اخبار

۱۳۹۶/۰۶/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۰۵۸

پیگیری مشکل اینترنت کاربران بازی‌های آنلاین

ایسنا| به دنبال اعتراض برخی کاربران، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از پیگیری مشکل کیفیت اینترنت برای بازی‌های رایانه‌یی آنلاین خبر داد.

محمدجواد آذری جهرمی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام نوشت: «شکایاتی از طرف برخی جوانان عزیز در خصوص عدم کیفیت شبکه اینترنت برای کاربرانی که از بازی‌های رایانه‌یی استفاده می‌کنند، مطرح می‌شود.» وی از کاربران خواست تا جزئیاتی از نام بازی‌هایی که برای آن مشکل وجود دارد و نیز نوع مشکل در رابطه با آن را ارائه کنند.  وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه این موضوع را پیگیری خواهد کرد، خطاب به کاربران بازی‌های رایانه‌یی گفت: لطفا مراتب اعتراض از وضعیت کیفیت اینترنت در بازی‌های آنلاین را از طریق سامانه رسیدگی به شکایات وزارت ارتباطات(۱۹۵) گزارش کنید.

ظرفیت اینترنت داخل تغییر نکرد

فارس| ظرفیت پهنای باند اینترنت بین‌الملل با افزایش ۲۵۲گیگابیت بر ثانیه در ۳ماهه نخست امسال به ۹۹۵گیگابیت بر ثانیه رسید این درحالی است که ظرفیت اینترنت داخلی تغییری نداشته است.

دفتر بررسی‌های اقتصادی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات، آخرین وضعیت شاخص‌های توسعه‌یی بخش ارتباطات کشور را مربوط به ۳ماهه نخست سال ۹۶ اعلام کرد. برمبنای این آمار، ظرفیت پهنای باند اینترنت بین‌الملل که تا پایان سال ۹۵ حدود ۷۴۳گیگابیت بر ثانیه بود تا پایان خردادماه و با افزایش ۲۵۲گیگابیت به ۹۹۵گیگابیت بر ثانیه رسیده است. از سوی دیگر اما وضعیت ترانزیت ارتباطات بین‌الملل طی این مدت تغییری نداشته و میزان ترانزیت ارتباطات دیتای بین‌الملل تا پایان خرداد ماه ۳هزار و ۶۰۰ لینک STM1 اعلام شده است. این درحالی است که مطابق با برنامه ششم توسعه، شرکت ارتباطات زیرساخت موظف شده تا پایان این برنامه، ظرفیت ترانزیت ارتباطات دیتا را به ۳۰ترابیت برثانیه برساند.

براساس گزارش ارائه شده از سوی وزارت ارتباطات، در ۳ماهه نخست امسال، حدود ۲هزار کیلومتر به ظرفیت شبکه کابل فیبرنوری بین شهری کشور افزوده شده است و این ظرفیت از ۶۲ هزار و ۶۰۲ کیلومتر در سال ۹۵ به ۶۴ هزار و ۲۰۵کیلومتر در خرداد ماه سال ۹۶ رسیده است.  

اکسیژن زمین در ماه کشف شد

 فیوچرزم| یک کاوشگر ژاپنی موفق به کشف اکسیژن متعلق به زمین در ماه شد.

دانشمندان معتقدند این امکان وجود دارد که بتوان نمونه اکسیژن‌های بیشتری متعلق به میلیاردها سال پیش در ماه را پیدا کرد که این می‌تواند پاسخی روشن به پرسش‌های زیادی در ارتباط با اتمسفر باستانی زمین باشد. محققان از سال‌ها پیش می‌دانستند که در ماه اکسیژن وجود دارد اما حالا یک کاوشگر ژاپنی که SELENE نام دارد، موفق به کشف آن شده و از آنجا که اساس اکسیژن کشف شده به زمین مربوط می‌شود، جذابیت دو چندانی برای دانشمندان پیدا کرده است. گروهی از دانشمندان دانشگاه اوزاکا موفق به کشف اکسیژن در ماه شده و جزئیات آن را در ژورنال تخصصیNature Astronomy منتشر کرده‌اند. به باور آنها، این کشف نه تنها گوشه‌های پنهایی از گذشته چند میلیارد سال پیش زمین را بازگو می‌کند بلکه حالا می‌توانیم با درک بهتری درباره اتمسفر ابتدایی زمین و نظریه مربوط به انتقال اکسیژن زمین به ماه صحبت کنیم. برای حدود ۵ روز در هر ماه، قمر طبیعی زمین توسط لایه مگنتوسفر زمین در برابر بادهای خورشیدی محاظفت می‌شود. دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که در این مدت یون‌های اکسیژن از زمین راهی ماه شده و در لایه‌های سطحی خاک و صخره‌های آن مستقر می‌شوند. تلاش‌هایی از نوع کشف اکسیژن در ماه با این هدف صورت می‌گیرد که راه برای کلنی‌سازی روی این جرم فضایی هموار شود. گفته می‌شود ژاپن تا سال ۲۰۳۰ فضانوردی را راهی ماه خواهد کرد.

