخ مکالمه سیم‌کارت‌های دایمی و اعتباری مشخص و برای سیم‌کارت‌های دولتی و خصوصی یکسان است. البته گاهی بسته‌هایی در قالب مکالمه همراه یا سرویس‌های دیگر اعلام می‌شود که برای مشترکان تفاوتی ندارد و دولتی یا خصوصی یک قیمت است. او همچنین درباره سرویس‌های خاصی که ممکن است برای برخی از شرکت‌ها ارائه شود، توضیح می‌دهد: ما بعضا سرویس‌ها سازمانی برای شرکت‌های خصوصی و دولتی ارائه می‌کنیم که کارکنانشان سرویس‌های خاص می‌گیرند. اما آنها هم یک گروه عام هستند و این سرویس‌ها برای یک گروه خاص نیست. بنابراین در صورتی که تماسی با عناوینی مانند تعرفه‌های نصف برای سیم‌کارت‌های دولتی دریافت کردید، آگاه باشید که ممکن است کلاهبرداری به شیوه‌یی جدید باشد و سیم‌کارتی که تعرفه‌اش نصف تعرفه سیم‌کارت‌های دیگر باشد، وجود ندارد.  اپراتور اول چندی پیش نیز در اطلاعیه‌یی به مشترکان خود هشدار داد که سیم‌کارت را فقط از درگاه‌های معتبر فروش، خریداری کنند؛ زیرا اخیراً مشاهده شده افرادی از طریق تلفن ثابت در تماس با مشترکین این اپراتور، خرید سیم‌کارت همراه اول را با یک شماره مشابه و قیمتی بالاتر از قیمت مصوب و با شرایط بسیار ویژه، پیشنهاد می‌دهند که اغلب از خریداران کلاهبرداری شده و پس از فروش، فروشنده پاسخگو نیست. بر این اساس اعلام شده بود که مشترکان باید آگاه باشند که اپراتور اول تنها از طریق درگاه‌های رسمی فروش خود، اقدام به واگذاری و فروش سیم‌کارت می‌کند و فروشندگان مذکور رابطه‌یی با همراه اول نداشته و مشترکان نباید به اعتبار همراه اول، به آنها اعتماد کنند.

 

ارسال نظر