اقدام جدید فیس بوک برای دسترسی آسان به اینترنت

۱۳۹۶/۰۶/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۱۹۸
اقدام جدید فیس بوک برای دسترسی آسان به اینترنت

 انگجت|

شرکت فیس‌بوک نقشه‌یی از پراکندگی جمعیتی جهان در ۲۳کشور با دقتی بی‌سابقه تهیه کرده که باعث می‌شود،؛ ارائه خدمات اینترنت در جهان با سهولت بیشتری صورت بگیرد.

فیس بوک از چند سال قبل درصدد ارائه خدمات اینترنت فوق سریع در نقاط دورافتاده جهان از طریق به پرواز درآوردن پهپادهای غول پیکر است، اما اجرای درست این طرح قبل از هرچیز مستلزم وجود نقشه‌یی از پراکندگی دقیق جمعیتی در کشورهای مختلف است و حالا این نقشه در برخی کشورها تهیه شده است. تهیه این نقشه‌ها از طریق ترکیب تصاویر ماهواره‌یی و اطلاعات در اختیار دولت‌های جهان صورت گرفته است. در نهایت فیس‌بوک این داده‌ها را در اختیار شبکه عصبی هوش مصنوعی خود قرار داده تا از این طریق بتواند دریابد در هر بخش از این ۲۳کشور دقیقا چند نفر زندگی می‌کنند. دقت این نقشه‌ها در حد ۵ متر است. فیس‌بوک می‌گوید با این شیوه شناسایی افراد ساکن در نقاط دورافتاده یا فقیرنشین که به اینترنت دسترسی ندارند تسهیل می‌شود و لذا ارائه خدمات اینترنتی مبتنی بر پهپاد یا ماهواره با دقت بیشتر و صرف وقت کمتر صورت می‌گیرد. هم‌اکنون از مجموع حدود ۵۰۰ ماهواره درحال گردش به دور زمین ۲۵۰ماهواره کاربرد تجاری دارند و پیش‌بینی می‌شود تعداد زیادی از آنها برای ارائه خدمات اینترنت در نقاط دورافتاده زمین قابل استفاده باشند. البته شرکت‌هایی مانند فیس بوک با ارائه این خدمات به دنبال تبلیغ به نفع سرویس‌های ارائه شده توسط خود و کسب درآمدهای هنگفت هستند. براساس بررسی‌های

فیس‌بوک ۹۹درصد از جمعیت حاشیه نشین ۲۳کشور مورد بررسی در شعاع حداکثر ۶۳ کیلومتری نزدیک‌ترین شهر به خود زندگی می‌کنند. قرار است در آینده نزدیک این نقشه‌ها تمام کشورهای جهان را در بر بگیرد.

 

ارسال نظر