تشخیص یک دقیقه‌ای فراموشی با بازی واقعیت مجازی

 میرور| محققان بازی واقعیت مجازی ساخته‌اند که ظرف یک دقیقه نشانه‌های اولیه فراموشی را ردیابی می‌کند.

 یک بازی واقعیت مجازی می‌تواند طی یک دقیقه نشانگرهای اولیه بیماری فراموشی را در افراد ردیابی کند.

 محققان دانشگاه کالج لندن برنامه‌یی ساخته‌اند که می‌تواند کاهش توانایی جهت یابی در افراد را شناسایی کند. این یکی از نشانه‌های اولیه بروز این بیماری است. هم‌اکنون حدود ۳میلیون نفر در سراسر جهان از کاربران نسخه اپلیکیشنی این بازی هستند که Sea Hero Quest نام دارد. هر دو نسخه بازی رایانه‌یی(اپلیکیشن و واقعیت مجازی) مربوط به کشتی است که در مسیرهای مختلف حرکت می‌کند و اشیای متفاوتی را می‌یابد. بازیکنان باید این مسیرها را طی کنند و آن را به خاطر بسپارند همزمان باید هیولاهای دریایی را ردیابی کنند و به آنها غذا بدهند. محققان امیدوارند نسخه واقعیت مجازی این بازی، امکان دسترسی به آن را برای افراد بیشتر از جمله بیمارانی با سطح پیشرفته فراموشی، فراهم کنند.

۱۰۰ میلیون دستگاه اندرویدی به واقعیت مجازی مجهز می‌شوند

 سی نت| گوگل قصد دارد فناوری‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را برای ۱۰۰میلیون دستگاه مجهز به سیستم عامل اندروید عرضه کند. گوگل اعلام کرده، قصد دارد واقعیت مجازی را در سیستم عامل اندروید عرضه کند. این اقدام برای رقابت با اپل انجام می‌شود زیرا این شرکت از نخستین مجموعه اپلیکیشن‌هایی رونمایی کرده که از نرم افزارARKit استفاده می‌کنند. از سوی دیگر گوگل نیز از ARCore رونمایی کرده که سیستمی مشابه و برای موبایل‌های اندروید است. گوگل تصمیم دارد این نرم‌افزار را تا پایان سال جاری برای ۱۰۰دستگاه اندرویدی عرضه کند. از سوی دیگر گوگل مشغول ساخت اپلیکیشن‌های مخصوص خود است که به کاربران کمک می‌کند، محتوای 3بعدی در فضای واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده بسازند.همچنین درحال ساخت یک مرورگر مخصوص واقعیت افزوده است که به برنامه‌نویسان اجازه می‌دهد وب سایت‌هایی در این فضاها ایجاد کنند. با وجود این، گوگل هنوز نتوانسته کاربران خود را وادار به آپدیت نسخه جدید نرم‌افزارش کند. به گفته این شرکت فناوری‌های مذکور بدون هیچ سخت‌افزار افزودنی در دستگاه فعال می‌شوند. به عبارت دیگر قابلیت به کارگیری در کل اکوسیستم اندروید را دارند. به این ترتیب ARCore برای میلیون‌ها دستگاه فعال ازجمله موبایل‌های پیکسل و سامسونگ S8  ارائه می‌شود.

 

ارسال نظر